973 visninger
|
Oprettet:
Ebay {{forumTopicSubject}}
Hejsa jeg har aldrig prøvet at bruge ebay, men vil rigtig gerne da jeg tror der er en del penge at spare på nogle ting. Men hvilken side er den billigste af dem.. De findes jo i mange lande og skal man være obs på told, skat.
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Jeg har mest brugt den engelske, men ved mange bruger den tyske
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 21 Svar: 374
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 465
Den eneste måde du er sikker på ikke at skulle betale told er ved at handle indenfor EU.
handler du udenfor EU (handler selv meget(!) i Kina..) så kan du hente hjem for op til 12 amerikanske dollars ((sådan ca) uden at skulle betale gebyr til post dk. kommer du over de 12$ skal der betales 160 kr til post DK, og så er der forskellige regler for told alt efter hvilke varer der er tale om..
Ofte vil jeg dog sige at man kan handle for op mod de 20$ og stadig få forhandleren til at skrive prisen ned til 12$ så man slipper for gebyr..
Men du kan læse lidt om regler og tjekke de forskellige produkter hvis du kigger her:
http://www.toldpriser.dk/toldberegner
nov 2013
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 484
Der kommer moms (25%) og told (10%) på når du har købt for over 1250 kr (ret mig hvis beløbet er forkert)
Der bliver ikke trukket i skat, det kan der kun ved en løn udgift.
Jeg kan anbefale aliexpress.com
aug 2011
jeg benytter selv aliexperss og er meget glad for at handle der!
Hvor har du reglen med de 80 kr fra? den har jeg aldrig oplevet blive taget i brug..
sep 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
Det er ikke en regel, det er en lov. Og du kan slå det op på told og skats hjemmeside.
Og den med de 80 kr bør tages alvorlig, (eller så bør du have med i regnestykket du kan miste beløbet du har bestilt for, eller skal have 160+told+moms ekstra op af lommen) Nogen tager chancen, og der går det hver gang, og så er der os andre der bestiller noget til 82 kr (82 !!!!) og modtager en ekstra opkrævning på knap 180 kr.
(Heldigvis kan man lade pakken gå retur uden at skulle betale toldopkrævningen, man mister så blot pengene man har smidt afsted til pakken)
aug 2011
Alle reglerne (lovene..) bør tages alvorligt, det er jo det de er der for, og derfor skal man jo sikre sig at afsender af pakken også forstår reglerne..
De første 160kr man betaler har reelt set ikke noget med told og skat at gøre, det er penge direkte til post DK for håndtering af pakken jo.. der efter kommer der gebyr på til told og skat (staten)..
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 21 Svar: 374
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
sep 2013
aug 2011
grunden til at jeg snyder (vi bruger dit ord..) er at jeg er ret olm over postDK's gebyr, som ingen mening gir for mig.
Men det er ikke en diskussion jeg gider tage, jeg gør som jeg gør, jeg kender reglerne, og deler dem gerne..
sep 2013
Ebay