{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.687 visninger | Oprettet:

Charlotte L
Charlotte L
Tilmeldt:
17. dec 2012
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 61

Skat, hvad med de tage {{forumTopicSubject}}

Avav fik brev fra skat idag om de ville gøre udlæg i mine ting fordi jeg skylder dem for noget for meget su. Når men hvad må de enlig tage ? Har kun et fjernsyn som kostede 1600kr fra nyt og er snart 2 år gammelt og et anlæg som kostede 500kr fra nyt og åd har jeg min hund ? Men hende tager de vel ik ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skat, hvad med de tage
  • #1   8. apr 2014 Tænker de mener din indtægt og ikke dine personlige ting.

    Står der de møder op med fogen?


  • #2   8. apr 2014 De må kun tage udlæg i hvad du betaler skat for at have, det vil sige hus/ejerlejlighed, campingvogn, sommerhus, bil og motorcykel.

  • Charlotte L
    Charlotte L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 61
    #3   8. apr 2014 Detstår;

    Skat møder op på din adresse for st foretage udlæg for din gæld .

    Gælden er på 26089kr

    Og åd står der jeg kan betale eller ik .

    Men har intet af delene . Har ikke engang en cykel .


  • #4   8. apr 2014 Er der ikke mulighed for at du kan lave en afdragsordning med dem på gælden?

  • Charlotte L
    Charlotte L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 61
    #5   8. apr 2014 Ringede derinde og hun sagde de skulle kigge om jeg havde noget vætdi

  • #6   8. apr 2014 De kan også tage ting af højt verdi der kan sælges på aktion, dyre malerier, eller sådan noget.
    Men tror næppe dit tv eller anlæg har høj verdi nok til at de tager det.

    Og hunden må de ikke tage.

    Så skal du huske du også kan sidde i fængsel eller have samfundstjeneste hvis de ikke kan få pengene fra dig.

    Min søster skyldte mange penge til skat en gang men den dag de kom for at hente pengene, ejede hun ikke andet end et tv der var 12 år gammelt, og hendes tøj, resten var hendes kærestes, som de jo ikke måtte tage fra. Hun havde 1/3 af pengene til dem da de kom, og de lavede en plan for hvordan hun kunne betale hele sin gæld af på 5 år, det endte med hun fik betalt det af på 4 år.


  • Charlotte L
    Charlotte L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 61
    #7   8. apr 2014 Okay men kan jeg godt ryge i fængsel ? Ville jo gerne betale men ja.

  • #8   8. apr 2014 Ja de kan tvinge en til at sidde sin gæld af i et fængsel.

    Men ja, du skal ikke frygte med mindre det er meget dyrt tv eller anlæg smiley



  • #9   8. apr 2014 Det kommer jo an på om hvad de siger når de kommer, men ja det er vidst i værste tilfælde. Vil tro de helst vil frem til at i får lagt et budget/afdragsordning over en hvis årrække.

  • Charlotte L
    Charlotte L Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 61
    #10   8. apr 2014 Ej skal starte uddannelse til august så det ville jeg ik .. Men jeg prøver bare st være høflig og arbejder sammen med dem smiley så skal det nok gå

  • #11   8. apr 2014 Undskyld men fogeden kommer ikke forbi før man har ignoreret SKAT i virkelig lang tid, og hverken kan eller vil betale de penge man skylder. Jeg er overbevist om at du må have fået breve fra skat tidligere, som du har "glemt" at reagere på.

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #12   8. apr 2014 Tænker det samme, det er jo ikk noget der bare lige sker.... måske du skulle have foretaget dig noget, så du ikk var endt der... hvordan kan man få 26000 for meget i skat?

  • #13   9. apr 2014 Det er jo ikke skat som sådan, det kan også være offentligt gæld, eller gæld der er sendt til inddrivelse til ved skat.
    Og der står skrevet i det første indlæg at det er for meget SU. Så der er udbetalt SU hvor man senere har skønnet at TS ikke var berettiget til SU og nu skal det tilbage betales. De trækker også i skatten hvis du skal have tilbage


  • #14   12. apr 2014 Man kan ikk afsorne sin gæld af mere ,

    Der ikk plasd i de danske fængsler mere til man kan afside så lille en gæld...



Kommentér på:
Skat, hvad med de tage

Annonce