{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Lilleskid
Lilleskid
Tilmeldt:
12. okt 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19

Voksenelevløn under uddannelse ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er 24, og elev i butik jeg har lidt over er år tilbage og er sat til at skulle føde omkring D 3 december så min uddannelse vil jo blive sat på stand by ...

Jeg bliver 25 til januar, spørgsmålet er så om jeg kommer til at få voksenelevløn mens jeg er på barsel eller kan min arbejdsplads godt nægte mig det? Er der mon nogen der ved det? Kan først ringe til hk imorgen, og synes ikke rigtig jeg kan finde noget der er hjælpsomt på nettet - så tænkte i søde piger/damer derude måske vidste noget om dette? smiley

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksenelevløn under uddannelse ??
  • #1   18. maj 2014 Så vidt jeg ved skal man være 25 når kontrakten underskrives. Det forstår jeg som at det ikke ændres hvis man bliver 25 undervejs. Men du må ikke hænge mig op på det.

  • #2   18. maj 2014 I mit fag skal man have en kontakt på det man får i løn.
    Dvs. står der i din kontrakt du stiger når du bliver 25 stiger du. Men står der intet stiger du ikke.
    I mit fag stiger man ikke når man bliver 25.
    Og man skal Være 25 Før kontrakten underskrive. Samt udfylde de kriterier der er.


  • #3   18. maj 2014 Du kan kun få voksenelevløn hvis du er startet på uddannelsen da du var 25. Med mindre der i din kontrakt står at du skifter til voksenelevløn når du fylder 25.
    Når du går på barsel vil du få barselsdagpenge, med den laveste sats, den er omkring 14.000 før skat.


  • #4   18. maj 2014 Barselsdagpenge afhænger af hvad ens dagpengesats er. Jeg får ikke de der 14.000 du omtaler projekt baby 12+2. Jeg får kun 2080kr før skat om ugen.

  • #5   18. maj 2014 Nu tænker jeg også at fordi hun er elev. Og er ved HK så vil hun få det samme som mig smiley

  • #6   18. maj 2014 Jeg var også elev og min sats er beregnet ud fra min elevløn. Jeg får 90% af hvad min elevløn lød.

  • #7   18. maj 2014 Er du sikker på du så ikke var på su? Ellers skal du nok snakke med din fagforening om du elevløn, da den er alt for lav! - uanset hvad du er elev indenfor.

  • #8   19. maj 2014 Ja det er jeg sikker på.

  • #9   19. maj 2014 Så du fik 2311 i måneden før skat da du var elev?
    Det svare jo til en hjemmeboende SU smiley


  • #10   19. maj 2014 Læs lige hvad jeg skrev igen.
    Jeg får 2080kr om UGEN før skat. Dvs 2080kr×4=8320kr om mdr før skat. Ca.6400kr udbetalt hver mdr. Min elevløn hed 9999 før skat. Og den får jeg nu 90% af i dagpenge. Har talt med a-kasse, fagforening og udbetaling Danmark om satsen og når jeg går på barsel nu her d.27/5 vil mine barselsdagpenge være det samme som jeg får i alm ledighedsdagpenge nu.
    Min pointe er bare at du kan ikke sige at man får den der sats der står på nettet (14.000), for det er individuelt og forskelligt.


  • #11   19. maj 2014 Læste det som måneder da det var måned jeg snakkede om.

Kommentér på:
Voksenelevløn under uddannelse ??

Annonce