{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.572 visninger | Oprettet:

kaster op ved putning {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.
nu brænder det virkelig på her hjemme, så håber i kan hjælpe os lidt!
efter sia er begyndt i dagpleje er hun kommet totalt ud af sin rytme og sove rutine, og det er også helt i orden, der sker jo mange ting for hende.
vi starter med at give hende nat tøj på og så får hun en flaske som vi plejer, så plejer hun også at falde i søvn imens hun drikker den, det gør hun også nu men hun finder hurtigt ud af at hun er ved at falde i søvn så hun kæmper for at komme op at sidde og hvis jeg holder hende bliver hun virkelig hys og så lægger jeg hende ind i seng mens hendes øjne ruller rundt i hovedet og er ved at klappe i men hun vil ik overgive sig, sætter sig op kravler rundt smiler snakker og rejser sig op, jeg ligger hende ned igen og så bliver hun sur ind til jeg slipper og hun kan rejse sig op igen og snakke vidre, så går jeg for det gider jeg ik, hvis jeg skal være der så skal hun ligge sig ned og sove og så begynder hun at skrige helt vildt og så går jeg der ind ligger hende ned og så starter det for fra, og hvis hun græder mere end 2-3 min så kaster hun virkelig meget op så jeg bliver nød til at tage hende op, vaske hende og tage rent betræk på alt i sengen og hende nyt nattøj på og hun er pludseligt lys vågen.
hvordan skal jeg nogen sinde lære hende at sove selv når hun bare kaster op?
det skal lige siges at jeg køre efter "godnat og sov godt" måden, dvs at man putter og siger godnat, går i 3 min og så går man ind og får hende til at falde til ro og ud i 3 min igen osv .

så spørgsmålene er :
hvordan putter i uden bøvl.
tror i at hun kan kaste op på komando for at få hendes vilje om at komme op (tror hendes far)
har i prøvet det hvor de kaster op?
og gode råd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kaster op ved putning
  • #1   28. jun 2009 det gør jeg også men hun bliver vildt sur så, jeg må ik gå smiley hvis jeg bare kunne gøre sådan så ville det være fedt, det kunne jeg en gang men det gik i stykker da hun kom i dp det er så surt og synd

  • #2   28. jun 2009 hun er 11 mdr


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #3   28. jun 2009 du skriver at hun:
    sætter sig op kravler rundt smiler snakker og rejser sig op, jeg ligger hende ned igen og så bliver hun sur ind til jeg slipper og hun kan rejse sig op igen og snakke vidre,

    mener du hun bliver sur over at du ligger hende ned?
    for du kunne jo prøve og vente med at gå derind til hun græder, hvis hun bare ligger/sidder og snakker eller leger lidt vil jeg ikke gå derind, for så skal hun nok falde i søvn smiley

    Min datter har altid fået lov at lege i hendes seng efter at hun er blevet puttet og det har altid virket her smiley


  • #4   28. jun 2009 nej vil jeg heller ik mene at hun kan men han er sten sikker.
    håber du har ret for det er hårdt det her og det går ondt når hun er så ked af det.


  • #5   28. jun 2009 vi har også et barn der kaster op når han græder.
    vi lærte ham at putte med godnat og sov godt metoden, det tog 1 mdr og så var den der bare. men så kom jeg i arbejde og mødte kl 6 om morgenen hvor han stadig sov. det blev et chok for ham at mor ikk var der om morgenen, så når han endelig havde mig om aftenen ville han ikke sove. han kastede op, skreg og sov stående i tremmesengen med hovedet/hagen hængende på kanten. når jeg forsigtig ville lægge ham i sengen vågnede han og det hele startede igen. desværre virkede gonat metoden ikke denne gang. jeg var dødtræt om morgenen og det endte med at vores søn kom ind og sove i vores seng med oz. jeg blev selvfølgelig også fyrret pga jeg var så træt på arbejde. men det jeg ville komme til var at vores søn er 3½ år og sover stadig med mor smiley
    og kaster op ved den mindste gråd eller når han blir ked af det.
    jeg ved hvor hårdt det er og håber virkelig bare i finder en løsning uden at ende som vi gjorde

    held og lykke:)


  • #6   28. jun 2009 Tja, jeg gør det ved min niece at når hun ikke vil sove og jeg heller ikke må gå, så slukker jeg lyset og sætter mig et sted uden at snakke med hende, jeg ignorer hende fuldstændig, hvis der er lyst nok så læser jeg en bog.
    Når hun så er faldet til ro, så begynder jeg at rykke tættere på døren, lidt efter lidt - for derefter at stille mig ud på den anden side, hvis hun begynder at brokke sig igen så siger jeg " jeg er her stadig" og kigger ind til hende, det gør jeg et par gange og lidt efter smutter jeg, det plejer at virke og det tager 10-15 min før jeg er ude igen, nogle gange skal jeg lige ind og fortælle at jeg stadig er der, men så falder hun til ro igen smiley
    Måske det virker ?


  • #7   28. jun 2009 victoria`s mor: jo hun må meget gerne lege i sengen men når jeg kan se at kun er meget tæt på at falde i søvn så kan jeg godt finde på at ligge hende ned og ae hende i håret men hun vil ikke ligge ned og så begynder hun at lege når jeg holder op og så går jeg, og nå jeg går bliver hun ked, så hun vil ha at jeg er der inde og må nok indrømme at jeg ik gider se på at hun sider og leger nå der er så meget der skal ordnes når hun er kommet i seng. iiii det er så svært.

    harry ! : det lyder helt lige som os, kan høre på det hele at der virkelig skal ske noget nu, måske jeg skulle ringe til en lola jensen aktig person og få lidt vejledning om det så må koste!
    det må være rigtig irreterende for jer, jeg håber også at i kan finde en måde at få jeres ud af sengen på.


  • #8   28. jun 2009 camilla h: det vil jeg helt klart prøve, måske det lige er det der skal til. tak og skal nok give tilbage melding når det er prøvet nogen gange

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #9   28. jun 2009 så lad vær med at gå ind til hende mens hun leger. lyder hårdt ved jeg godt, men hvis du alligevel kan se hun er ved at falde i søvn så lad være med at ligge hende ned. bare lad hende lege sig selv i søvn. Du kan jo altid gå ind til hende og give hende en dyne på.

  • #10   28. jun 2009 det er når hun er i mine arme med lukkede øjne men er stadig lidt vågen, nå så jeg ligger hende ned i sengen og putter dyne på hende så vil hun ik overgive sig og så skal der ske en masse, det er lidt svært at forklare men håber du forstår.
    jeg når slet ik ud af hendes værelse mens hun leger for hvis jeg går bliver hun ked


  • #11   29. jun 2009 Tine c",) - men du må endelig ikke snakke med hende, kun lige et godnat og et stille shhh, hvis hun snakker for meget. ... min niece forstod hurtigt at det ikke nyttede noget at prøve at få opmærksomhed fra mig, og så faldte hun til ro smiley

  • #12   29. jun 2009 Naja er også 11 mdr og kan også være et stykke tid om at sove.
    Det er sådan lidt forskelligt. Nogen gange er hun så træt at hun falder i søvn mens hun får flasken og andre gange kan hun være 1 time om at falde i søvn efter..
    Hun falder i søvn i tremmeseng på vores værelse og senere på aftenen bærer jeg hende ind i hendes anden tremmeseng på hende og hendes storebrors værelse..


    Når hun ikke lige falder i søvn med det samme , men vil op og snakke så vurderer jeg situationen..
    Virker hun træt ? Eller skal hun lige ha' brændt det sidste krudt af ?
    Er hun ikke klar til at sove så tænder jeg for fjernsynet og ligger og ignorerer hende og ser tv ( hun bliver vildt stimuleret når jeg kigger på hende *G* ) i måske ½ time.
    Derefter ligger jeg hende ned , ligger med i sengen så jeg kan nå hende med en arm. Så skubber jeg hende blidt ned når hun prøver at sætte sig op. Hun bliver vildt tosset, men sådan er livet..
    Når hun er sådan så kan jeg heller ikke bare gå fra hende for så TUDER hun til hun bliver blå i hovedet og helt opkogt, mens sveden hagler af hende.
    På et tidspunkt kan jeg mærke at hun er blevet træt og så slipper jeg hende og ligger mig med lukkede øjne så hun ikke får mere input fra mig.
    Så begynder hun at rode rundt i sengen for at finde en god sovestilling. Dette kan hun godt gøre i 10 minutter.
    Tilsidst falder hun i søvn og jeg lister ud............

    I andre perioder der giver jeg hende flasken og går ud, lader hende tude i et par minutter og så sover hun.
    Det er meget forskelligt hvad der virker og jeg har indset at jeg må være fleksibel hvad angår hendes putning - For noget der virker i aften, virker måske ikke i næste uge...


Kommentér på:
kaster op ved putning

Annonce