1.792 visninger
|
Oprettet:
Hvem skal opdrage.? {{forumTopicSubject}}
Jeg sys lige at jeg vil dele denne her med jer..
(link fjernet)
sys bestemt at, det er forældrenes opgave. Da det er dem / jer som har valgt at få børne..
Men hvad sys i??
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 163
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
sep 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 214 Svar: 2.339
sep 2009
sep 2009
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Jeg ville blive tosset hvis de begyndte at "lære" hende at spise på en bestemt måde, det kan da KUN være mig der skal bestemme hvordan mit barn skal spise.
dec 2008
okt 2009
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 72
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
jeg vil sku ikk ha at der er nogen der skal opdrage på mit ! NO WAY, det skal jeg nok selv gøre.....
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg er for at undgå de ange timer i institution, gået ned i tid ( og dermed også i løn og overskud til det "sjove" forbrug) men alle har jo ikke den mulighed.
jun 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 144
Selvfølgelig er der nogle regler og alm. dannelse i en daginstitution, men ligenfrem at sige at pædagogerne skal være ansvarlige for opdragelse lyder helt forrykt.
Tror heller ikke normale mennesker ønsker det for deres børn.
dec 2008
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 72 Svar: 1.953
sorry men hvor mange børn er ikke afsted så mange timer ca om ugen man tænker bare ikke voer det er så længe.. nu vil jeg smutte op job..
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
ja altså det kan da godt være det er opdragelse ? det ved jeg ikke , altså jeg ville ikke have noget imod at de til den tid kommer og siger at magnus har kastet med mad efter de andre børn under middagen, øhm så jeg irettesatte ham og fortalte at sådan gør man ikke i børnehaven da det er "mariehønens regler" (eller hvad nu børnehaver hedder )
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 16 Svar: 119
fik pædagogen lige et slag over snuden... jeg er selv pædagog og selvfølgelig har man da hus regler som børnene skal følge, men man kan da ikke rende og opdrage hvert enkelt barn, kender da også en del forældre der ville blive noget mærkelige i hovedet hvis vi opdragede deres børn. og måske skulle hun overveje at det også er et fuldtids arbejde for hendes søn at være i institution i så mange timer, så hun burde ikke brokke sig..
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 16 Svar: 119
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
40-45 timer i institution er meget. Men det er realiteten i langt de fleste børnefamilier med udarbejdene forældre. Inkl. herhjemme. Jeg går i skole et kvarter i bil herfra og har 37 timer om ugen... det bliver hurtigt til 40 timer... og det er en HF.
Den dag jeg kommer videre i uddannelsessystemet bliver det endnu længere eftersom jeg bor et stykke fra større byer.
Jeg mener bare at børn ikke tager skade af at være i institution og slet ikke hvis man bruger kvalitetstid med dem når man kommer hjem.
Med hensyn til opdragelse, nej det skal institutionerne ikke stå for. De har retningslinier der skal følges men de skal ikke opdrage andres børn!! Det er vores ansvar som forældre:-)
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Svar: 5
Synes du har ret Line H. der kan jeg kun holde med det du siger (=
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
apr 2008
Hvordan tager barnet skade af at blive passet tre timer mere om ugen end andre??
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 281 Svar: 1.653
Jeg mener bare at selvom vi alle lære vores børn hvordan man skal opføre sig, så kan det godt "smitte" hvis de andre ikke gør det..
Og ang timer så syntes jeg ikke det er fair at hakke på nogen bare fordi man har dem afsted mange timer om ugen.
Nogen gange kan man bare ikke skære ned i timer eller finde nyt job.
Og selvom man måske ikke ser sit barn den time mere om dagen som andre så kan man sagtens være en fantastisk mor, det handler jo bare om hvordan man bruger dem tid man nu har sammen.....................
Håber det gav mening..
feb 2009
Går på barsel lige nu men på mit sisdte arbejde fik jeg ikke ret meget mere end kontanthjælp udbetalt (det jeg fik mere røg til benzin) så var jeg gået ned i timer havde vi da intet at leve for.
nu skal jeg nok på udd efter barsel og skal køre til slagelse hver dag, og fyren møder i kbh kl 7 hver morgen og ved aldrig hvornår han er hjemm, så vores børn kommer også til at bruge mange timer í dagpleje og børnehave..
Og kan jo næppe skære ned på timerne på en udd *GG*
Tror man er nød til at få det bedste ud af situationen man nu er i.
feb 2009
jun 2008
Man er dårlig forældre, hvis man frasiger sig ansvaret om opdragelse eller ikke orker barnet når det endelig er hjemme, ligesom kvinden fra linket. Herinde lyder det til, at der er flere, herinde, hvis børn tilbringer meget tid i daginstitutionerne, hvilket er anderledes, fordi i tager jer af jeres børn når de er hjemme.
apr 2008
Jeg kan sagtens se hvad du siger med hensyn til at det også er et arbejde for børnene, men det er jo et nødvendigt onde, eller hvad man siger... det er de færreste alminde uddannede familier der arbejder mindre end 37 timer for at få det til at kører rundt...
jun 2008
Når det er sagt er vi også nødt til at forholde os til det faktum at flere børn får stress, pga. en hektisk hverdag, hvor de ikke kan slappe ordenligt af. Det kan jo afhjælpes ved forskellige tiltag i hjemmet.
Mange familier har endten babysitter, familiemedlem eller 1-2 dage om ugen, hvor barnet er hjemme hos en jævnalderne, hvilket giver barnet en mulighed for at puste ud.
apr 2008
Marie-Louise: Jeg tror der er flere faktore der spiller ind når vi snakker om stress hos børn og man skal jo også tage stilling til hvad det enkelte barn har behov for! Havde Emma behov for at være mere hjemme og jeg kunne mærke på hende at hun ikke trivedes med at have så mange timer i DP, ja så måtte jeg ompriotere. MEN så længe hun trives og ikke en gang vil med hjem når jeg henter hende, jamen så ser jeg intet galt i det...
jun 2008
Jeg forstår det I siger Linda T, men jeg behøver jo ikke være fuldstændig enig
apr 2008
Det er helt fint at vi har forskellige meninger, men man kan ikke sige at nogen priotere forkert, bare anderledes. Og i nogle familier er det altså ikke muligt at gå ned i tid, og sådan er ddet altså..
apr 2008
Og derudover, har jeg prioteret at jeg selv vil hente mine børn/barn og aflevere det da det er et vigtigt tidspunkt på dagen for dem:-)
jun 2008
Det var også kun forslag til, hvordan man kunne ændre 1-2 dage om ugen for barnets skyld. Det virker ikke af meget, men det kan betyde en del i det lange løb
apr 2008
Syntes det er så forkert af jer der mener at man gør tingene forkert i forhold til hvordan i vil gøre tingene. Vi andre prøver bare at få hverdagen til at hænge sammen. Og der er bestemt ingen herinde der har sagt at de ikke har tid og overskud til deres børn når de kommer hjem.
med hensyn til at børnene får stess. Det kan børn der er i institution i kort tid også få, hvis forældrene mener at der skal laves en masse ting, derfor er det også vigtig at man tager stille og rolige dage hjemme sammen med mor og far.
jun 2008
Passer selv en lille 3 årige pige, der virkelig havde svært ved de lange dage.Hun havde svært ved at få energien ned når hun blev hentet. Hun endte ofte med vredesudbrud eller grådanfald, fordi hun var så udmattet,hvilket gjorde stemningen rigtig dårlig hos familien. De to- tre gange om ugen, hvor jeg henter hende er guld hver for familien.
Så ja det et ekstremt vigtigt at kigge på det enkelt barns behov.
apr 2008
Aj det er du i din fulde ret til at mene. Men ikke alle børn er planlagte, men en gave alligevel:-) Vi priotere bare anderledes og det sys jeg er helt fair. Sys det er rigtig fedt at I har overskud i jerer økonomi til det, det må virkelig være rart:-)
apr 2008
Men tror ikke I skal blive så ramt af kommentare for der er vidst ingen der mener man er en dårlig mor, kun at man priotere forkert i DERES øjne:-)
Tania: Ja jeg håber da også en dag jeg kan gå lidt ned i tid, men det er ligeså meget så jeg kan gøre de daglige indkøb osv inden hun skal hentes så hun ikke skal slæbes med i forretninger, sidde og glo på mor støvsuger osv...:-)
jun 2008
Hvis du læser det jeg har skrevet igennem igen, så kan du se, at jeg ikke skriver ALLE børn får stress, og ja stress kan man få af mange ting. Jeg skriver om nogle situationer som jeg har erfaring med.
Jeg bliver vældig fornærmet over du kan skrive sådan. LÆS hvad jeg skriver! Det er forslag og råd! -jegdiktere ikke at babysitteren skal hente vær eneste dag!
Alle har ret til en holdning. Du kan mene at det jeg siger er noget sludder, men ta´ lige at læs inden du åbner munden.
og min datter, er ikke meget for fremmede mennesker, så vil ikke til at ansætte en til at gøre det, for det vil kun gøre hende mere forvirret.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Det er klart de skal sige til barnet det skal spise pænt osv, men det er altså i samarbejde med forældrene, så de også gør det hjemme..
Min menign er hun nok burde finde noget tættere på så hun har mere tid med sit barn istedet for at bruge bh som opdragelses anstalt
jun 2008
Familier er forskellige. Nogen kan bruge rådene og forslagene og andre kan ikke. Sådan er det jo bare.
jun 2008
Jeg bliver bare lidt harm over den måde i får det fremlagt at man ikke vil være sammen med deres børn. For det er på ingen måde derfor at toria har/er afsted så lang tid for tiden.
hendes normale tider i BH er 8-15
jun 2008
mar 2008
kunne blive ved jeg orker det ikke det nemlig spise tid
mar 2008
mar 2008
mar 2008
hvis det skulle lykkes her skulle vi sælge huset sælge den ene bil men så flytte dattere til en anden skole som hun ikke kan tåle pga hendes sygdom og så skulle vi bo i en luset lejlighed til ingen penge med utætheder svamp mm for ellers kan vi ikke gå ned i tid..
mar 2008
men uanset hvad synes jeg ikke det særligfedt at bliuve stemplet som dårlige forældre fordi ungerne er afsted så mange timer det er der slet ingen der har ret til at sige bare fordi de er så heldige de har en masse muligheder.. nej det står der ikke direkte men man kan sagtens læse mellem linjerne
jun 2008
Men nogen føler sig overordenligt trådt på og det var ikke min hensigt. ..
mar 2008
jun 2008
mar 2008
bestemt ikke at jeg har dårligsamvitighed for at være ærlig magter jeg ikke min store datter for længe afgangen når hendes medicin ikke virker men vi får heller ikke dne hjælp vi skal og det jeg sgu ikke bleg for at sige du kan låne hende en uge du tænker det samme.. og jo de kan sgatens få en kortere dag men så skal jeg skære min søvn ned til en 3-4timer og det er de slet ikke fortjent med lige nu sover jeg kun 5 timer og de er lige i underkanten
jun 2008
apr 2008
Jeg føler mig ikke trådt på:-) Men jeg har prøvet at fortælle fra mit synspunkt for at sige at det altså ikke handler om forkert priotering, men anderledes. Hvem kan dømme hvad der er rigtigt og forkert udfra det? Ingen hvis du spørger mig.
Jeg siger ikke at I protere forkert og hvis i mener jeg gør det, jamen fred være med det:-) Så længe jeg har det godt når jeg henter og aflevere min datter og føler hun er glad og tilfreds, så føler jeg jeg handler korrekt:-)
mar 2008
Hvem skal opdrage.?