{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

ARGH! Datters veninde gir mig spat! {{forumTopicSubject}}

Vi er flyttet til et nyt kvarter den 1. april.
Hurtigt fik Emily en veninde på 4 år (lige fyldt 4)
De leger sammen hele dagen i weekenden og efter børnehave HVER dag.
Jeg er lidt småtræt af hende pigen og her kommer begrundelsen.
Hun kaster sig ned på gulvet uden der er sket noget og begynder at skrige efter sin mor.
De fik en is heroppe en dag, og så smed hun ispinden på gulvet, og smurte chokoladen fra hænderne af i væggen.
Hun afbryder ofte deres leg efter 2 min og vil bare hjem til sin mor (det er ca. hver anden gang det sker).
Og så siger hun ofte til Emily at hun er dum og hun ik gider lege mere, så Emily blir ked af det. Og 5 min efter er hun tilbage og står og ringer på døren.
Når jeg siger at det er slut med at lege for idag, så går hun hjem, og kommer igen efter 10 min.
Hun smiler ikke rigtigt, slet ikke til mig. De har det uden tvivl sjovt sammen en gang imellem, men hun ser mere sur ud end glad.

Jeg sys det er rigtig frustrerende at Emily gang på gang blir skuffet og ked af det, over at hun bare går hjem til sin mor, uden at sige farvel. Vi var ovre og ringe på for en time siden for at spørge om hun måtte komme med på Burger King.
Da vi så var dernede, rykkede hun længere og længere væk fra Emily, tog 2 bider af sin burger, SLIKKEDE salatmayonaise ud af "dåsen", og ville hjem til sin mor :| Så sku vi bare gå pga hende (i følge hende). Men vi blev siddende så Emily og jeg ku få spist vores mad, og så på vejen hjem lader hun sig tydeligt vælte på cyklen og sad ellers og skreg efter sin mor de sidste 500meter.

AAAAAAARGH!

Har sagt til forældrende, at hun ofte bare går sin vej fordi hun vil ha sin mor og begge forældres svar er "Nå det var ikke så godt" eller "hun gider heller ikke rigtig i børnehave for tiden" ..

Ved ik hva jeg skal stille op? Er virkelig træt af at ha hende rendende? smiley

Det her indlæg er IKKE lavet for at svine hende til, men fordi jeg ik ved hva jeg skal stille op. Det er virkelig stressende for mig at ha hende i huset, og det gør Emily ked af det hver gang. Men alligevel løber de altid imod hinanden som 2 bedste veninder som ik har set hinanden i flere år!

Isaa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ARGH! Datters veninde gir mig spat!
  • #1   26. apr 2010 Lyder som om pigen har det svært.. (stakkels lille pige) smiley Ved ikke hva man kan gøre.. Får bare rigti ondt af hende..

  • #2   26. apr 2010 Det er svært i den alder, men kan du ikke "opdrage" lidt på hende ?
    Forstået på den måde at hun altså ikke skal have sin vilje hver gang, hvis hun går hjem, så skal hun ikke komme igen 10 min efter, så har de leget sammen den dag og slut.
    Eller hvis hun smider som du skriver ispinden på gulvet, så må hun altså samle op, og vaske væggen med en klud osv.
    Så finder hun hurtigt ud af at der er andre regler hjemme hos jer smiley


  • #3   26. apr 2010 c k h - det gør jeg skam også .. men når jeg beder hende om noget går hun hjem og sladre.. eller hører ikk efter - og går sin vej smiley

    Mie - ja har os ondt af hende men kan ik ændre på det når forældrene ikk lytter..


  • #4   26. apr 2010 jeg tror VIRKELIG hun mangler opmærksomhed.

    jeg ved godt det ville være ondt for min datter hvis jeg forbød dem at lege. men jeg ville fandme heller ikke se at min datter at være ked af det overfor sådan en tarvelig ven.
    så jeg ville squ sige INGEN leg før hun kan opføre sig ordentlig. så kan jeg kun håbe på at forældre gider vågne op..


  • #5   26. apr 2010 isaa - så må du fortælle hende at hvis hun skal komme og lege med Emily, så skal hun gøre hvad der bliver sagt smiley
    Hvis ikke det hjælper så havde jeg nok taget en snak med moderen og hjalp det ikke så farvel og tak.
    Emily skal nok finde andre legekammerater, som ikke gør hende ked. smiley


  • #6   26. apr 2010 vi har lidt a samme problem og det er blevet ekstra slemt efter hendes forældre er blevet skilt.

    hvis hun bare går ude an sige farvel stopper man med at lege for i dag, hun er heller ikke så god til at respektere når vi siger noget men så hæver vi stemmen lidt eller lyder vred og hjælper det ikke så får hun pænt afvide hvid ikke hun kan acceptere vores regler kan de ikke lege mere for her i huset er det vores regler der gælder og indtil nu går det okey kan godt få spat af hende stadig men de er blevet bedre.


  • #7   26. apr 2010 tror også andre legekammerater ville være sundt hvis der er nogen i området.

  • #8   26. apr 2010 Der er fyldt med børn, men det er meget få piger, og især piger på hendes alder. Så det er lidt svært. Men overvejer at sætte en løbeseddel op i BH og se om der er nogen der mangler nogle legekammerater smiley

  • #9   26. apr 2010 hmm ja det er svært, men vil også sige at så må man begrænse legedagene og de dage hvor hun bare smutter og så står der 10 min efter, så må du bare sende hende hjem igen, så kan det være hun lærer at blive der efterhånden smiley

  • #10   26. apr 2010 min datter leger også med en der er yngre så det gør ikke noget om der er 1 eller 2 års forskel i den alder om det er den ene vej eller den anden.
    og så behøver man jo ikke lege med en hver dag de har sundt af at kede sig eller lege alene det har min datter dog lidt svært ved at give mig ret i hehe


  • #11   26. apr 2010 Karina - Emily gider ik lege med en på 2½ år smiley 6½ år gider hun godt, men dem er der ikk nogen af. Jo drenge. Men hun gider kun lege med piger.

  • #12   26. apr 2010 ej kan godt se lige 2½ er lige småt nok men er der slet ikke nogen lidt ældre piger hun evt kan lege med ? ellers er det en god ide med en seddel i børnehaven det er jo også sundt for børn med forskellige kammerater smiley

  • #13   26. apr 2010 Nej ihvertfald ik som leger samme sted som hende. De går igang med at bygge legepladser i maj, så ka det være der kommer til at være flere børn ude, derefter.

  • #14   26. maj 2010 Synes altsåman skal tænke på pigen er 4 år og ikke ved bedre.
    ved da godt de ikke er særlig sjov, men i kan i hvertfald ikke bebrejde hende (: synes du skulle ringe til forældrenen og sige i blev nød til at snakke. fortælle dem hvordan det er og hvad de synes der skal gøres. sig de rigtig glade for at lege sammen, og du har ikke lyst til det skal stoppe.men det fungere heller ikke din datter er ked a det, og at du har is ud over det ganske hele ? (bare eksempler)


Kommentér på:
ARGH! Datters veninde gir mig spat!

Annonce