{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

I tvivl om det er normalt? (LANGT) {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge jer herinde..
Min store datter Emily (5½år) har aldrig været særlig selvstændig og har stadig svært ved at lave noget selv.

Men Bella, hun er nu 15 mdr, og hun er MEGET afhængig af mig og MEGET "vild".

Det har været sådan lige siden hun var lille og lå på legetæppe - hun brød sig ikke om at lege alene, så jeg sad næsten altid ved siden af hende ved tæppet fordi jeg ik kunne li at hun bare lå og pev.

Det har så givet mig bagslag nu smiley
Hun hænger KONSTANT i mit ben, er næsten ikke interesseret i hendes legetøj (som er spændende og alderssvarende).

Det er rigtig hårdt for mig at jeg ikke lige kan gå på toilettet eller lign. uden hun er lige i hælene på mig.

Hvad skal jeg gøre?
Vi er hjemme ca. 16/16.30 hver dag, og når vi kommer hjem leger vi sammen indtil jeg skal igang med aftensmaden ca. 17.15.. Ligeså snart jeg står ved gryderne hænger hun igen i mit ben og hiver og græder og kaster sig ned på gulvet. Tit kommer Emily og leger med hende, men det er jo ikke altid hun har lyst til det.

Min SP kommer først i juli, så vil lige høre jer ad..
Har altid fået at vide af mine andre veninder og familie at jeg er en rigtig "hønemor" og jeg er velvidende om at mine børn ikke er spor selvstændige, men sys det er svært at få dem til at være det?

Hvordan giver jeg hende interesse for at lege selv?
Hun har bl.a. en bondegård med brikker der skal passe ind i taget, legekøkken og mad til, en masse bøger, stableklosser, dukker, dukkevogn, duple og megabloks, så vil ikke mene hun mangler noget :S

Ja hjælp mig smiley

Isaa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I tvivl om det er normalt? (LANGT)
  • #2   15. mar 2011 Lene - Nej, det har jeg ikke prøvet. Hun har 2 kasser stående med legetøj smiley

    Tania - Haha ja, det har jeg lagt mærke til.. Men hvordan ka jeg gøre hende mindre morsyg?


  • s s
    s s Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 134
    #5   15. mar 2011 Prøv at putte nogle grydeskeer og små skåle i den nederste skuffe i køkkenet, hun kan lege med imens du laver mad, og måske et piskeris og hvad du ellers har, det har mine børn altid elsket.

  • #7   15. mar 2011 Det er også i weekenderne når hun ikke er træt smiley Hun har os siddet på køkkenbordet men hun ka ik sidde stille.

  • #8   15. mar 2011 Min den lille (18 mån) hænger også en del på mig, især i ulvetimen. Han er stort set altid med i køkkenet når jeg laver mad eller smører madpakker. Ellers har jeg også bare en utilfreds dreng hængende i benene. Han står på en skammel ved siden af mig og det fungerer rigtig fint.

  • #9   15. mar 2011 er hun med til at lave mad? magnus var med til at lave mad da jeg var alene - det var rigtig "mor - søn tid" - fantastisk .. vores gamle køkkenbord havde nemlig et hjørne og bordplads og så komfur så der var fin plads til ham også, han leger heller ikke så meget selv og har heller aldrig gjort det ,ikke i forhold til mine veninders børn - jeg har også altid været ved magnus det meste af tiden.

  • #10   15. mar 2011 Jonathan gør det samme engang i mellem og det er fordi han er træt.

    Når han hiver i mine bukser for at komme op og da jeg ikke lige altid kan ha ham hængende på armen, så prøver jeg at distrahere ham med noget spændende legetøj. Det kan være alt lige fra min mobil til nederste skuffe hvor der er plastik køkkenting i. det plejer at hjælpe


Kommentér på:
I tvivl om det er normalt? (LANGT)

Annonce