{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

hjælp {{forumTopicSubject}}

jeg har en søn på 1½ år.. han laver ballade hele tiden.. ved godt det er den aldre hvor de begynder af prøve grænser af men nogen gange er det bare alt alt for meget... han kigger på mig og får min øjn kontakt hver gang inden han laver ballade som om han bare tænker ja mor jeg laver noget jeg ikke må og hvad vil du gøre..?

jeg kunne godt bruge lidt gode råd til en ide om hvad jeg kan gøre..
på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp
  • #1   6. nov 2011
    Sådan har Agnes været siden hun blev 1 år, hun kigger på mig eller min mand, griner, og gør så det hun ved hun ikke må smiley Hvis hun ved hun skal have futter på, trøje eller andet, og ikke gider, så venter hun til man kommer helt hen til hende, griner så, og stikker af smiley

Sådan er det bare, og det er vigtigt at fastsætte hvor ens grænser går, smiley Og endnu vigtigere, at vælge sine kampe , !

Agnes er blev MEGET bedre til at hører efter over de sidste måneder, så det hjælper altså, men det er en periode som kræver at man siger "Nej" mange gange, og ikke mindst er god til at beskæftige dem med noget andet, end det de ikke må smiley

• #2   6. nov 2011
    Jeg kaldte dig fejlagtigt "trodsalderen" hos lægen, som så sagde at det altså var "selvstændighedsalderen" og den var hun ALLEREDE i smiley

Vi har oplevet at det hjælper, at sige f.eks. "Vil du ikke lige komme her og hjælpe med futterne??" Eller "Skal du have mad?" I stedet for bare at sige, NU skal du.. For så svarer hun selv, og træffer beslutninger (tror hun), som hun gerne vil smiley

Hun er for det meste rigtig dygtig, og kommer selv hen til stolen når vi skal spise, går hen til trappen når hun skal putte, tager skoene når vi skal ud, osv. osv. smiley Og så er ROS når de gør noget godt, bare EKSTRA vigtigt, ..

• #3   6. nov 2011 er glad for af høre jeg ikke er den eneste som har et barm der gør hvad de selv vil..

• #4   6. nov 2011 Jeg ville aldrig give mit barn et valg
    For hvis jeg spørge: skal vi have mad nu? Og Barnet svare: nej. Er det jo ikke rigtig pænt af mig som mor at vise manglende på respekt for det mit barn sir, ved at tage dem op til maden alligevel:)

Jeg forbereder mit barn i god til sir flere gange nu laver jeg mad så vi kan spise. Nu maden næsten færdig og vi skal spise lige om lidt. Nu er maden færdig og vi skal lige vaskehænder så vi kan spise så skal vi spise! Kom nu spiser vi!! Får jeg alligevel et barn der reagere, sir jeg at jeg kan godt høre hvad du sir men jeg vil gerne have dig op og side ved bordet

• #5   7. nov 2011
    Det er jo heller ikke rigtig fordi at Agnes svarer NEJ til aftensmad, smiley Men jeg siger altid "Skal vi så ikke gå en tur" eller, "Skal vi lige op og have en tør ble?" .. Det er spørgsmål, men ikke nødvendigvis noget der skal besvares..

Hun er generelt sød, og selvfølgelig skal hun have lov til at træffe nogle beslutninger, .. Jeg sætter hende f.eks. aldrig ned og siger "Leg nu" , men spørger hende, "skal du ned og lege??" hvortil hun oftest svarer "lege lege, ned lege lege" smiley og hvis hun ikke gider, så "nej" . smiley

Jeg syntes det er vigtigt at bakke op om deres selvstændighed, og jeg støtter hende 100%, så hun får lov at hjælpe mere til, osv. .. Men selvfølgelig skal de vide at det er os som forældre der skal bestemme i sidste ende smiley

• #6   7. nov 2011 jeg har slæpt sagt alt skal være kommenderende! Jeg har sagt at en ting der ikke er valg på fx at få en tør ble på, skulle have mad osv skal man ikk lade være et spørgsmål for det er netop forkert hvis de så sir nej og man så gør det alligevel !!
    Skal du have en tø ble ?
    Nej!
    Når men den bestemmer jeg !?
    Overstås de eksempel giver forståelse af hva jeg mener!

Selvfølgelig bestemmer mine børn selv om de vil lege og sådan. Men derfra og til at alt skal være spørgsmål og selv bestemmenhedn ved alt er der rigtig langt i mellem i min hverdag:)

Ts du skal finde den mellemvej der er gylden for dig!!

Kommentér på:
hjælp

Annonce