Er det normal adfærd ? {{forumTopicSubject}}
Et par i vores familie har en pige der lige er fyldt 3 år. Hun er en MEGET stor mundfuld.
Hun er opsætsig og gør lige modsat af hvad mor og far siger
Skal hele tiden prøve mors grænser af
Får super hysteriske anfald
Hun hører heller ikke efter når hun er hos os uden mor og far - Hvilket jeg generelt synes at børn ellers gør når de er ude uden forældre.
Hun kan være sur på sin mor en hel dag, som så gør at mor ikke må røre hende overhovedet den dag.
De bliver ved med at sige til os "Ja bare vent et år så er det jeres tur" .. ( Malik er 1 år yngre end pigen ) Men det har de sådan set sagt siden Malik blev født, men Malik er altså stadig til at snakke med og fungerer udover almindelig børne-trods normalt..
Det er sådan at vi har sagt at vi ikke vil ha' pigen på besøg alene, uden hendes forældre mere, fordi at hun fylder SÅ meget og man hele tiden skal holde øje med hende.
Hun er ellers en meget intelligent pige !
Moren bliver ved med at sige at "Sådan var jeg også som barn så det er derfor" , men jeg synes måske ikke at man bare kan sige at det er derfor.
Jeg ved godt at der er forskel på børn og at nogen bare ér nemmere, men har det ikke ligeså meget noget at gøre med hvor stort/lille overskud forældrene har til at give sig tid til at lytte og være sammen med sine børn ?!
Vi tager da også nogle ture med Malik , men det er lidt som om at når vi prøver at sige hvad VI gør for at få Malik til at være harmonisk og tilfreds, så er det bare som at de ikke tager det alvorligt fordi at "han bare er nem og ikke så meget med os som forældre at gøre".....
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 33 Svar: 282
kan godt forstå i ikke vil ha hende alene, for jeres dag ødelægges jo også.
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 1.273
Så børn er jo kloge på den måde, de omstiller sig lynhurtig... Synes det er synd for den pige, hvis hun allerede nu er sådan, det bliver nok en endnu større mundfuld når hun blir ældre...
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 377 Svar: 1.527
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 183
Der kan være flere årsager til hun er som hun er. Men for mig lyder det som en lille pige der slet ikke har respekt for andre og er vant til at få alt som hun vil have det.
Mange forældre gør jo deres børn en kæmåe bjørnetjeneste ved at lade dem få sin vilje altid, men ender som regel ud med børn som hende du beskeriver, og det synes jeg er virkelig synd for børnene, for så er der ingen der gider dem.
Jeg har flere veninder der har VIRKELIG uopdragne børn som spytter, slår, bander og er generelt flabede, og de er i alderen 3 - 9 år, og der gider jeg simpelthen ikke børnene, selv om det er forældrenes skyld.
Men der er jo en kæmpe forskel på børn der fylder meget ved at se er energiske, snakker meget eller andre åprsager, men det er jo fint. Og så er der de direkte uopdragne og uudholdelige børn.
Men nej, jeg syens ikke det er normalt - selv om der ikke er noget der hedder det - men synes heller ikke det er acceptabelt, og i sidste ende er det synd for pigen hun ikke lærer at have normal omgang med andre mennesker.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 2 Emner: 194 Svar: 1.602
Jeg har aldrig før set at et barn uanset alder bare kørte derud af ligemeget hvem der er og ikke er i rummet...
Da hun var baby var hun SÅ nem. Alle kunne tage hende og hun var altid glad og tilfreds.
Da hun så fyldte 1 år blev hun SÅ reserveret og kom man til at strejfe hende hylede hun op og græd længe. Hun fik også et flip af dimensioner når far eller mor forlod rummet, om det så bare var for 5 sekunder. Og også ligemeget om hun stadig kunne se dem.
Og nu kører hun bare derud af med 180 i timen, indtil alle er ved at dejse.
Men ja det er helt sikkert den forkerte opmærksomhed hun har fået. Far er fraværende og overbærende indtil lige pludselig hvor han får nok og farer op.
Mor står med det hele og orker næsten ikke at tage kampene med pigen som bare bliver værre og værre.
+ At de har en lille dreng på 2 mdr som mor ikke tør være alene med pigen. Og hver gang at pigen nærmer sig den lille baby, stiller mor sig i vejen af frygt for at hun gør noget slemt ved ham...
Hunden får hun lov at skælde ud, sprøjte vand på osv...
Det er svært at se på. Moren vil virkelig sin datter det bedste men står bare med så meget ansvar at hun stresser og er ked - Og der er ikke noget vi kan gøre for at hjælpe...
Christina - Ja præcis som jeg skriver, det er mærkeligt at hun er ligeglad når mor og far ikke er der.
familien Sørensen - Ej det er da også for dårligt at man bare sidder og er ligeglad.
Her holder moren og faren heldigvis skarpt øje med pigen når de alle er på besøg og så er det ok.
M L - Ja det er rigtigt som du siger det med bjørnetjenesten. Der er da ingen der kan li' sådan et barn og det er sgu synd når det helt kan undgåes ved at ta' det i opløbet...
Det værste jeg ved er børn der spytter eller bider. Vores børn skal da lige prøve det en dag, så ryger de ud af vinduet.. Ej jeg kan bare slet ikke forstille mig mine børn gøre sådan noget, det er de sgu for godt fungerende til, ikke for at lyde smart eller noget... ( Altså vores datter er godtnok kun 3 mdr men Malik ved da udmærket godt hvordan man opfører sig både ude og hjemme og han er 2 år )
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 377 Svar: 1.527
Er det normal adfærd ?