{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spisemanere når man er halvandet?
  • #1   2. apr 2012 min datter spiste alt med gaffel da hun var ikk den alder smiley men hun kunne heller ikk have at hendes fingre blev beskidte

  • #2   2. apr 2012 gaffel og ske .. frugt, kiks osv med fingre .. sådan var det i hvert fald her smiley

  • #3   2. apr 2012 Det er fordi at Kristian er halvandet år og han spiser rigtig grimt....alt skal der bruges fingre til og så er det alle vegne.....i håret, på bordet, stolen, gulvet...alle steder. Har hele tiden været efter ham, men lige meget hjælper det. Skal jeg trække på skuldrene og stadig være efter ham og så håbe det bliver bedre?

  • #4   2. apr 2012 gaffel og ske.. tror faktisk david ikke var fyldt 2 år inden han begyndte på lidt kniv os.. men jo i det små

  • #5   2. apr 2012 Vores datter er 2½ år og hun kan stadig finde på at bruge fingrene når vi spiser aftensmad. Jeg ville ikke begynde at skælde ud over det, vi ignorerer bare når hun spiser grimt. Syntes faktisk hun spiser ret pænt, til trods for vi aldrig har sagt andet end "spis pænt".




  • #6   2. apr 2012 altså de spilder self i den alder , det er vist normalt.. giver du ham en gaffel eller ske?

  • #7   2. apr 2012 Han spilder ikke....eller jow det gør han også, men det er jo hvad det er. Det kommer an på hvad vi spiser, men oftest er det en gaffel. Han kan fint bruge den, men det er for fristende for ham at stikkfingrene i maden også.

    Det er egentlig ikke mig det genere...men min mand, som der mener at det ikke kan være rigtigt at han ikke kan spise ordentligt.


  • #8   2. apr 2012 vores datter er 2 et halvt år. Hun spiser med gaffel og ske men så sandelig også fingre hvis man ikke lige er vågen smiley hun vil gerne mase maden og lege med det, vi siger selvfølgelig nej og siger hun skal spise pænt, men det kan vi ikke altid prale af hun gør smiley Jeg skælder ikke ud, men beder hende bruge gaffel eller ske og vil hun ikke tager jeg maden fra hende. for leger hun med maden er det som regel fordi hun er mæt.


  • #9   2. apr 2012 Hmm synes det er svært min den store spiste midt pænt da hun var 1 år og puttede sjælden fingeren i maden.
    Hvorimod min den mindste som er lidt over 1 år spiser med fingeren og har det over alt.
    Jeg prøver at sige at det er forkert og vise hende hvordan man gør.


  • #10   2. apr 2012 Min kæreste var på samme måde. Men tænkt lige - 1,5 år er ikke lang tid at være her og der er så mange ting de skal lære så hurtigt!
    Dexter kan stadig finde på at stikke fingrene i maden og spise på den måde. Men jeg tager det ikke så tungt. Det skal nok komme. smiley
    Og bare han får lov at prøve og sådan, så går der nok ikke så lang tid. Og han kan jo også se, at det er sådan i andre gør! smiley


  • #11   2. apr 2012 Det er helt normalt at de stadig bruger fingerne. Jeg arbejder i en vuggestue og her bruges både fingre, ske, gaffel. Lad ham endlig bruge fingerene også, det udvikler hans følesans, bare sørg for at han har gaffel/ske i den anden hånd også

  • #13   2. apr 2012 Mikkel har ske og gaffel, og får lov at spise med fingrene hvis han vil... og så tager vi oprydningen bagefter. Jeg vil mene det er sundt at de får lov at røre ved maden og lære de forskellige konsistenser og sådan at kende.


  • #14   2. apr 2012 Hvordan forklarer man så lige manden det, for som skrevet så er jeg heller ikke selv bekymret.....

  • #15   2. apr 2012 Du siger bare til ham at han altså ikke er ret gammel endnu, og at i hæmmer hans udvikling hvis i ikke lader man udforske tingene selv.

    Det kan faktisk tage noget af kræsenheden at de får lov at lege med og røre ved maden. Så en udsendelse engang hvor de i England mener jeg det var, havde kurser for forældre med "kræsne" børn, hvor de legede børnene til at smage på maden ved at lege med det, og på den måde lærte dem f.eks at spise andet end fastfood, og det var børn i 1 - 3 / 4 års alderen...


  • #17   3. apr 2012 Jeg / vi er perfektionister her.. Jeg hader griseri og han har altid haft gaffel/ske og vådserviet / klud/ serviet og lært og vaske eller tørre sig .. Synes osse børn har godt af og lære manere på en god måde... I dag spiser han sååå flot i forhold til min kærestes søn på 6!! Han ka ikke sidde stille han Ska sidde på sine ben han har fx mad op til ørene og sidder og nipper som en mus til maden fordi han har travlt med alt muligt andet... smiley Og det tror jeg er fordi han får lov hjemme hos sin mor.. Ikke at jeg siger det er forkert men jeg er en af de typer som ikke ka griseri .. Hihi når min søn maler .. Maler han på papir og ikke på sine finger eller bordet eller tøjet .. smiley

  • #19   5. apr 2012 Malthe er 17 mdr, og spiser med fingrene.. Han har en børnegaffel ved siden af sig så han kan tage den hvis han vil, og det gør han også nogle gange, men for det meste går det for langsomt hehe.. Har ikke så meget imod det, det kommer os an på hvad vi får at spise, hvis vi får suppe sidder han ikke lige med fingrene i det smiley

    Han skal nok lære det, og ja det er godt for deres finmotorik og sanser smiley


Kommentér på:
spisemanere når man er halvandet?

Annonce