{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Morgenrutine for 3,5 årig? {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvordan forløber jeres morgen med jeres 3 til 4 årige, så I kan nå at komme af sted til tiden om morgenen?

Min 3,5årige pige er simpelthen en snøvl til ALT og har 180 undskyldninger for liiigee at skulle noget, f.eks have et glas mælk eller liiige et eller andet andet, så hun hele tiden trækker tiden. Det er dybt frustrerende og ved efterhånden ikke hvad jeg skal stille op for ikke at skrige hovedet af hende. Og det er ligegyldigt hvor lang tid vi har om morgenen til at blive færdige, om det er 1 eller 3 timer, hun kan bare ikke snøvle sig færdig. Det er også ligegyldigt hvor meget eller hvor lidt hun får hjælp til tingene, der er altid et eller andet som lige skal hun skal nå inden.
Hvad søren skal man stille op!?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Morgenrutine for 3,5 årig?
  • #1   5. jul 2012 Min dreng på 3,5 er på nøjagtig samme måde. Vi har så aldrig skulle nå noget, da jeg har haft aften arbejde eller været sygemeldt i forbindelse med graviditet og nu barsel.

Der var dog 12 uger hvor jeg gik på skole. Der stod jeg selv op først og gjorde mig klar. Så vækkede jeg ham, gav ham tøj på og vi kørte så han spiste nede i dagplejen. Men der var han også kun 2,5.

Jeg starter i skole til september og skal selv have begge drenge klar, så er også noget spændt på hvordan det kommer til at gå, da jeg ikke selv har skulle tidlig op siden jeg gik ud af skolen i 2004.

• #3   5. jul 2012 Lui er 3 år.
    Vi står op 06.10 og kl. 07.00 kører min mand og Lui afsted til børnehaven.
    Den første ½ time går udelukkende med at vække ham faktisk. Tager det stille og roligt og vækker ham lige så stille, tænder lys og tænder for fjersyn.
    06.30 står han endelig op og så sidder han på potten foran fjernsynet med dynen rundt om sig i 5 min mens jeg laver lidt morgenmad til dem.
    Så får han tøj på og der bliver spist i 10 min.
    De sidste 5 min bliver brugt på at børste tænder, tage jakke og sko på.
    Hvis Lui ikke havde den ½ time at vågne i ville han også være krop umulig, han har virkelig brug for at vågne ordentligt inden han skal have tøj på eller er han bare møg sur og sætter sig på tværs.

• #4   5. jul 2012 Nogen morgener går også rigtig fint, men der er begyndt at komme rigtig mange af dem hvor alt bare tager tre timer...suuuk...

• #6   5. jul 2012 Og det er ikke fordi hun ikke er glad for at komme i børnehave, for det er hun. Har en bedste veninde som altid venter på at hun kommer og sådan noget.
    Hun får to chancer til at gøre som der bliver sagt og så "falder hammeren", men :o/

• #7   5. jul 2012 herhjemme tager det 10 min og så er min datter i tøjet. hun kan ikk helt selv endnu, så hun får hjælp til det.... og når tøjet er kommet på spiser hun morgenmad og så er det ud af døren. hun er 3½ år

• #10   5. jul 2012 Bonus søn er 4, en god morgen ser sådan her ud. Han bliver vækket kl 6.10 og sendt på wc, men s han er det laver jeg havregrød. Mens han spiser havregrød, smøre jeg madpakker, ligger tøj frem og evt andre små ting som at tømme opvask osv. Når han har spist, børster jeg hans tænder og vi vinker farvel til far, så ser vi hvem der først kommer i tøjet og bliver færdig (han vinder næsten hver gang;-) ). Så har han ca 15 min til at lege mens jeg bliver færdig også køre vi 6.55.

Hvis han bruger for lang tid på, at tage tøj på, jammen så når han ikke at lege inden vi køre og det ved han godt. Han kan også være snøvlet og sløv i betrækket, men det hjælper at jeg har de 15 min buffer tid i den sidste ende. Det er meget rutine præget, det har jeg det bedst med. Jeg hader at have travlt om morgenen og kan godt li at få lavet lidt små ting, så derfor har jeg altid selv stået op i rigtig god tid.

• #11   5. jul 2012 Hehe, jeg kender vis os det problem min knægt der snart bliver 4, han har os alverdens undskyldninger, og er begyndt at sgu sætte hår og ja alverdens undskyldninger smiley Tror bare det er sådan i den alder, de vil gerne selv bestemme smiley

Men herhjemme, står jeg op halv 7 også smutter jeg i bad og er færdig ved 7 tiden, så har kæresten vækkede ham, stille og roligt da min kære dreng ikke lige er et morgen menneske smiley Men så smutter jeg og ham ud på bade værelset og bliver vasket og tøj på og alt det, også spiser vi fælles morgen mad, og nogle gange vis det er kan vi os hygge til lidt morgen tv smiley så kører vi ved 8 halv 9 tiden alt efter hvad tid jeg skal møde, og hvem der køre ham afsted, da kæresten har eget firma og arbejder hjemme på kontoret, men han har stadig alverdens undskyldninger inden man skal ud af døren, og ellers kommer de på vej ud i bilen smiley

Kommentér på:
Morgenrutine for 3,5 årig?

Annonce