afvænning fra sutten {{forumTopicSubject}}
Hej hvordan "afvænnede" i jeres guldklumper fra sutten?
Lukas er ved at have sutte tænder, og han er meget opmærksom på sutten, vi har mange konflikter fordi han vil have den på alle tidspunkter, og vi gider ikke se på den skide sut altid, og samtidig er han jo ikke til at forstå når han snakker med den i munden...
I nat kunne jeg ikke sove han lå på daværende tidspunkt ved siden af mig, han lå hele tiden og suttede i den, jeg prøvede at tage den fra ham, den ene gang siger han i søvne, "min sut hvor er min sut mor", anden gang siger han bare "gi mig den så"...
vi har talt med ham om at julemanden skal have den, han siger bare nej, vi har osse sagt han jo ikke skal have sut når han bliver storebror, snedig som han er siger han så tager jeg bare babyens:-)
nogle erfaringer??? vi har talt om en kold tyyrker og smide alle sutter ud en dag han ikke er hjemme, eller klippe hul i alle sutterne så plejer han at ville smide dem ud...
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Jeg prøvede som du at få den til at være mindre i hendes hverdag men nej hun skabte sig og var neget frustreret...
Til sidst valgte vi en weekend, jeg forberede hende på det fra om mandagen at fredag var det slut med sut, vi tale meget om det og hver dag så jeg på fredag og viste hende med fingerne hvor mange dage der var tilbage. Da vi kom til fredagen fik hun selv lov at klippe den over og smide den ud. Der gik lidt og så blev hun ked men jeg sagde at vi havde lavede en aftale, i den aftale indgik faktisk også en gave som vi købte om lørdagen.. Hun var ked af det i nogle dage ikke hele tiden men lige pludselig blev hun ked, men vi havde ingen sutter som passede til hende men kun til lille søster. Efter en uge ca. Spurgte hun ikke længer om den, og tror kun hun havde 3 dage hvor hun var ked på forskellig tidspunkter.
Beklager det blev så langt.
jul 2009
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 2 Svar: 24
Men bare rolig jeg har aldrig set en 8 årig gå rundt med sut eller ble... griner
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
mar 2008
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 139
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 513
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
aug 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 45
Vi startede i dagplejen med hun kun skulle have den når hun sov til middag.
Derefter begyndte vi her hjemme også at hun kun havde sut når hun skulle sove eller var ked af det!
Senere blev det så til det kun var når hun skulle sove!
Så var der en aften hvor hun ikke spurgte efter sutten da hun blev puttet og så gik det faktisk meget nemt hun spurgte sommetider efter den men hun kunne sagtens puttes uden!
Til sidst havde hun den kun i dagplejen når hun sov til middag og da hun så stoppede med at sove til middag ja så stoppede hun også med sutten
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 78 Svar: 272
men kender en der gjorde sådan: Hun smed alle sutterne ud, og gemte en, som hun bandt fast til sengen.. Så han kunne sutte, når han skulle sove. og ellers skulle han gå ind til sengen og til sidst, kom han selv om sagde at det ikke var nødvendigt med sut.. og den sidste kom så på et suttetræ.. kunne man jo evt. prøve... selv om det nu lyder som om han sover sammen med jer..
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
De andre i dp havde ikke sut med, så Simone fik heller ikke med og hun savnede den overhovedet ikke. Da hun så startede i bh fik hun den dog med til at sove med.
Der var tilsidst kun 2 sutter tilbage og vi havde bestemt, at nu ville vi ikke købe flere! Da den ene sut så gik i stykker var hun ikke alt for meget for at smide den i skraldespanden (hun brugte nemlig 1 til at sutte på og 1 til at nulre). Valgte så at give hende valget om at sende begge sutter i et brev til julemanden og så kom der en gave. Den gik hun med på og om eftermiddagen lå der allerede en fin pakke med en hello kitty madkasse, som hun havde ønsket sig, i postkassen - det er dælme et effektivt postvæsen vi har i DK
Det var hårdt for hende i et par uger (og jeg var tæt på at finde dem frem igen!), men derefter har hun hverken snakket om dem eller savnet dem!
mar 2008
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 3 Emner: 40 Svar: 304
mar 2008
afvænning fra sutten