jeg har lige fyldt min mor med løgn... {{forumTopicSubject}}
IGEN.
for 25 år siden var min mor dagplejemor. det har jeg stor glæde af, og store problemer med. for nu hvor jeg har fået Karen mener hun simpelthen hun har svarene på ALT.- og da hendes råd er 25 år gamle er de ikke alle lige brugbare. summen af alt dette er at hun mener at alt løses med sut og barnevogns kørsel. nu er det sådan at Karen ikke vil have sut. og jeg nægter til trods for min mors evige pressen at tvinge hende til at have den. samme system gælder tårer. hver evig eneste gang hun hører det mindste kny fra karen gennem telefonen begynder hun igen at messe jeg skal ud og gå med barnevognen. jeg har ikke lyst til at stæse afsted med den barnevogn i timer hver evig eneste dag. jeg har lyst til at når vi skal noget i gå afstand eller har lyst til at gå en tur for hyggens skyld. så tager vi barnevognen. jeg vil ikke pligt-drøne afsted med den med et grædende barn i op og ned af gaden. det trøster ikke karen at køre barnevogn. der er mange andre ting der trøster karen, og dem benytter jeg mig af. men af og til så får jeg nok. og så lyver jeg. ja ja mor. karen er så glad for sin nye sut. det har du helt ret i. jaj aj mor. vi kører løs med barnevognen. alt hvad den kan trække. men det jeg har lyst til er at råbe alt hvad jeg kan : NU HOLDER DU SIMPELTHEN KÆFT MED DEN FORPULEDE BARNEVOGN, DEN ER IKKE LØSNINGEN PÅ ALT. OG DU KAN SELV ÆDE DIN SKIDE SUT. HUN GIDER DEN IKKE. DET ER MUIGT MAN TVANG BØRN TIL DET FOR 25 ÅR SIDEN HVILKET GODT KUNNE FORKLARE HVORFOR JEG HAR DET MED TVANG SOM JEG HAR DET DEN DAG IDAG, JEG VIL UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER TVINGE HENDE TIL DEN!!! SÅ FORSTÅ DOG AT VERDEN IKKE GIK I STÅ FORDI DU FIK NYT JOB!
men nej. jeg lyver pænt........og hvorfor? jeg er træt. derfor.
hvorfor jeg har posteret det under opdragelse? fordi jeg savner et råd til opdragelse af min mor!
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Jeg ville banke i bordet en gang for alle og fortælle min mor hvad jeg mente og at jeg ville sætte pris på hun begyndte på pædagogseminariet som lærer med alt den viden hun sidder og brænder inde med...
Men heldigvis er min mor er klog kvinde og har en masse gode råd men forstår også når vi vælger at gøre tingene anderledes.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 3 Emner: 25 Svar: 565
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 129 Svar: 1.518
Min mor mente os hun vidste alt og sagde jamen det gjorde jeg.
hvor jeg en dag blev agl på hende og sagde det var muligt hun gjor såda med mig men det her er altså mit barn og mig der bestemmer og hvis hun havde et problem med det sys jeg hun skulle holde k*ft..
Siden den dag har hun kommet med råd om at det kunne være nemmere at gøre sådan og sådan, men aldrig at jeg skulle..
Er glad for jeg sagde det som det var for var os gået rigtig død det og gav hende bare ret..
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 134 Svar: 647
jeg tror jeg skriver et brev. så får jeg på en pæn måde sagt det jeg gerne vil sige, og så kan hun vælge hvordan hun vil handle på det.
holder det at skrive et brev?
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Så vi kan nikke genkende til din situation
nov 2008
Følger: 1 Babyer: 2 Emner: 1 Svar: 28
Gør du intet nyt, vil alt være det samme
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 129 Svar: 1.518
bare du får det sagt for som du selv siger ender det i kæmpe skænderi en dag og det kan grulig galt..
Håber du finder en go løsning..
nov 2008
Er det tilfredsstillende at skulle lyve for fredens skyld, når resultatet ved at være ærlig og ydtrykke sin mening giver den største gevinst?? måske ikke her og nu, men på længere sigt og i fremtiden....
Får forældre ikke beskeden at man er voksen og gerne vil selv, og man gerne vil be' om hjælp når det er tiltrængt, så er der gået noget galt under løsrivelsesprocessen gennem tiden......
Og jo, det lyder da nemt, men det er det ikke altid. Men der er sgu' nødvendigt hvis man vil være selvstændig.....
Forældrene gør det ikke i en ond mening, men de må lære og forstå at deres små børn er voksne nu, og udemærket kan klare sig uden dem
nov 2008
Så teksten: Thomas: det er bare ikke altid forholdet er til at kunne fortælle det... Og hvorfor så gøre det?
Er det samme som at sige til janne at hun skal fortsætte i samme stil og brænde inde med det hun gerne vil ud med i dette forum
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 17 Svar: 94
Det endte fatalt sidste gang jeg fik fødte, faktisk så fatalt at min halvdel smed hende ud af vores hjem, fordi det var for dårligt jeg ikke kunne røre frikadelle fars til børnene 2 dage efter mit kejsersnit, og at i gl, dage klarede mødre alt.
CHRIST!
Vi var uvenner i lang tid, men jeg fik skrevet hende et langt brev om jeg gør tingene på min måde, og hun kan enten acceptere det eller lade være at komme her mere, jeg bedre stillet uden at skal stå til regnskab.
Ang med at forholdet ikke altid er til det, det fis i en hornlygte,
hvis man ikke ved hvad der er godt for en selv, og er bange for at komme af med sine følelser går det galt. Ens forældre gør jo alting i en god mening, gør de ikke? Så kan de osse tackle man siger fra...
MS
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Svar: 33
jeg har lige fyldt min mor med løgn...