{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.728 visninger | Oprettet:

5årig nægter at spise {{forumTopicSubject}}

Hej Piger.
Er i tvivl om det er langt under det rigtige emne.

Men.. Vores søn nægter at spise aftensmad hvis det ikke indenholder pasta m ketchup, pølser eller pizza.

Han bliver bedt om at smage på maden, han trækker tiden ud så længe som vi tillader, græder, laver brækmund mm.

Her til aften har jeg stået og lavet kødsovs med friske pasta, han nægter igen og spise og be ham om at smage, hvor han tager et stykke gulerød i munden, tykker kort og kaster så op ud og det hele.
Ved simpelhen ikke hvad vi skal stille op.

Har i ikke nogle gode forslag?
Hilsen en fortvivlet mor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5årig nægter at spise
  • #1   13. jul 2013 Ignorer det. Lad være med at gøre drama ud af om han spiser eller ej. Server det der bliver lavet, også må han spise eller lade være.

  • #2   13. jul 2013 Enig med Pernille.. Han skal nok spise når han er sulten. smiley

  • #3   13. jul 2013 Jeg har lidt samme problem med en 2 årig.. eller dvs hun spiser mange ting, men bare kun få mundfulde og nogle dage slet ikke smiley så jeg ved hvor fustrerende det er..
    Her er hun samtidigt undervægtig og sat på fedekur af lægen, så bare at ignorere det er svært smiley
    Man føler sig så magtesløs.. "lytter" lige med og ser hvad råd der kommer..


  • #4   13. jul 2013 Signe-- Jeg er af den overbevisning at børn har en meget fintfølende sans for hvad de har brug for og hvornår de har fået nok. smiley Herhjemme spiser Clara nogle dage en bid eller to, og andre age rydder hun en tallerken to gange. Begge dele er normalt, og ikke noget at bekymre sig om.

    Hvis din datter er for slank lige nu, så er jeg ret sikker på at det nok skal komme senere.


  • #6   14. jul 2013 Pernille: Det er jo egentlig også hvad vi har tænkt.. jeg var selv slank som helt lille indtil jeg stoppede med at vokse i højden.. men jo svært når lægen har krævet fedekur og vil have hende til kontrol vejning efter sommerferien..

  • #7   14. jul 2013 Signe-- Masser af smør på brødet, sødmælk at drikke og endelig ingen lightprodukter. smiley I kan jo ikk tvangsfodre hende, og jo mere fokus jo mere konflikt kommer der omkring maden.

  • #10   14. jul 2013 Pernille: Ja det er også det lægen har sagt, smør, fløde og sødmælk ind alle steder vi kan få det, så det hun spiser har flest muligt kalorier og ikke lade hende fylde sig med frugt og grønt..

    AnnSofie: Faktisk sagde lægen det modsatte, hun skal have lov at spise alt hun vil af snacks og gerne flødeis.. for hun skal vænnes til at få mere mad, da hun ved at spise så lidt har "ødelagt" sin appetit, så først skal indtaget øges og derefter kan vi tænke på hvad hun spiser..


  • #12   14. jul 2013 Annsofie: Undskyld.. ja det var fordi du rettede til hende og trådstarter skriver om en dreng at jeg troede det var henvendt til mig smiley

Kommentér på:
5årig nægter at spise

Annonce