{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.680 visninger | Oprettet:

maja n
maja n
Tilmeldt:
22. maj 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

hjælp til graviditet+enlig {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne høre jeres mening om dette, og om i kender noget om det:
Jeg er 23, enlig og har i mange år ønsket mig et barn tiltrods for jeg ikke har en kæreste. Jeg har pco så har svært ved at blive gravid. Jeg tænker på det konstant men er usikker på om hvad jeg kan gøre. Vil lægerne hjælpe når jeg er så ung?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til graviditet+enlig
  • #1   27. maj 2010 Du er kun 23år.. Hvorfor venter du ikke til du får en kæreste, og tager den derfra? :o)

  • #2   27. maj 2010 Personligt ville jeg vente til jeg havde en kæreste at dele det med, for det er sku hårdt arbejde med et lille barn, og siger hatten af for dem der klarer den!

  • #3   27. maj 2010 Forstår godt dine bekymringer, men jeg ville også vente og se tiden an, hvem ved du møder måske snart den eneste ene....

  • #4   27. maj 2010 Jeg ville helt sikkert også vente

  • #6   27. maj 2010 Ellers snak med din læge.. =)

  • #8   27. maj 2010 snak med din læge og hør hvad vedkomne siger til alle dine tanker (:

  • #9   27. maj 2010 Det er ikke nemt at være ung og mor, selv er jeg 23 og går her i byen som at være "ung mor" (det er lige til man fylder 23 og fødte da jeg var 22 ;)) Jg bliver i mange sammenhænge set ned på, min overbo er enlig, og hun blkiver bestemt ikke set mindre ned på af dem grund.. Hun har endda måtte forny hele sin vennekreds fordi hun blev mor..

    Så vent du et par år og gå på kæreste jagt istedet for smiley


  • #10   27. maj 2010 Ej Lene.. det var da godtnok nogle grove kommentarer.. de er da vidst lidt for sat fast i tiden.. hallo... hvem siger at moderegenskaber kommer af alder??? der er også mange ældre som klarer sig mindre godt.. ih.. hader generaliseringer. Håber snart du skal føde Lene.. glæder mig til at se hvad du gemmer pÅ smiley

  • #11   27. maj 2010 MereteAK * - SIdne hvornår er erfaringer at være sat fast?

  • #12   27. maj 2010 Jeg ved fra min læge.. at han ikke vil hjælpe hvis man er under 25.
    Og jeg ved ikke hvordan de ser på det når du enlig, men prøv at snak med din læge om det ? der er mange ting der kan spille ind, og det ret forskelligt fra læge til læge.


  • #14   28. maj 2010 Louise
    jeg har i hvert fald hørt at man så vidt muligt skal undgå sukker
    men ved ikke så meget om det smiley


  • #15   28. maj 2010 Jëg har 20, og gravid, og alene ?
    og jeg ville undskyld jeg siger det ikke ønske det anderledes.
    når det på bekostning af mit barns ve og vel.
    JEG valgte at gå, og jeg valgte at beholde barnet.
    abort ligger mig meget fjernt, og jeg ved jeg bliver en god mor (:
    (ikke at jeg har noget imod folk får abort) jeg ville bare ikke have det.
    og jeg er selvfølgelig kun halvvejs, men selv nu ville det undre mig meget om jeg kom til at føle mig håbløs, og tænke det skulle have været en abort. den tanke tror jeg aldrig vil indhente det fantastiske ved at skulle være mor. Og det kan ikke undgås folk snakker om en ? er der ikke nogen der snakker om hvor forfærdeligt det er du skal være mor, så snakker de om hvor grim, tyk eller dum du er ?? der er altid et eller andet.
    selvfølgelig bliver man ked af det, men der er bare mange fordomsfulde folk i verden, og stakkels dem der siger til mig jeg bliver en dårlig mor. så jeg ret sikker på mine hormoner får et flip, Jeg lider meget a hormoner for tiden xD

    Anyways Maja N.
    Jeg vil sige snak med din læge, det kan aldrig skade.
    og hvis du føler det nu du skal have et barn, og du føler det er det rigtige og at du kan klare det. så kan det aldrig blive forkert så længe du klare det godt. og det er med eller uden kæreste (:


  • #16   28. maj 2010 Nadia

    Nu er din situation også en anden.. du havde en kæreste, som du blev gravid med - det har denne tråd starter ikke..

    Jeg ville da klart vælge at vente og finde en at dele oplevelsen med.. Det er sku hårdt arbejde at være mor, og rart med en mand der kan tage over ind i mellem når man er kørt træt..
    Man kan ikke fortryde når først barnet er der..

    Synes i hvertfald man skal tænke sig godt om..



  • #17   28. maj 2010 Malene *mor til en dejlig dreng*uge 13+ .
    Jeg sammenligner heller ikke mig og hendes situation ?
    Men jeg mener at hvis hun føler det er det rigtige for hende, så kan jeg ikke se hvorfor hun ikke skulle gøre det ? hun ved trods alt bedre end alle andre hvad der er det rigtige for hende. og bare fordi du siger B er det ikke ens betydning med hun ikke mener A ? forstår du hvad jeg mener ? folk er ikke ens, og nogle vil have det på en måde og andre ¨på en anden ? det er det der er så skide skønt ved det hele. ingen er ens. og man skal følge det man tror er bedst for en selv..

    Jeg har på ingen tidspunkt sagt DU SKAL HAVE DET BARN !
    jeg siger 'Hvis du mener det er det rigtige for dig'
    det aldrig forkert at følge en drøm så længe den er den rigtige for dig som person !


  • #18   28. maj 2010 Det kan jeg godt følge dig i.. Misforstod bare lidt smiley

    Men som mødre kan vi også kun give hende en ide om hvor hårdt det vil være at være alene om det.. For det er et stort ansvar..
    Og tager virkelig hatten af for dig og alle de andre enlige mødre.. Det ville jeg ikke kunne holde til.. Eller jo hvis jeg SKULLE, men ikke noget jeg ville vælge frivilligt.. smiley


  • #19   28. maj 2010 Malene *mor til en dejlig dreng*uge 13+ .
    Det helt okay (:

    og jeg ved jo heller ikke hvordan det bliver endnu.. og jeg var NØD til det.
    men jeg fortryder det ikke, for det er det bedste for mit barn.
    og derfor ved jeg også jeg kan klare det ;3 men ingen tvivl om det bliver svært i perioder, men man må tage den derfra jo (:
    & jeg lytter skam også til mødre, faktisk lytter jeg til alle de råd jeg kan få.
    men jeg har altid været sådan en man ikke kan kommandere med, og sagde jeg A så blev det A.. for sagde aldrig noget hvis jeg ikke mente det var bedst for mig (: derfor kan jeg jo også kun råde ud fra mine 'erfaringer' smiley


  • #20   28. maj 2010 Nadia

    Lige præcis smiley
    Hvis jeg havde en kæreste og var blevet gravid , og vi så gik fra hinanden, så havde jeg også valgt at beholde barnet.. Jeg går ikke ind for abort ´:-)


  • #21   28. maj 2010 Heller ikke jeg, men noget helt andet er at en abort for mig.. ville være det rene selvmord s: jeg ved jeg ikke ville kunne klare det mentalt smiley

  • #22   28. maj 2010 Nej det ville jeg heller ikke kunne klare.. Har haft en MA inden jeg fik min dreng, og det er det væreste jeg har været udsat for smiley

  • #23   28. maj 2010 Ej undskyld jeg spørg dum i:
    men hvad er en MA ? er ikke så god til hvad de forskellige ting hedder (:


  • #24   28. maj 2010 Nåe undskyld - en missed abortion.. Hvor fosteret er dødt, men kroppen ikke selv udstøder det..

  • #25   28. maj 2010 Åerh smiley forfærdeligt smiley
    -For lige at snakke om noget positivt.
    jeg har mega lyst til hinbærsnitter ? tror du de smager godt uden glasur ?
    har nemlig ingen flormelis smiley


  • #26   28. maj 2010 Maja... Hvis jeg var dig ville jeg vente... Jeg er 24 og sammen med faren, jeg synes det er hårdt, også selvom vi er to om tingene... Vi er sat til d. 20. juli og jeg glæder mig, men man bliver bare underlig når man er gravid (det er jeg i hvert fald)... Og det er en KÆMPE støtte at have en der er der, som du kan dele scanninger, sparkene osv osv med...

    Jeg skulle da også nok have klaret det uden faren, så var det bare min mor eller søster der måtte tage over... Men var jeg dig ville jeg vente lidt og se tiden an...


  • #27   28. maj 2010 Ja tror hindbærsnitter er super gode uden glasur - hader glasur ;-P

  • #28   28. maj 2010 Jeg kom ikke til at lave dem, for der stod ikke om margerinen skulle smeltes eller hvad den skulle og vil ikke lave forkert smiley

  • #30   28. maj 2010 jeg har pcos og har fået 2 børn uden hjælp og har spist som jeg altid har gjort og gør stadig, så er ik påvirket af det, så det er heller ik sikkert du er. så der er ingen grund til at gå vildt i panik fordi man har fået det konstateret smiley (men ved godt det er svært, gik også selv lidt i panik)

    men ellers er det ik andet for end at gå til lægen og hører ad.


  • #32   29. maj 2010 Camilla 11+

    Meget kedeligt...


  • maja n
    maja n Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #33   8. jun 2010 jeg kan da næsten ikke følge med hehe..
    Men jeg kan godt forstå på det hele at man sagtens kan blive gravid med pco. Men kan man også det hvis man ikke har menstruation,-nogen som har oplevet det?


Kommentér på:
hjælp til graviditet+enlig

Annonce