{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Projekt baby, starte nu eller vente?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Min kæreste og jeg har aftalt at starte projekt baby til August, da der var nogle ting jeg gerne ville have "overstået" inden :-) 
Jeg ringede derfor til min læge den anden dag og bestilte en ny recept på p-piller bare til en enkelt pakke til 3 mdr. Dem skulle jeg så starte op på idag men glemte at de skulle hentes på apoteket inden kl 17 (ja flot, kom i tanke om det kl 16.57)
Nu har jeg så siddet og spekuleret på om vi bare helt skal droppe de p-piller nu (det troede min kæreste at jeg ville til at starte med) da jeg har været på p-piller siden jeg var ca 16 år mener jeg - er 22 idag. 
Har læst at det kan tage måneder og ja enda år før det lykkedes at blive gravide når man er stoppet på p-piller?! Og ville jo gerne at det skete når jeg stoppede på dem til August.. 
Det skal lige siges at de p-piller jeg er/var på er nogle specielle nogen, som gerne kun skulle give kroppen de hormoner som den ellers selv ville danne uden p-piller. Jeg har aldrig kunne springe en mens over på dem da jeg så plet blødte alle 21 dage indtil jeg skulle holde pause igen - tænker så om det ville være lettere for mig at blive gravid når jeg stopper på dem når nu det er sådan nogen?!
Er så forvirret lige nu, hvad ville I gøre? Stoppe nu eller drøne på apoteket og hente pillerne imorgen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Projekt baby, starte nu eller vente??
  • #1   13. maj 2011 i kan jo bruge kondom ind til da vis det er så er p pilleren jo ude af kroppen til den tid i vælger og staerte

• #2   13. maj 2011 hej smiley nu har jeg været på p piller siden jeg var 15 år- og droppede dem sidste år i dec/jan. (kan ikke huske det) og hvis jeg regner tilbage fra termins dato skulle min datter være undfanget i starten af feb. så her var der ikke lang vente tid da vi valgte ikke at købe flere smiley men det er jo meget forskelligt fra kvinde til kvinde.. det skal lige siges var 24 år sidste år da vi droppede dem. men held og lykke med projekt baby

• #3   13. maj 2011 nu er der jo ikke længe til august så jeg havde nok ladet dem blive på apoteket smiley det er SÅ forskelligt hvornår kroppen er sig selv efter p-pille stop

• #4   13. maj 2011 De p-piller jeg fik var også de meget milde. Alligevel tog det os 3½ år at blive gravide.

Min ene veninde som fik de samme som mig, blev gravid 3 mdr efter hun var stoppet.

En anden veninde blev gravid allerede 1 mdr efter hun var stoppet på de stærke p-piller.

Så tror det er meget meget forskelligt hvor længe det tager for hormonet at komme ud af kroppen.

• #5   13. maj 2011 Altså nu ville det heller ikke være total krise hvis det skete nu.. Grunden til jeg ville vente til August, er at vi skal til så meget nu her - koncerter fester og 14 dage i Tyrkiet. Og ville jo blive nød til at forklare venner/familie hvorfor jeg ikke drikker en øl eller andet til de ting. Min holdning er at jeg helst vil vente lidt tid fra vi har fundet ud af det til jeg vil fortælle venner og noget af familien at jeg er gravid..

Har også læst mange forskellige holdninger omkring det at drikke alkohol når man er igang med projekt baby.. Og vil jo helst ikke ødelægge en chance smiley

• #6   13. maj 2011 Camilla..

Personligt ville jeg lade dem ligge, som de andre siger kan der gå år, men der kan også bare gå uger hvis du forstår? der er ingen der ved hvor hurtigt det går, for det jo meget forskelligt..

Bliver du så gravid før august, og er forhindret i at drikke?
    jamen så fyre du bare et eller andet a med du har lavt blodtryk eller sådan et eller andet og derfor ikke MÅ drikke smiley ?er sikker på de kan bære over med dig når de finder ud a det ikke passer smiley

• #7   13. maj 2011 Er bare bange for de gennemskuer mig smiley men på den anden side har jeg aldrig været den vilde "fest-tøs" trods det at Jomfu Ane Gade kun ligger 10 km fra min bopæl ;o) og man kan jo heller ikke altid få tingene som man gerne vil, så skulle det nu ske at jeg blev gravid inden og folk fik det at vide, så er det jo bare sådan det er smiley
    Må lige snakke med manden en gang til og så må vi finde en løsning derfra :) 
    Tusind tak for råd smiley

• #8   13. maj 2011 Camilla: både og ;o) men skal til bl.a Kim
    Larsen koncert og rock under broen, og det ville da være træls hvis man blev grebet af stemningen smiley

Hvad er jeres holdning til alkohol indtag under projekt baby? Skader det og skal ma. Bare ligge det helt på hylden?

• #9   13. maj 2011 Ja, sådan tror jeg også jeg vil have det smiley jeg er også af den tro at jeg ikke bliver gravid med det samme - er egentlig lidt bange for at der godt kan gå lang tid - hvorfor ved jeg ikke.. Men kæresten er tværtimod sikker på den kommer i første hug.. Min søster bliver mega nemt og hurtigt gravid - første gang hun var gravid fik hun en SA og nåede efterfølgende ikke at få sin mens før testen var positiv igen og da de besluttede sig for nummer to var den der også næsten med det samme - efter maks 1 1/2 mdr. Hå er bare jeg slægter hende på, men det er jo aldrig til at vide ;o)

• #11   13. maj 2011 Maria:
    Mht hvad der ligger til familien og ej, så ved jeg godt man ikke kan regne med det smiley skrev også bare at man kunne håbe på at det gik lige så nemt smiley
    Jeg tror man skal passe lidt på med at tænke for meget over hvad man gør og ikke gør som du selv skriver, og så bare gør tingene som man plejer i videst muligt omfang og efter hvad man har det bedst med smiley selv har jeg ikke tænkt på at lave så meget om smiley udover at jeg skal stoppe med at ryge!!! 

• #12   13. maj 2011 Camilla - mor til den dejligste Niclas:
    Tror jeg også det ender med, og tusind tak ;o)

• #13   13. maj 2011 Synes jeg lyder som en rigtig god ide smiley held og lykke

• #14   13. maj 2011 Ja det kunne jeg nemt forestille mig smiley der har man jo en guldklump i forvejen ;o)

• #16   13. maj 2011 Jeg er 100% klar smiley glæder mig sådan.. Tror bare jeg lader dem blive hvor de er (på apoteket) og lader tingene komme som de kommer smiley sådan tror jeg det er bedst..

• #17   13. maj 2011 I kunne jo bare bruge kondom og så kunne du jo gå og få lidt styr på din cyklus og evt teste hvornår du har æl. Vi planlægger os projekt baby og er på p piller en mdr endnu. Vi skal lige til kreta først og så skal jeg lige ha en drinks med familien.
    Men op til dig selv. Men jeg ville os blive hurtig afsløret hvis jeg sagde af jeg fx havde lavt blodtryk og kan ikke tåle pencellin såå.
    Men held og lykke

• #18   13. maj 2011 søde som jeg har sagt tidligere, så brug kondom indtil i har været på ferie eller bare lad de p-piller blive på apoteket smiley
    nu starter vi jo i juli så kan være vi kommer til at følges ad smiley og det der med rygning og alkohol er jo en del lettere for mig, for jeg hverken drikker eller ryger smiley
    kan du ikke bare til koncert bestille "rom" og cola og så er det bare cola smiley hihihi

• #20   14. maj 2011 Jeg ville ikke tage flere P-piller, da jeg selv stoppede på dem knap et år inden jeg blev gravid tig det mindst 1/2år inden min cyklus blev regelmæssig... Vi brugte bare kondom indtil vi følte tiden var inde;))

Kommentér på:
Projekt baby, starte nu eller vente??

Annonce