{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Hjælp, nervøs & bange.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde..

- Min kæreste & jeg har talt om at vi snart vil tage det store skridt og blive forældre. - Jeg studerer hjemmefra så det ville passe perfekt nu..

- Meeeen, jeg er meget nervøs omkring graviditet.
Jeg er bange for at jeg ikke kan klare at føde.. Altså mine veninder forklarer at det er det værste de har prøvet men når det er sket så er de jordens lykkeligste mennesker..

Hvad med jer andre herinde? Har i fødselsskræk?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, nervøs & bange..
  • #1   21. sep 2008 Malene P: Tillykke med babyen smiley

    Jeg tror osse at noget af skrækken forsvinder når man sidder med babyen i maven..

    - Måsle alá noget af den følelse man havde da man fik at vide man skulle starte til kørekort.. Og når man endelig sad i bilen var man egentlig ikke nervøs længere.. (Det kan nok ikke sammenlignes helt meeen)



  • #2   21. sep 2008 Hehe.. smiley

    Men held og lykke med den bette smiley
    Og tak for snakken..


  • #3   21. sep 2008 det kender jeg godt, jeg er selv lidt nervør over at skulle føde, og jeg ved ikke engang hvornår fordi lægerne ikke kan finde ud af at blive enige, men skal føde engang i januar-februar.. øjjh gid det var mig der studerede hjemmefra. er det noget man kan søge om eller hvad?

  • #4   21. sep 2008 Tanja J - Har sendt et brev til dig med forklaring smiley
    Du kan sagtens begynde fjernundervisning nu


  • #5   21. sep 2008 le kan fjernundervise, der skal ikk søges om det eller noget,,

  • #6   21. sep 2008 kan godt følge dig smiley
    meeen når først du er gravid og din krop vokser babyen sparker osv så tænker du ikke så meget på det mere og alleigevel når tiden nærmer sig vil du tænke på det igen ....
    jeg er sindsyg bange for sygehuse ... lægr.. nåle og smerte men jeg har da fået 3 stk så........ bare se at kom igang....... smiley


  • #7   21. sep 2008 Min frygt er der stadig lidt men min mor siger det er som at skide en vandmelon ud; sagde hun lige til min kæreste idag fordi han skulle fatte det hun glemte så bare jeg sad ved siden af. Men alle mine veninder siger det er dejligt og at man er klar til at føde den næste med det samme så glæder mig bare til hun kommer ud.

    Bare igang det er vidunderligt at have liv i maven smiley


  • #8   21. sep 2008 Tror ikke du skal være bange. -Puha og den kom fra mig!
    Jeg bliver som et pattebarn når jeg skal have taget blodprøve. Jeg er ikke bange for nåle på den måde eller blod men jeg sidder næsten som et pattebarn og spørger om de ikke kan prikke mig i fingeren i stedet og prøver at undgå og sidder med sved på panden og bævrende læber.

    Og noget der har skræmt mig var også at føde, og tænkte at når jeg ENGANG blev garvid (det var ikke meningen nu) at så ville jeg garanteret gå og være mega ræd og hverken ville føde eller have kejsersnit.

    Men nu er jeg gravid og tænkte lidt på det i starten men det er egentlig behageligt og så begynder man at glæde sig til at skulle på sygehuset og føde, mærkeligt nok. Tror bare lige det skal overståes og fra man må presse og til den er ude går jo sindsygt hurtigt. Så en film i går med en der fødte og hun klemte da kærestens hånd men vendte sig stadig og smilede til ham, og så fødte min veninde her for 4 dage siden som ellers sagde at hun aldrig vilel have børn og hun ikke turde føde før hun blev gravid.

    elelr det var planlagt for hun ændrede mening og ville gerne have barn nu og hun er sådan en der altid har sagt sin mening uden at ligge fingre imellem og har aldrig sagt noget elelr bagateliseret det for at andre ikke skulle være bange. Der har hun gerne lagt lidt ekstra på, og da hun skrev at nu var hun født spurgte jeg hende også om det ikke gjorde ondt.

    hun sagde at jo det gjorde da lidt ondt men det var nu ikke så slemt som hun havde forventet så det var da det værd og det var kun en time efter fødslen, og der sagde hun at hun da sagtens kunne gøre det igen for at få en mere. Hun sagde at veerne var det mest trælse og det egentlig var rart da hun først fik lov at presse for det var en anden slags smerte der slet ikke var det samme så hun ville meget hellere presse ud. Der faldt det slemme lidt til jorden og så pressede hun og så kom hun ud.

    men nu er det så mig næste gang, og jeg frygter det egentlig ikke nu som jeg gjorde inden jeg blev gravid. Det er helt rart og beroligende når man går til scanninger og jordmoder og sådan, det er de ting man glæder sig til, så egentlig er det bare rart. har kun oplevet smerte to gange ved lægen hvor jeg skulle have taget blodprøve i starten men det var det eneste


  • #9   24. sep 2008 Er da også lidt ked af det med smerterne, men i dag kan man jo godt få noget bedøvelse...
    Og så er det jo en smerte man ved hvorfor er der, og man ved at den går over igen, så snart man har født. Så det siger min veninde at det hjælper at tænke på.
    Og resultatet gør det alle smerterne værd, siger min mor smiley


Kommentér på:
Hjælp, nervøs & bange..

Annonce