{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.823 visninger | Oprettet:

uforklarlig barnløshed {{forumTopicSubject}}

Hej piger

Min kæreste og jeg har fået de sidste svar på forskellige prøver i dag fra gynækologen og forskellige sygehuse. Alt er som det skal være, hvilket jo er meget godt. Men vi kan jo Desværre ikke selv lave en baby smiley

Vi fik at vide at vi går under kategorien "uforklarlig barnløshed". Og skal komme d. 15. marts, hvor vi får at vide hvilken behandling vi har kvalificeret os til.

Jeg tænker nu, at det må være fordi jeg tænker så meget på det. Men kan simpelthen ikke lade være. Ved ikke hvad jeg skal stille op. Det er det eneste der kører i mit hoved.
Måske skal jeg droppe babygalleri, men det fjerner jo ikke mine tanker..

Hmm..
Nå, men spørgsmålet er: Er der nogle af jer der har haft samme problem, men har kunnet blive gravid med hjælp?
Er så nervøs for at jeg heller ikke kan blive gravid ved hjælp.. smiley
Øv. er bare så trist.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uforklarlig barnløshed
  • #1   16. feb 2012 skal lige ud og køre, så er først på om en times tid igen, så ser jeg om nogle har svaret mig.

• #2   16. feb 2012 Jeg oplevede det samme med min X.
    Vi beskyttede os ikke i 4 år, og det ene af årene prøvede vi på at blive gravide.

Vi blev begge undersøgt og alt var som det skulle være, nåede dog aldrig til inseminering, da han samme morgen som det skulel ske sprang fra med begrundelsen "HAN VILLE LAVE SIT BARN SELV".

Men jeg har så efterfølgende egentlig troet at jeg simpelthen bare ikke kunne blive gravid af en eller anden mærkelig grund som lægerne ikke kunne se.

Med min efterfølgende kæreste gennem 2 år passede vi ikke på andet end han "hoppede af i Roskilde" den tid på måneden hvor jeg var omkring ÆL. På trods af det ikke er spor sikkert at gøre sådan skete der intet.

Så fandt jeg sammen med Martin, efter 1½ måned var jeg gravid med Mikkel, som vi valgte at beholde da vi havde kendt hinanden nogen år inden vi blev kærester, og derfor kendte hinanden godt nok til vi turde kaste os ud i det.
    I november 2011 bestemte vi os så for at starte projekt lillebror / lillesøster. I december testede jeg positiv - der var gevinst i første forsøg... smiley

Jeg er kommet frem til den konklusion, at mine "væster" ikke har passet sammen med mine 2 X'ers og jeg derfor må have slået sædcellerne ihjel iden de er kommet ind (har læst lidt om det), men Martin jeg bor sammen med nu, vi passer bare godt sammen på det punkt også smiley

Så tænker at hvis det er noget at det samme med jer, så vil inseminering hjælpe sædcellerne forbi din væske. Og eller burde kunstig befrugtning i hvert fald virke i værste fald.

OVRE... det blev LAAAANGT... :S

• #3   16. feb 2012 Jeg har ikke selv været der. Ikke sådan rigtigt i hvert fald.

Men jeg tror bare at nogle folk ikke passer særlig godt sammen på det punkt, og så skal der hjælp til.

Nogle får bid i første forsøg, og det tror jeg lige så meget er en kombination af mand/kvinde, som det handler om selve kvindens frugtbarhed.

• #4   16. feb 2012 Vi havde også fået af vide at vi ikke selv kunne få børn, og skulle også starte i behandling, men da vi så vi havde fået det at vide, havde vi os ligesom noget at forholde os til, om ventede egentligt bare på vi skulle starte behandlingen... men så skete det fantastiske jeg blev selv gravid ! Min læge "troede" ikke på det, så han ville tjekke mig dagen efter, hvor hans test også viste jeg var gravid, hvilket heller ikke var nok, så han sendte mig til scanning ude på sygehuset dagen efter, hvor de kunne fortælle ham at den var altså god nok og jeg var i uge 8 .. men ved ikke om det Er fordi vi begyndte at slappe mere af og ikke hele tiden tænke på baby? Eller hvad det var der gjorde at det lykkes for os selv... men ønsker jer i hvertfald mange gange held og lykke, ved at tankerne køre rundt, men det skal nok lykkes enten på den ene eller anden måde..

• #5   16. feb 2012 Tak for hjælpen..
    Vi har også selv tænkt at vi nok ikke passer sammen på det punkt. Men det gør vi altså på alle andre punkter.
    Har bare hørt om flere hvor det heller ikke er lykkeds med behandling, så har de hver især fundet nye, og har fået børn på naturlig vis.

Selvom jeg har fået at vide vi får hjælp, tænker jeg stadig "det kan ikke passe, det kan vi godt nå selv inden" og så sker der jo bare intet smiley
    Jeg har fået gennemskyldet mine æggeledere i denne her cyklus.
    Så der burde chancerne være større. Skal have min mens i næste uge, og føler mig bestemt ikke gravid, så tror bestemt ikke det har hjulpet os.

• #6   16. feb 2012 Vi gik også under uforklarelig barnløse....

Vi var i behandling et lille år..... 3 x IUI - 1 x ICSI og et fryserforsøg..... og bingo..... så fik dejlige tvillinger....

Vi har fået at vide at nogle kvindekroppe skal hjælpes i gang, gennemføre en graviditet - og så derefter kan man på egen hånd...

Så tro på det!

• #7   16. feb 2012 Vi gik også under uforklarlig barnløshed smiley Du skal nok regne med at de vil lave 3 IUI forsøg på dig men håber for jer at det lykkes smiley

Her endte vores med 45 kg vægttab ved mig og 30 ved min kæreste, og pause i September 2011 og bang stod jeg med 2 streger på normalvis smiley såh det kan lade sig gøre tro på det smiley

• #8   16. feb 2012 Vi havde normal BMI begge to.....

I er stadig unge, jeg er sikker på at I bliver velsignet med et barn/flere børn smiley

Slap og lad op til marts

• #10   16. feb 2012 okay.. kommer godt nok bag på mig at det har taget så lang tid.. smiley
    Men dejligt for jer andre at det er lykkeds.

• #11   16. feb 2012 ikke fordi jeg tror du har det, men tjek lige www.endo.dk Og så under symptomer

• #12   16. feb 2012 Pyha, kan ikke sige noget endnu.
    Min behandling planlægges den 14 marts.. Jeg er blevet undersøgt i narkose og åbnet, og heldigvis er jeg helt normal indeni.. Min kæreste har normal sædkvalitet.. Jeg har bare ingen ÆL, da jeg har PCO. Alligevel blev jeg gravid ved et uheld 2. mdr vi var sammen, men det var desværre uden for livmoderen..
    Nu har vi prøvet 1 år uden held..
    Håber behandlingen hjælper os.. Men jeg tænker heldigvis ikke rigtig på det. Jeg er så ung, at jeg er sikkr på, at jeg nok skal nå det

• #13   16. feb 2012 Vi går under diagnosen ufrivillige barnløse..

Kommentér på:
uforklarlig barnløshed

Annonce