{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.176 visninger | Oprettet:

ny på babygalleri. {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Jeg er ny her på babygalleri. Min kæreste og jeg er for en lille måned siden begyndt på projekt baby. Det er mit første barn, men min kærestes nr 2. Jeg har oprettet mig på babygalleri, i håb om at samle viden inden for alt lige fra processen omkring at blive gravid til selve graviditeten (når den forhåbentligt kommer.). Selvfølgelig ved jeg det basale, men efter prillerne er smidt, er der alligevel dukket en masse spørgsmål op. Og god erfaring kan man gudskelov endnu ikke google sig frem til;-)
Så for at komme til sagen, så er mine første spørgsmål:

1. Er det normalt, at ens brystvorter bliver monster ømme, når man smider p prillerne?

2. Skal man vente lidt med, at "tømme" sæden ud efter sex?

3. Er der fødevare der er gode for ferteliteten? Nogen man helst skal undgå?

Ja, måske det er lidt nogle mærkelige spørgsmål, og lyder måske som en uvidende teenager. Men jeg er sidst i 20'erne, jeg har bare aldrig tænkt over disse ting før. Da det at få et barn, først har passet ind i mit liv nu. Så jeg er bare de newbie på dette område:-\

Men håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny på babygalleri.
  • #2   15. maj 2012 Tak, og tusind tak for svarene. Husker lige at spise et æg om dagen, det smager jo godt;-)

• #6   16. maj 2012 Dina: Nope, det er bevist at æg ikke er farligt for dit kolesteroltal smiley

• #7   16. maj 2012 Velkommen til smiley

1. Er det normalt, at ens brystvorter bliver monster ømme, når man smider p prillerne?
    - Ja det er meget normalt og de kan godt blive endnu mere ømme omkring ægløsning.

2. Skal man vente lidt med, at "tømme" sæden ud efter sex?
    - Altså det har jeg gjort alle gangene. Jeg er bare blevet liggende og set lidt fjernsyn en halv times tid og det har da virket meget godt.

3. Er der fødevare der er gode for ferteliteten? Nogen man helst skal undgå?
    - Du kan da i hvert fald begynde på GraVitamin og ellers er der vel ikke det vilde når man prøver men når du så er blevet gravid må du ikke spise rødt kød, og hold dig fra at tømme kattebakken hvis i har kat smiley

Held og lykke med det.

• #8   16. maj 2012 Tusind tak for alle svarene:-). Jeg spiser allerede folin syre, men ellers har jeg ikke ændret noget i mine spisevaner. Vores kat besøger kun ude og jeg ryger ikke og drikker sjældent alkohol. Jeg motionere en del, dog ikke i det ekstreme;-)

• #10   16. maj 2012 Dina: Måske ældre mennesker ikke har godt at for mange æg, men det skader ikke os smiley

• #12   16. maj 2012 Dina, prøv at læs denne artikel smiley Og den er ovenikøbet fra 2007..

http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE388385/forskere-slaar-myte-om-aeg-ihjel/

• #13   16. maj 2012 Dina: Nope, alle menneskers kolesteroltal er/reagerer forskelligt smiley Nogle reagere voldsomt/hurtigere på fedt i deres kost, og får dermed forhøjet kolesteroltal.

Andre er slet ikke mærket af det.. smiley

• #15   16. maj 2012 Dina: Mente heller ikke at hun var gammel, men over 50 eller 60 er hun vel nok? Dermed ældre mennesker smiley

• #16   16. maj 2012 Nej, men nu har min kæreste lige været på en 4 ugers slankekur, og der skulle han spise to æg om dagen i 14 dage, og der skete INTET - lægen skal også at det kunne han sagtens.

Det er en MYTE at æg forhøjer kolesteroltallet!

"Kolesterol er et livsvigtigt fedtstof, og kroppen kan selv danne kolesterol ud fra almindelig fedt, så problemerne med for meget kolesterol opstår ikke på grund af æg - men i stedet hvis man i det hele taget får for meget fedt i sin kost." (fudnet på nettet)

• #17   16. maj 2012 Lægen skal = Lægen sagde smiley

• #18   16. maj 2012 SPØRGSMÅL fundet på nettet: Jeg læser tit, at der er utrolig meget kolesterol i æg. Jeg ved, der er lecithin i rå æggeblomme, og det er vel nærmest medicin mod for meget kolesterol- eller hvad er brevkassens mening?

SVAR fra Per Brændgaard er cand.scient i human ernæring, ernærings- og husholdningsøkonom og har gennem en årrække beskæftiget
    sig med ernærings- og sundhedsformidling.
    .: Det er rigtigt, at æg har et højt indhold af lecithin. Der er meget begrænset dokumentation for, at lecithin har en gavnlig virkning på kolesterol i blodet. Æg kan ikke bruges til at sænke kolesteroltallet, men indholdet af lecithin i æg kan måske sænke optagelsen af noget af æggets kolesterol fra tarmen ind i kroppen.

Kolesterol i maden har generelt en meget lille betydning for kolesteroltallet i blodet. Kolesterol er vigtigt for kroppen, så kroppen danner selv meget kolesterol hver dag. Hvis man spiser kolesterol fra æg eller en anden fødevare, skruer kroppen ned for sin egen produktion.

Der er individuelle forskelle på, hvordan kolesterol fra maden påvirker kolesterol i blodet. Det er fornuftigt ikke at spise mere end 3-4 æg om ugen for at være på den sikre side.

• #19   16. maj 2012 2 prinser........: Det smager også godt, meeen man kan også få for meget, jeg kan ihvertfald ;o)

Kommentér på:
ny på babygalleri.

Annonce