{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Trine
Trine
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15

Hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Hej damer smiley
Min kæreste og jeg har forsøgt i knap 2 år nu. Der er stadigvæk ikke gevinst. Det fylder meget i mine tanker i hverdagen. Jeg er bange for at jeg aldrig får børn, og mit største ønske er at blive mor.

Jeg har brug for "gåpåmod". Derfor vil jeg gerne spørge jer der har været heldige. Hvor længe gik der fra I startede projekt baby til det lykkedes?

Hvem snakker I med om det eller snakker I overhovedet med nogen om det. Altså andre udover kæreste/mand? -og ja, måske her på bg.
Det er så rart at komme ud med gode og dårlige følelser herinde, så håber at nogen af jer i samme situation eller har været i samme er med på en lille søndag sludder..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe?
  • #1   1. jul 2012 Vi er i samme situation dog har vi "kun" været i gang i 1½år
    Vi har været hos lægen begge to men vi kan ingen hjælp få før om tidligst 2½år..

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#2   1. jul 2012 Hvorfor ikke før om 2½? Er I så slet ikke blevet undersøgt eller noget?

• #4   1. jul 2012 Vi har også prøvet i 2 år til september..
    Vi sagde til lægen vi havde prøvet i næsten to år, og det ikke lykkeds, så vi blev henvist til en gynækolog, hvor vi efter en ventetid på 3 mdr er startet i behandling..
    Vi har lige været igennem første forsøg, hvor jeg desværre tabte barnet meget tidligt.. Nu er vi igang med andet forsøg, og kan teste om 15 dage..
    Jeg har haft snakket lidt med nogle veninder og mine forældre. Og self kæresten.
    Men synes folk har svært ved at forstå det, når de ikke selv står i situationen..

håber det bedste for jer!

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#5   1. jul 2012 5 år er osse længe. Er glad for at jeg stadigvæk er så ung som jeg er.
    Hvad sker der ved forsøg. Er der insimenering? Sidst jeg havde kontakt med lægen sagde at vi skulle give det to mdr. endnu og så skulle vi kontakte hende igen hvis der ikke var sket noget. Så efter sommerferie skal vi nok derind. Hvad sker der egentlig når man kommer derinde første gange - og gangene bagefter?

Jeg har meget svært ved at snakke med folk og det. Nu har vi talt lidt med nogen i kærestens fam.. De har prøvet det samme. Men det er svært at ikke blive ked af det når man taler om det? Har du/I det på samme måde?

• #6   1. jul 2012 Fordi før jeg er 21 vil de ikke hjælpe os..
    Min mand har fået tjekket sin kvalitet, og den er helt fin og jeg er ikke rigtig blevet testet for noget da de alligevel ikke vil hjælpe..

• #7   1. jul 2012 Ja.. Sådan har jeg det også.. Har også haft snakket lidt med min far og hans nye kone.. De var nemlig også igennem det, og min moster og hendes mand. Dog lykkedes det slet ikke for nogen af dem, så det tog bare modet endnu mere fra mig.. smiley

Ved første besøg hos gynækologen blev jeg scannet indvendigt. Og så skulle vi på sygehuset begge to og få taget blodprøver for bl.a. leverbetændelse, hiv, aids osv.
    Og så skulle min kæreste have testet sin sædkvalitet. (aflevere en prøve) Første gang i Nykøbing F. Men den var ikke god nok (hun sagde de var dårlige til at lave prøverne), så vi skulle til københavn og få lavet en ny, som så heldigvis var fin nok..

Ingen af os fejler noget, så vi er kommet i behandling for uforklarlig barnløshed.
    Jeg har taget hormonpiller (pergotime) i 5 dage. (fra 3. - 7. cyklusdag) som har gjort at mine æg ville blive bedre og der kom flere æg. Så har jeg kommet til scanninger løbende, for at se hvornår æggene var store nok, og hvor mange der var, og hvornår slimhinden var stærk nok. Og så har jeg selv skulle tage en ægløsningssprøjte (pregnyl). En sprøjte man stikker ind i maven..
    Præcis 36 timer derefter får jeg så æl. Og det er i morgen tidlig kl halv otte denne gang.

Så der skal vi selv have sex. (pga min kærestes sæd bevæger sig hurtigt nok) eller skulle jeg insimineres..

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#9   1. jul 2012 Min læge sagde.. Var jeg 35 og ikke havde fået børn endnu ville hun undersøge med det samme. Men i det at jeg "kun" er 22, ville hun gerne at vi prøvede lidt endnu. Gør du noget specielt for evt. at øge chancerne. Der står jo så meget så nettet. Man kan jo ikke tro på det hele...

• #10   1. jul 2012 Vi gør ikke noget for at øge chancerne da jeg ingen ide har om hvad i alverden det skal være.
    Men jeg tror nu også der er noget galt da min mens blir væk op til 8-9mdr af gangen.

• #11   1. jul 2012 Det med at mens bliver væk længe kan vist betyder overvægt. Men ved jo ikke hvor stor/lille du er smiley

Jeg gør ikke så meget. Andet end at prøve at ramme æl. Og så kigge med benene oppe i en halv time, efter sex. Det blev vi anbefalet af gynækologen. Og så spiser jeg folsyretabletter.

• #12   1. jul 2012 Ligge med benene op *

• #13   1. jul 2012 Vi er også kun 22 begge to. Men vi fik lov alligevel. De kunne dog ikke forstå vi havde så travlt.

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#14   1. jul 2012 Tanja: fik i så nogensinde hjælp? Man hører tit at når folk har forsøgt i maaange år og til sidst giver op - så lykkedes det først der.
    Amanda: Vil læge heller ikke gøre noget når mens. udebliver så længe af gangen?

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#15   1. jul 2012 Det med at ligge med benene op har jeg hørt før, men aldrig at det er en gyn. der har foreslået det. Troede at det var en myte, men hvorfor ikke? smiley
    Jeg er som sagt 22 og min kæreste 2 år ældre. Der er sikkert også flere, som synes at vi burde vente, men vi er begge klar til og så hvorfor ikke?

• #16   1. jul 2012 Kære Anonym.

Efter at vi havde prøvet i et lille halvt år, og der stadig ikke var sket noget, opsøgte vi lægen. Det skal siges at min moster ikke kan få børn, så tanken om at jeg heller ikke vil kunne kradsede sig lidt på.

Vi er heldige at jeg har en læge, som vi gøre alt for at hjælpe med graviditet. Først prøvede vi i små 2 mdr. at tage min temp. hver morgen under dynen inden jeg stod op. Hvis min temp. ville stige med plus 0,5 grader betød det ægløsning. Men det gav ingen resultat. Jeg kunne ikke finde min ægløsning.

Så fik jeg taget blodprøver på sygehuset. mener det var 2 eller 3 i start af cyklus og 1 i slutningen. Det viste så at jeg havde haft ægløsning.... men hvornår????

Så blev vi indstillet til gynækolog, hvor vi kom for med det samme. Vi var først til samtale med gynækologen, hvor vi fik en ny tid, hvor jeg skulle ind og have mine æggestokke skyllet igennen, og min mand skulle aflevære en sædprøve.

Kun få dage efter at jeg havde fået mine æggestokke skyllet igennem blev jeg gravid :o)
    Så da jeg skulle ringe til gynækologen for at få svar på sædprøven, kunne jeg stolt fortælle at nu var jeg gravid. - Han grinede og sagde, Jamen så trænkte du jo nok bare lige til at blive skyllet igennem, hehe.

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#17   1. jul 2012 Mor til Cilas: tak for svar. Hvordan foregår det når æggestokkene bliver skyllet og er det smertefuldt? Jeg har hørt om flere der er blevet gravide efter det? Og hvorfor kan det være nødvendigt?

• #18   1. jul 2012 ps. vores søn er nu 1 1/2 år.
    Jeg er 25 år.
    og min kæreste er lige blevet 27.

• #19   1. jul 2012 Anonym.

Jeg skal ærligt indrømme, at da jeg lå og fik dem skyllet igennem, ønskede jeg så inderligt at jeg aldrig skulle prøve det igen. Det føles som om noget niver dig inden i eller hvad skal man sige...
    Og så er det bare vildt ubehageligt at have slangen oppe i dag. Av av av. Meget ubehageligt, men alt var jo lykkelig glemt da der var to streger på testen.
    Og jeg vil sige, at skulle det blive nødvendigt igen, så gjore jeg det gerne ;o)

Gynækologen sagde at der måske havde siddet et eller andet som måske havde blokeret for æggene så det ikke kunne komme til...?
    Han kunne ikke se noget, så det ville være hans gæt :o)

• #20   1. jul 2012 Men min læge sagde at vi skulle prøve det med at tage min temp. hver morgen, og så skrive det ned. For det var det første gynækologen ville bede os om at gøre - og så kunne vi lige så godt være på forkanten med det.
    - Og det var også det første han spurgte om, så vi kunne straks komme vidre i processen :o)

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#21   1. jul 2012 Uh det lyder ikke rart. Men ja, jeg er villig til hvad som helst. Jeg ønsker det bare så inderligt. Man tak for gode råd smiley

• #22   1. jul 2012 Første gang var ikke planlagt, men har været inde for 4 mdr kan jeg regne ud.

Anden gang tog 6 mdr og 6 dage var det vist

Tredje gang kostede 2 SA'er og et forløb som endte med at vare 14 mdr, tror nu endelig på det og frygter ikke så tit en 3-SA længere (er i uge 13 idag).

• Trine
    Trine Tilmeldt:
    apr 2011

#24   1. jul 2012 Christina: Måske dumt spørgsmål, men SA er?
    Tanja: I fik ikke hjælp fordi hvis man må spørge?

• #25   1. jul 2012 Min omgangskreds er generelt ikke forstående, selvom det er min familie. Der er ingen hjælp eller støtte at få, fordi de ikke kan lide min kæreste, så de håber vist bare, at det ikke lykkes os.
    Ellers har jeg mere eller mindre droppet at snakke om det, for folk der ikke selv har prøvet det, kan egentlig ikke selv sætte sig ind i det, og det ender jeg bare med at blive endnu mere irriteret af.

Vi har prøvet 1½ år ca, Jeg er nu i tvivl, om jeg ønsker at fortsætte behandlingen, når min familie er sådan imod. Det tager den sidste gnist fra mig, Så kan jeg bare blive en ulykkelig kvinde, der aldrig bliver mor...

Det sjove er så, at min mens er blevet helt normal efter den første behandling.. Den kommer nu med 25 dages mellemrum, og jeg har selv ÆL nu - lidt spøjst

• #26   1. jul 2012 Hej..

Lidt kort om vores historie..
    Vi prøvede i ca 1,5 år, jeg er 22 og min kæreste er 36
    Efter et år gik vi til lægen, hun henviste os ind til skejby syghus for at blive undersøgt, Jeg "fejlede" intet, men min mand´s sæd var ikke særlig go han havde kun halvdelen af de små svømmere som man skal.. Han blev testet to gange, så der havde vi måske problemet?

Vi fik avide a sandsynligheden for a blive gravide narurligt ikke var særlig stor. Da vi skulle til a igang med homonbehandling og det hele hov så var den der smiley Sjovt nok..

Så det var skønt ikke at skulle igennem, plus a det jo også koster...

Vi fik avide at ALLE som har prøvet i et år skal henvises, er man fyldt 40 vil de ikke hjælpe, og det er både for kvinden og for manden..

Så kan ikke forstå at lægen ikke vil sende dig afsted?? Det er rart for en selv at kunne udelukke a der er noget galt..

Fra den dag jeg fandt ud a det ikke var mig som den var gal med, kunne jeg slappe meget mere af.. De siger jo også a jo mere man tænker over det jo mere stresset bliver ens krop, og derved er mindre modtagelig..

Håber det lykkes for jer,, kan selv huske hvordan jeg grublede og grublede,,, Også fordi jeg har har haft kræft i livmoren og fået et stykke fjernet.. Så følte jeg havde mere travlt hvis det nu kom tilbage...

Har nu termin om små to måneder smiley

• #28   1. jul 2012 Jeg fik forresten også skyldet mine æggestokke igennem. og ja - av for en i helvede.. Det gør sindsyg ondt. Jeg er normalt ikke pivet. men her løb tårene bare ned af kinderne.. Av!
    Desværre hjalp det ikke her. Gynækologen mener jeg havde en biokemisk graviditet (hvor ægget er begrugtet, men ryger ud når der kommer mens - gerne et par dage forsinket)

SA = Spontan abort. Det havde jeg desværre måneden efter..

• #29   1. jul 2012 Jeg smed pillerne i dec 2010 og vi sagde skete det jamen så skete så skete det. Jeg var på det tidspunkt 24 og min kæreste 29 og vi havde købt hus i august så det ville jo passe fint med et lille spir i familiem smiley
    Så fik jeg nyt job og så blev det sat lidt i bero, vi brugte ingen form for beskyttelse men det blev lagt lidt på hylden. Så da jeg startede på mit nye job her fordi jeg kun var ansat som barselsvikar det andet sted. Men den her gang ville jeg ikke igen udsætte mit projekt baby pga job. Der skete stadig ingenting og min tanker var hele tiden i baby verden og blev så skuffet når jeg tog en test når jeg havde udebleven mens og den var negativ.
    Så til januar fik vi lavet nyt køkken og tankerne blev nu flytter over på den her køkke verden. Blev så tante til en lille pige i febuar da vi så hende blev vi enig om at nu skulle det snart være os.
    Så skete det, stod med en positiv test den 1. april smiley

Det var min histore, men krydser alt hva der kan krydser for det snart lykkes for jer.

Kommentér på:
Hvor længe?

Annonce