{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

statsamtet {{forumTopicSubject}}

da både mig og min mand har adhd har vi fået af vide at hvis vi skal have hjælp skal statsamtet bedømme om vi er egnet forældre er der nogle af jer der ved hvordan de undersøger det... inden nogle tænkr ej de skal da heller ikke have børn min mand har fuldtidsarbejde og vores hverdag kører i faste rammer og struktur. vi har haft en drenge hver 3. weeknd som havde ptsd og sep. angst og det var fra kommunen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  statsamtet
  • #1   3. feb 2013 jeg ved desværre ikke noget om dit spørgsmål.

Men jeg bliver altså lige nødt til at sige, SELVFØLGELIG kan man have børn selvom man har ADHD. Det handler ikke om at man har ADHD, men hvordan man tackler det og har lært at styre det smiley Og det lyder det helt bestemt til at I har smiley

• #2   3. feb 2013 ja selvfølig handler det ikke om adhd det handler om at jeg har hørt i kroge at de ikke besøger en men kun kigger efter dianogser og det bliver jeg lidt nervøs for. jeg har som sagt en strukturet hverdag er frivillig i både kirke og adhd cafe for voksne og deres pårørende. har en pgu og en halv pædagog uddannelse. ved godt at jeg får folk rendne når jeg bliver gravid , men lad dem komme jeg har ingenting at skjule

• #3   3. feb 2013 Hvem har fortalt dig i skal omkring statsamtet?? Har aldrig nogensinde hørt om, at statsforvaltningen, skal blandes ind i det fordi man har en sygdom som adhd:)

• #4   3. feb 2013 Hvem har i fået det afvide af?? smiley

• #5   3. feb 2013 det var et andet par der fortalte mig det så blev lidt skræmt og ville bare om i havde hørt noget lign.
    det er ikke bevist det er arveligt men det har vi selvfølig også snakket om og der vil jeg sige at vi er heldige at vi kører de strukture osv som et adhd barn har brug for og vi kender jo tegn og signaler til hvornår der er behov for lidt ekstra ro osv. har inden jeg fik dianogsen arbejdet med autister og børn med adhd

• #6   3. feb 2013 Camilla der må jeg korrigere dig, Adhd er arveligt, derfor skal man være meget opmærksom hvis man selv har diagnosen og får børn. :)Men dette betyder ikke at i skal til at testes for om i er egnet som forældre eller ej, har alrig hørt noget ligende..

• #7   3. feb 2013 Jeg har adhd og fik det under fødsel pga af ilt mangel.
    Min yngste søns far har adhd i svær grad og ingen af os er blevet kaldt ind til sådan en undersøgelse og jeg klare alle 3 børn alene.

• #8   3. feb 2013 adhd er arveligt. Jeg læste i en folder om adhd at der er 70% chance for at ens barn får adhd hvis den ene forælder selv har det da det er stærtk arveligt.

jeg kender to kvinder med adhd.

den ene har forladt sine børn og har overladt dem til manden. Han er rolig og god til dem men hun gad ikke mere og pakkede sin taske og flyttede op til en mand i den anden ende af landet, så faderen er alenefar med dem uden hun sådan rigtig ser dem mere.. hun kommer bare ikke. Den ene af pigerne har adhd også

den anden jeg kender med adhd hun har begge børn alene og klarer det fint. En dreng og en pige som begge har fået adhd.

ups kender en mere som også har to børn hvor det ene er blevet fjernet fra hende, og det andet er tæt på at blive fjernet også. Det ene barn har indtil videre fået konstateret adhd

• #9   4. feb 2013 Jeg kender 2 med adhd 1 kvinde og 1 mand

Kvinden har 3 børn 1 dreng og 2 piger, drengen har svær adhd og den ene af pigerne har også adhd, den mindste pige er kun et par måneder smiley

Manden har 2 børn 1 pige og 1 dreng, pigen har adhd men ved ikke med drengen. Begge børn er fjernet fra foræderne, de er dog ikke sammen mere og moren har også adhd. Hun har lige fået barn nr.4 hvor de 3 første er fjernet og nr. 4 er med en ny fyr.

• #10   4. feb 2013 det er tit at man hører både forældrer og børn begge har det men rent genetisk kan de ikke finde generne der skulle være arvelig.

det var da trist at høre om alle dem der har fået fjernet deres børn, men tror i ikke det er fordi de ikke har taget i mod hjælp. mange mennesker med adhd har svært ved at læse andre mennesker,men igen der er så mange forskellige slags adhd. jeg vil tage i mod alt den hjælp jeg kan få så mine børn får den bedste opvækst.
    jeg kender kun forældrer med adhd som har klaret det godt

• #11   4. feb 2013 Min kæreste har ADHD.. Vi er aldrig blevet tjekket men min kæreste er blevet så god til at håndtere det efter vi er flyttet for os selv da hans mor desværre altid mindede ham om at han ikke kunne ditten og datten for han havde o ADHD.. Vi snakkede meget begrænset med dem i 1 et halvt år og den dag idag er min kæreste medicin fri, har fast arbejde og klarer rollen som far rigtig godt.. Han kan have dage hvor de hele bare er træls men det har vi jo alle sammen.. Jeg er sikker på i nok skal få det til at fungere og at man ikke fjerner børn fra nogle som har styr på sit liv smiley

Kommentér på:
statsamtet

Annonce