{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.402 visninger | Oprettet:

P-stav - hvor længe ? {{forumTopicSubject}}

hej med jer.
Jeg ved ikke helt hvor jeg skulle lægge dette emne smiley
Jeg har en p-stav, og har snart haft den i de 3 år man nu kan have den, det jeg tænker er, når jeg får taget den ud, hvor længe ville i tro der ville gå før jeg kan blive gravid ?
(ved godt det kan være forskelligt, - jeg tænker mere på erfaringer herinde fra) smiley

og så et lille kvinde spørgsmål mere ..
Jeg har ikke haft min mens. i de 3 år - kan det have nogen påvirkning af negative ting ?

På forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-stav - hvor længe ?
  • #1   16. apr 2008 Hejsa... jeg har lige fået en p-stav og min læge ville ikke råde mig til at tage/ få den, hvis jeg ville/ skulle have flere børn... Han sagde at den reagere forskelligt på folk.... nogle har meget mens og andre ingen.... så jeg har ingen erfaring eller ide om hvor lang tid, der går fra man har fået den fjernet, til at man kan blive gravid... men held og lykke med det hele... håber der er nogen som kan hjælpe dig med dit spørgsmål....

  • #2   16. apr 2008 jeg havde min i lidt over 3 år og fra jeg fik den ud til jeg blev gravid gik inden for en måned........ men jeg havde min mens hver md.........
    underligt at du ikke har haft det i de 3år har du snaket med lægen om det.....
    jannie


  • #3   16. apr 2008 jannie R... det sagde min læge kunne ske, at ens mens udeblev delvis og måske helt ... derfor ville han kun anbefale p-staven, hvis jeg ikke ville have flere børn.... men lidt skræmmende ik.....

  • #4   16. apr 2008 Hej Jannie..
    Jeg har ingen erfaring med p-staven.. Men har med udebliven mens.. Jeg stoppede med p-piller for snart 1 ½ år siden. Næsten det første år udeblev min mens fuldstændig.. Jeg blev henvist til en gyn. og han fik sat gang i det hele igen, trods min læge havde nærmest sagt at det hele var ødelagt..

    Nu har jeg så oss en sygdom som i visse tilfælde kan påvirke det. Jeg blev behandlet med forskellige piller bla. pergotime. Jeg sys du skal få den taget ud og så se om der ikk sker noget og så eller henvende dig til en gyn..


  • #5   16. apr 2008 jeg har lige fået taget min P stav ud. og min læge sagde at om en 14 dages tid ville min mens komme (har hellere ikke haft mens i et år) og så ville jeg kunne blive gravid igen.

  • #6   16. apr 2008 har lige snakket med gynækologosk afdeling i Hjøring, og de siger der går 7 dage fra den bliver taget ud til virkningen opholder.

    Så det er hvad sygehuset siger...


  • #7   16. apr 2008 okay mange tak ..

    lidt skræmmende at jeg så fik en p stav (lægen anbefalede det) når jeg gerne vil have børn smiley
    er jo altså "kun" 20



  • #8   16. apr 2008 jamen man kan sagtens få børn selvom man har haft en P stav.

  • #9   16. apr 2008 P stavens virkning ophører som sagt ca 7 dage efter P staven bliver fjernet igen.
    Og så kan man blive gravid uden problemer.
    Jeg var 21 da de satte min p stav i, og jeg har altid fået afvide af både min læge og to gynækologer på hjørring sygehus at p staven ikke har nogen indvirkning på fremtidige planer om graviditet.


  • #10   26. apr 2008 søde ven claus... der er noget du har misforstået... p-staven kommes i armen... men du hører da vist ikke helt til her på babygalleriet.....

  • #11   23. maj 2008 Jeg overvejer at få en P-stav når jeg har født ovs. Da jeg ikke har været for god til at huske mine p-piller de andre gange.

    Er de 100 % sikre osv ??


  • #12   24. maj 2008 altså jeg har fået afvide de er mere sikre end andre former for prævention..

  • karen j
    karen j Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #13   31. mar 2011 hej jeg har en p-stav i nu det er min anden jeg har i nu men vil gerne have den fjernet da jeg gerne vil blive gravid jeg er 18 år gammel og den jeg har i nu fik jeg i min venstre arm for et år siden men går der virklig kun 7 dage fra man for den ud til man for sine mens.. igen kan man så blive gravid efter 7 dage. hilsen karen

  • 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
    #14   15. jul 2013 Jeg har p stav.. Har haft den i fire år. (Skiftet efter tre) jeg har ikke haft mens i fire år. Da jeg fik min skiftet spurgte jeg gynækologen om alt muligt, han sagde bla. Allerede nogle timer efter kan du blive gravid. Har hørt om flere der slet ikke nået at få mens.
    Han sagde også det var normalt ikke at få mens.....
    Den virker 100 % hvis du ikke har mens. Og den virker 98% hvis du har...


  • #15   16. jul 2013 Jeg blev gravid en måned efter min p-stav smiley men ja det meget forskelligt

  • Julie N
    Julie N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   15. jul 2014 Jeg står i den situation at min p-stav udløb i marts og jeg har ikke haft mens i de 3 år heller, men det er stadig ikke vendt tilbage og vi er i juli nu? Så jeg er bekymret

Kommentér på:
P-stav - hvor længe ?

Annonce