{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Madplan til 6 måneder??? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er jo helt grøn på det her område og vil gerne høre lidt om hvordan en alm dag ser ud ang. mad.

Min datter er lige præcis 6 måneder.

Hun får lige nu grød morgen, middag og aften og så ammer jeg ellers.

Hun får hirsegrød, Risgrød og fuldkornsgrød. og så får hun i grøden tilsat frugtmos.

Men jeg vil gerne have at hun begynder at spise noget mere alm. mad + at jeg gerne vil trappe hende ud af amningen så småt.

(vil stadig amme godnat, og hvis hun i løbet af natten bliver sulten.)

kom gerne med jeres "madplan" for en alm dag...

start morgen kl. ? - osv.

vil gerne have alle hovede måltider, mellemmåltider sam væske med smiley

jeg har forsøgt lige så stille at lade hende prøve at drikke af kop. det var ingen succes - hun ved hvad der er bedst smiley

flaske + sut har vi aldrig kunne få hende til at tage... så vi skal i gang med at lære hende at drikke af kop smiley

på forhånd mange tak!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Madplan til 6 måneder???
  • #1   9. aug 2009 Jeg har haft fuldstændig samme problem som dig, kunner ikke stoppe amning da min pige ikke ville, men jeg fik afvide at det var fordi jeg ikke selv var 100% opsat på det og så fastsatte jeg en dato for hvornår hun fik sit sidste brystmåltid, og nu elsker hun flasken som jeg ved ikke hvad, det er 10 dage siden nu at vi stoppede smiley

  • #2   9. aug 2009 MIn søn er 5mdr imorgen, han får frugtmos/anden grød til morgen + vand af kop og til aftensmad får han hjemmelavet kartoffelmos med enten gulerødder, blomkål, brocoli eller 2 af tingene i smiley

    så mit spørgsmål var lige, hvorfor du ikke giver hende kartoffel/grønsagsmos ?


  • #3   9. aug 2009 kartoffelmos har vi også præsenteret for hende... men det kunne hun bestemt ikke lide. så vi blander ind i mellem kartoffelmos i hendes hirsegrød og så går det fint smiley

    men jeg vil meget gerne høre jeres madplan for en hel dag.

    feks. kl 07.00 morgenmad som består af ......

    kl. 09.00 .....

    kl. 12.00 ......

    osv.

    Bare skrive alt ned med mad, både hovedmåltider og mellem måltider samt væske i løbet af en dag smiley

    Ang. flaske så dur det ikke... vi har kæmpet i 6 måneder nu og nu er hun så gammel at der ikke er nogen grund til at prøve mere... nu skal hun lære at drikke af kop.

    Jeg ønsker ikke at stoppe min amning helt før hun er 1 år ca. vil stadig amme en godnat tår, samt hvis hun bliver sulten i løbet af natten.

    så det er ikke et spørgsmål om at jeg skal stoppe helt, men et spørgsmål om at erstatte dag amningen, men alm mad og væske... og så ville jeg høre hvordan andres mad program ser ud med børn i den alder smiley


Kommentér på:
Madplan til 6 måneder???

Annonce