1.033 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til mad.... {{forumTopicSubject}}
Hej alle....
Vores søn på 1år tåler ikke mælk, så jeg har Har efterhånden lidt svært ved at finde på hvad jeg skal lave at spise...
Vi får de samme 7 retter, lidt trist...
Så jeg søger nogen gode forslag, og evt opskrifter...
Også gerne til mellem måltider og morgenmad...
Håber der er nogen her inde der kan hjælpe...
Linea....
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 129 Svar: 1.518
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 370
På forhånd tak for hjælpen.....
apr 2008
apr 2008
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 46 Emner: 49 Svar: 1.601
brug rismælk i stedet for mælken, den kan erstatte de fleste ting som man bruger mælk til.. min sæn på 7 har haft mælke intolerance siden han var spæd..
der er selv nogle ting som ikke kan erstattes med ris mælk..
og ud over det så er ris mælken billigere end soya mælk..
hvis du går ned i din lokale helse forretning så kan du købe bogen kernesund familie.. der er rigtig mange gode opskrifter. ellers så søg på nettet efter mælkefri kost. der er så mange idag der ikke kan tåle mælk og gluten at der er masser af opskrifter at finde..
men ellers er du meget velkommen til at spørge.. har 7 års erfaring;-)
apr 2008
Mange tak, så må jeg prøve at se om jeg kan finde den bog, har bare hørt at den ikke skulle være så god, det er vist noget med at der mangler et eller andet i kosten, men hvis der er opskrifter uden mælk i den er det jo værd at prøve... Mangler virkelig inspiration, syntes jeg er ved at være træt af de samme 7 retter....
Men bruger du så kun ris mælk eller bruger du slet ikke mælk????
mar 2008
det der er med de opskrifter uden mælk og uden gluten er at der mangler noget i kosten. og det vil der gøre uanset hvad..
men hensyn til mælken er det jo vigtigt at han får kalk ved siden af.. og så skal de ha lidt mere fedt stof i for at mætte..
men ellers er der ikke rigtig noget der mangler som sådan..
jamen jeg bruger som regel bare vand i maden istedet.. men hvis du feks skal lave smoties til jer selv så lavar du bare hans med rismælk i og så self uden isen.. og ellers så køber du bare sorbe is istedet for..
og feks risengrød der bruger du så bare rismælk istedet.. skal lige siges at ris mælken smager meget af ris så lad vær med at drikke den selv. den smager ikke godt når man har drukket mælkfør..;-)
men min datter kan godt lide det. men hun har også fået begge dele hele tiden. så hun er vant ved det..
men ellers bruger jeg ikke mælk..
hvor slem er din søns allergi..?
hvad sker der med h am når han får mælk.
min søn får dårlig mave og s slår han ud på kroppen i form af børneeksem
apr 2008
Du er en virkelig stor hjælp for mig, JEg må sku indrømme at jeg er ved at gå lidt ned på det, oven i hans mælke allergi har han også meget svær astma og får spacer 6-9 gange i døgnet...
Og ja hans allergi er ret slem, han kaster op og får udslet (børneeksem), vi har været hos børnelægen i roskilde og få det konstateret... (kan se du er fra roskilde, det er jeg også selv)
Håber det er okay jeg skriver hvis jeg har nogen flere spørgsmål...
mar 2008
jamen det er jeg da glad for..
ja her har vi også lidt af vært...
mælkeallergi børneeksem. høfeber astma bikrpollen allergi.. min søns 1 lagkage blev lavet af æggekage bund fordi der var han på basis kost. det vil sige intet man kunne være allergisk overfor.. det var hårdt..
for han spirokort som forebyggende også? og virker brikanylen eller ventolinen hvad for han?
det er nemlig lige voldsomt nok hvis han får de så meget.. ved lægen det.. og hvad siger han til det?
hvor er det i bor henne..?
nu har jeg også en hel masse ? fordi vi er jo flyttet og vi har alle fået det bedre. boede på fælledvej før,,
apr 2008
Emil´s lagkage bestod dog af lidt mere, marcipan, kagecreme lavet på soysmælk, bananer og jordbær syltetøj.
Han får 6 pust spirocort om dagen og så airomir(blå) efter behov nogen dage slet ikke andre dage 3 gange. Det er lægen der har sagt vi skal give ham så høj dosis. Men det er en kamp hver gang han skal have sin spacer, ikke sjovt for ham, men bestemt heller ikke sjovt for mor og far.
Altså lige nu bor vi ikke i roskilde men i Jyllinge, men jeg er født og opvokset i roskilde, nærnere betegnet på parkvej.... Har familie der bor på fælledvej...
Hvor er i flyttet hen??? Stadig i roskilde...?
Jeg har stadig min familie i roskilde...
mar 2008
ok og det er ham lægen der er oppe i algade du har været hos..
han kunne ikke hjælpe nathea jeg kan ikke lide ham..
han mener at ungerne skal i bad hver dag. og det har børneeksemen ikke godt af. da det jo udtører huden..
og så kunne han slet ikke se at der var betændelse i max børneeksem..
jeg ville be om at komme op på børneambulatoriet istedet. det er der vi har gået.. og de er meget bedre.
han skal ikke ha spirocort så mange gange om dagen så er det fordi den ikke virker.. så skal han enten ha ventolline eller noget andet.. virker airomir. (det er det samme som brikanyl bare bilig udgave)
men ja det er desværre en kamp har jo prøvet det gange 2;-)
oki troede jeg. vi bor stadig inde i roskilde..
har fået rækkehus.. i udkanten af byen...
jeg har kæmpet i 7 år med mine børn. først ville de ikke fatte at det var børneeksem så ville de ikke fatte at det var astma så ville de ikke fatte det var mælkeallergi.. osv. har været en kamp uden lige igennem for at min søn skulle bliver anerkent. fordi han ikke reagerede på nogle test overhovedet. så blev han sat på alm test ikke medicinske test så ga de mig lige pludselig ret..
hvem er det lige der kender sit barn bedst her..
så du siger bare til så er jeg der..;-)
også derfor at jeg har oprettet den allergi gruppe
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 68 Svar: 135
mar 2008
Jeg "bager" saucen op på ½ mængde olie istedet og bruger vand istedet for mælk;O)
Sørger selvfølgelig for at have nogle gode supper/fonde at lave sauce af!
Vi bruger så mælkepulver i fars mm i forvejen - arbejder i instutionskøkken - så inden jeg kommer mælkepulveret i tager jeg farsblandingen til farsbrød - frikadeller og kødboller til ham op og kommer så mælkepulver i resten - så det smager som normalt til alle andre;O) Så får man næsten ens mad - uden et kæmpe arbejde!
Steger så kød osv i olie!
Man skal huske at din lille søn ikke er vant til smagen af mælk i maden så han vil ikke savne det - men det vil I voksne - derfor en god ide at skaffe noget mælkepulver - det er meget nemt at bruge;O)
Kan også bruges i sauce og sammenkogte retter - skal så bare røres op i lidt koldt vand før det kommes i retten!
Jeg har en del opskrifter på varm mad og kager uden mælk og margarine hvis det ønskes;O)
mar 2008
ligesom min søn. må heller ikke få mælke pulver..
min søn kan ikke tåle de proteiner der er i..
mar 2008
Hjælp til mad....