{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.795 visninger | Oprettet:

Ang. samvær og børnebidrag {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Min kæreste og jeg er netop gået fra hinanden....
Så jeg har lige nogen spørgmål til alle jer andre enlige mødre...
Jeg har termin d. 10. sep.
Hvor meget betaler jeres børns fædre i børnebidrag og hvor meget samvær syns i faderen skal have til et spædbarn??

Håber på svar og gode råd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. samvær og børnebidrag
  • #1   12. jun 2009 jeg får omkring 1100 kr er min den ældste søns far. og jeg synes i skal starte stille og roligt ud med at han kommer et per timer en gang i ugen men kan i ikke sammen så er det nemmst at tag den i amtet.
    det gjorde jeg da jeg ikke kan sammen med faren og de tænker på hvad der er bedst for barnet..


  • #2   12. jun 2009 1000 tak for jeres svar:-)

    Jeg vil helt sikkert gøre alt hvad der er bedst for min ufødte datter og det er selvfølgelig at se sin far så ofte som muligt og at have ham i sit liv. Skal så lige tilføje, at jeg ikke har lyst til at have ham rendende hver og hveranden dag. Han vælger at gå midt i graviditeten. Når man foretager tilvalg, vil der automatisk også være fravalg.
    Jeg ved at det er 1128 kr. at statsamtet har fastsat som mindstebeløb,men ville høreom der er nogen der har valgt at have andre beløb og hvorfor og hvodan det fungere....!!


  • #3   12. jun 2009 hvis faderbidraget skal være højere end de 1128kr skal fanderen have omkring 300.000 i løn om året så kan du søge om forhøjet faderbidrag genne statsfaltningen hvor meget ved jeg ikke tror det kommer an på lønnen der efter.

  • #4   12. jun 2009 Jeg synes det er ret vagt og kryster agtigt at stikke af, når det hele lige blir lidt svært. I det hele taget har han ikke deltaget det store i graviditeten og ikke købt en eneste ting, jeg har selv købt alt. Han har på ingen måde hjulpet det mindste hjemme, selvom jeg har svær bækkenløsning. Syns det er let for manden bar at smutte og så dukke op,når hun melder sin ankomst.
    Jeg er villig til meget, for det betyder meget for mig at min datter har sin far. Men jeg vil ikke ha ham tilbage, hvis han kan stikke af nu, hva ville der så ikke ske hvis hun fik 2 måneders kolik?? Ej det står jeg sgu ik model til.
    Han har taget et valg nu og det må han stå ved... Det blir ihvertfald ikke noget at hente her, hvis han syns han vil tilbage lige pludselig.

    Og tak for jeres svar... Linda: Lidt den samme situation jeg står i nu, som du så stod i dengang... det er tarveligt. Jeg har sagt at jeg endnu ikke ved,om jeg vil ha ham med til fødslen. Har faderen så barnet nu en weekend ad gangen??


  • #5   13. jun 2009 Linda: Helt sikkert det sagtens kan fungere og hellere to gode hjem end et hjem hvor forældrene ikke er lykkelige sammen. Håber vi hver sig,kommer til at fungere ligeså godt som jer...:-) Er helt sikker på at min ex også vil være en fantastisk far og vil slet ikke være bekymret for om han behandler hende godt, for det ved jeg han vil gøre. Jeg er heller ikke hverken sur eller bitter på ham, kun skuffet over den måde han har valgt at gøre det hele på.

    Fødslen vil jeg tænke rigtig meget over... Syns det er en svær beslutning, jeg vil jo rigtig gerne gi ham oplevelsen, men syns også det er mærkeligt, hvis vi ikke rigtig taler sammen de næste tre måneder.

    Et eller andet sted inderst inde,har jeg jo nok nogen følelser for ham, men jeg kan virkelig hverken mærke dem eller finde dem lige nu!


Kommentér på:
Ang. samvær og børnebidrag

Annonce