{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.035 visninger | Oprettet:

Fælles forældremyndighed {{forumTopicSubject}}

som nogle ved venter jeg barn til november med min sepereret kone som er gået fra mig.
hun siger hele tiden at hun vil have at vi har fælles forældremyndighed.
og derfor mener hun at vi skal deles om alle udgifter. medicin, vuggestue, dagpleje osv osv..
MEN.. hun vil ikke have at barnet er lige meget hos hver af os.
hun siger at barnet bliver sindsygt hvis det feks bor en uge hos hver forældre.
er jeg helt gal på den. eller er det ik sundt for barnet at have to adresser?

jeg er elv af den holdning at jeg ikke vil betale halvdelen af alt hvis jeg alligevel kun ser barnet nogle timer om ugen smiley

er mit barn. og vil gerne se det så meget som muligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælles forældremyndighed
  • #1   30. maj 2008 hvis i bliver skilt kan hun søge tilskud på kommunen til dagpleje boligstøtte osv. så er det ik ret meget hun skal betale. der er jo en grund til at du betale børnebidrag og børnepenge.. det er jo hva der skal gå til barnet. som både er mad og tøj.
    men tror ik det er godt for barnet at være en uge der og en uge der. jo når det bliver ældre men ik til at starte med. det skal jo finde en tryghed


  • #2   30. maj 2008 hvor gammel vil du da mene barnet saklvære før man kan "deles" om barnet?

  • #3   30. maj 2008 Tror du kan hente mere hjælp via denne forening:
    http://www.foreningenfar.dk/


  • #4   30. maj 2008 i hvert fald til hun er færdig med at amme. måske 6 mdr. ej jeg ved det ik.. i må prøve at se om det ik kan lykkes jer at finde ud a det.
    men sys heller ik du skal betale halvdelen a alt hvis du ik får alt den sammenkvem du gerne vil. hun har valgt at gå fra dig. der er jo os en slags konsekvens for det


  • #5   30. maj 2008 Har fælles forældremyndighed...
    Og det betyder jo ihvertfald ikke fælles udgifter.



  • #6   30. maj 2008 jeg har forældremyndigheden alene.
    men der er ikke nogen forskel andet en
    at når den er fælles så skal man være fælles om beslutningerne
    om hvor barnet skal gå i børnehave osv.
    men ikke fælles betaling.
    hun kan få friplads så hun ikkskal betale noget smiley


  • #7   30. maj 2008 tror ik det er godt det bliver kastet rundt.
    Nu viljeg lige fortælle dig noget der hvor barnet har adressen endten ved dig eller moren, har faktisk også alle udgifterne. lige meget om man har barnet lige meget er det stadig der hvor babyen har adresse som skal betale udgifterne, den anden skal så betale de der 1200kr om måneden. så hvis barnet er ved hende og har adresse ved hende kan hun ik forlange du skal betale vuggestue osv. da det er hende der får børnepengene tilskud og andre tildskud da hun evt er alene. så hvis jeg var dig ville jeg ik dele udgifterne.


  • #8   30. maj 2008 maja, forstår ik helt hva du skriver.
    du skriver han er ustabil og det var grunden til du ik gad være sammen med ham, og så sys du ik det er fair du skal stå med alle udgifterne selv?
    det er dig der valgte at være enlig mor. så vidste du os hva du gik ind til. plus at hvis han ik betaler det børnebidrag børnepenge han skal, gør kommunen det hvis du søger om det og så skylder han bare kommunen de penge.


  • #9   30. maj 2008 Maja så kan du jo søge at få de penge udbetalt via din kommune.


    Så af med dem skal han da nok komme.


  • #11   30. maj 2008 Har ikke forlangt noget som helst... det eneste jeg har sagt er at jeg synes det rimligt... at faren betaler ligeså meget som moren... når nu han har ligeså meget myndighed over barnet som mig... men har ikke FORLANGT noget...

    og har heller ikke sagt noget om at han kun må se barnet et par timer om ugen... har derimod sagt at jeg vil ha at han skal være så meget sammen med barnet som muligt... hvilket er hvorfor jeg syntes det var rart at han blev boende så tæt på... men JEG tror at det er usundt for et hvilket som helst menneske at skulle skifte en gang om ugen... frem for at ha et fast sted at bo...

    og så det der med AT DET ER MIG DER HAR VALGT AT GÅ, SÅ DET SKAL HA NOGLE KONSKVENSER... men det er jo ikke mig det nogensinde får konsekvenser for... hvis det for konsekvenser for nogen.. så er det barnet...


  • #12   30. maj 2008 når barnet bor hos den ene part så er det parten alene der står for udgifter til barnet. Som enlig får du 5800 hver 3 måned af kommunen og du får 1094 hver måned af den anden forældre. og vil faren ikke betale så lægger kommunen ud, går der for lang tid så er det bare og ringe der op og brokke sig det gjorde jeg.
    Ellers får du emd tilbagevirkende kræft smiley
    Jeg kunne aldrig drømme om og ringe til min søn´s far og forlange han købte to pakker bleer om måneden og betalte halvdelen af alt andet.
    Det er mig der valgte og være alene og så må jeg tage den derfra smiley
    Jeg syns sagtens man kan klare sig for de børnepenge man får.
    Jeg får jo ca 3000 om måneden hvis man deler det ud.
    Man kan også vende den om og spørge om man selv har lyst til og betale.
    Heldigvis har jeg et godt forhold til mit barns far så der er ingen problemer hvis der skulle blive noget.


  • #13   30. maj 2008 maja

    du straffer jo også barnet, hvis du har barnet der hjemme fast og han må se hende hver anden weekend så synes jeg kun han skal købe det som skal bruges når hun er i hans hjem og ik dit.
    det er vildt synd for dit barn, lige pt tænker du kun på dig selv og vil staffe faren men du straffer også dit barn...

    synd det er min mening


  • #14   30. maj 2008 steffani

    kan kun give dig ret.... når man får børnebidrag og alt det tilskud man kan få så er det heller ik meget forlangt man selv betaler . og straffe faren til ik at se barnet går jo ud over barnet også-, og det er desværre mange kvinder der gør.. surt, men stakkels barn


  • #15   30. maj 2008 det er måske sandt nok, meen tror nu heller ik du giver ham en chance

  • #16   30. maj 2008 heldigvis har min søn kontakt til sin far.
    men hvis ikke han havde ville jeg for alt i verden undvære pengene hvis bare faren gad og se sit barn.
    Der er rigtig mange der straffer faren, men hvem helved er det lige det går ud over.
    Jeg har valgt og sige til marus far at vi klarer samvær selv og går uden om statsamtet og han kan se sin søn lige så tit han vil, for et barn har lige så meget brug for sin far som sin mor.


  • #17   30. maj 2008 nej det ved vi ikke.
    Bare husk at søger han om samvær så får han det pga de nye regler.
    Men jeg ved bare hvordan mit liv har været, med min far på stor afstand


  • #18   30. maj 2008
    Selvfølgelig kan man klare sig... men jeg synes altså det ville være rimeligt at faren og moren betalte lige meget til barnet, hvis de har lige meget myndighed... sådan ser jeg på det....

    men har aldrig forlangt noget.. synes bare det sådan det burde være...


  • #19   30. maj 2008 ked af og må skuffe dig, men så blivr det overvåget besøg.
    Min veninde har lige været det samme igenem.
    og tro mig hendes eks var sindsyg og lå på den lukkede.
    Min søns far er/var tilhænger til en klub.
    og der er ikk så meget man kan gøre.
    Han taler så kun med dem nu pga sine børn


  • #20   30. maj 2008 daniela :
    Hvis barnet bor hos dig så er det din pligt at barnet har det, som de skal bruge. Det er jo derfor faren betaler 1094 og kommunen 5800 hver 3 måned.


  • #21   30. maj 2008 på et tidspunkt får han nok lov hvis de syns det går godt.
    Men den tid den sorg.
    Og hans far vil nok få øjnene op en dag smiley
    Man kan altid håbe smiley


  • #22   30. maj 2008 steffani:

    ved godt det er sådan... og har heller ikke forlangt andet... men derfor synes jeg ikke nødvendigvis at det er rigtigt at det skal være sådan...


  • #23   30. maj 2008 pernille hun får 5800 fordi hun er enlig.
    så hun har ikk noget og komme efter smiley
    Der en en forening for fædre, besøg den henrik så er der nogle mænd der kan hjælpe dig og så kan du se om der er nogle historier der ligner din så har du noget og gå efter smiley


  • #24   31. maj 2008 Pernille:

    hvis du nu havde læst debaten... så havde du læst at jeg flere gange har sagt at jeg ikke har FORLANGT noget af ham... er ikke ude på at snyde ham eller noget...

    Vi behøver ikke statsamtet til at afgøre noget... for vi kan sagtens tale sammen... at han så åbenbart har misforstået hvad jeg har sagt til ham er en anden sag...


  • #25   31. maj 2008 steffani:

    Det da ikke andre fædre han skal snakke med... det da mig... for han har misforstået mig...

    Har ikke bedt ham om penge eller noget som helst... og har heller aldrig sagt at barnet ville blive sindsygt af at bo en uge hos hver af os... men derimod at jeg ikke troede at det var sundt...


  • #26   31. maj 2008 maja:

    det ved jeg nu ikke... hvis han ikke ønsker at have noget med barnet at gøre... hvad er så problemet... så er han vel heller ikke værd som far...

    og hvis man ikke har fælles forældremyndighed og sådan, synes jeg nu osse reglerne er rimelige nok...


  • #27   31. maj 2008 Pernille:

    prøver lige en gang til... HAR IKKE FORLANGT NOGET AF HAM... for helvede da osse...

    og ved udemærket godt at fælles forældremyndighed ikke har noget med penge at gøre... så hold nu op med alt det der... hvorfor skal man gentage sig selv hele tiden...

    Han har tydeligvis misforstået hvad vi har talt om... og vi har osse aftalt at få snakket om det i morgen, så vi kan få alle misforståelser redt ud...


  • #28   31. maj 2008 Pernille:

    Ved ikke rigtig hvorfor vi skal ha det ned på papir... vi taler jo sammen hver dag... så det skulle gerne kunne lade sig gøre uden...


  • #29   31. maj 2008 hvis han er så en elendig far som du siger, hvorfor så ik søge forældremyndigheden selv.

  • #30   31. maj 2008 hvis i kan løse det selv så er det helt klart det bedste smiley
    Der må åbenbart være gået noget galt i jeres komunikation.
    siden der er to forskellige forklaringer


  • #31   31. maj 2008 steffani:


    jah... det har bestemt osse altid været et stort problem i vores forhold...


  • #33   1. jun 2008 Håber i får det løst for barnets skyld.

  • #34   1. jun 2008 når forældrerne ikke kan sammen skal man bare huske på at barnet elsker begge forældre lige højt! man skal ikke straffe hinanden igennem barnet!

  • #35   1. jun 2008 lige mine ord janni a

  • #36   1. jun 2008 skriver min mening så den er myntet på det alle har skrevet.. for delvist er jeg enig med nogen, og delvist med andre..

    jeg synes ikke faderen skal betale mere end de 1094 kr som der nu en gang er kræv på.. for moderen får 5800, altså næsten 6000kr hver 3 måned, og hvis faderen skulle betale mere end de 1094 kr, så er det pludseligt faderen der betaler det meste..
    jeg synes KUN det er fair at faderen køber lidt ekstra.. jeg har en veninde der er alene med sin datter, faderen til hendes barn ser dog sin datter og er stabil, på nær når det kommer til at han skal punge ud, så hun måtte desværre igennem statsamtet, og det har skabt mange kure på tråden i deres forhold (de er kærester, men bor ikke sammen, min veninde bor på kvindehjem da hun ingen steder havde at være med barnet i den første tid, nu venter hun på lejlighed)..

    hun får de 1094 kr hver måned, men sådan en ting som en musik uro til sengen, som han lovede hende i januar, den har hun stadigvæk ikke fået..
    synes bestemt at det er okay at man som far "forkæler" sit barn lidt, altså køber lidt udover han betaler 1094, for det viser også han har interesse i barnet..

    derimod, så den med man straffer sit barn med at nægte faderen at se barnet, den kan jeg i nogen tilfælde ikke være helt med på..
    er det bedre barnet bliver snot forvirret fordi faderen bare kommer når det passer han, og barnet ikke ved hvem faderen er, eller at faderen bliver væk, får styr på sine ting, og måske kommer tilbage på et senere tidspunkt..

    i maja k's tilfælde må jeg ud fra det jeg har læst sige at jeg mener det er meget meget bedre for lui ikke at se sin far..
    hvis faderen er sådan en idiot der tager stoffer og laver kriminilitet, så er det da slet ikk værd at have han i lui's liv?
    jeg har selv en bror der er dybt afhængig af hash og stoffer, mest hash, og som er syg i hovedet, og har truet med at slå mig, mens jeg var gravid, og ikke tnker på andre end ham selv.. og jeg er ikke sikker på jeg tør lade han være for meget om min søn når han kommer til verden..
    ved godt det ikke er det samme da det "kun" er mine storebror.. men jeg mener bare ikke et spædbarn/barn har brug for ustabile mennesker i deres liv, og slet slet ikk hvis det er faderen der er ustabil..

    min kæreste tog også nogen stoffer i starten af min graviditet, og han fik valget at enten lagde han dem på hylden, ellers måtte han komme igen når han var parat til at ligge dem på hylden og se sit barn der..
    nu er det så sådan at min kæreste selv er vokset op uden far, så han ønskede naturligvis ikke at hans barn skulle vokse op uden sin far.. så han lagde det på hylden, og har nu fået mange andre interesser, sunde interesser, for han ved at jeg mener mit barns far skal være stabil, og ikke en som tager stoffer og har andre ting der er vigtigere..

    tilbage til maja k's tilfælde.. hvad er bedst, at faderen ikke ser sit barn, eller at lui bliver forvirret fordi han ikke kender sin far, men alligevel er "tvunget" til at skulle se ham.. hvis lui ikke kender sin far, kan han jo ikke lide afsavn.. og da slet ikke hvis hvis faderen kun kommer når det passer faderen..
    nej jeg havde sku gjordt som maja.. så kan han sku komme igen når han virkeligt er interesseret i sin søn..
    desuden kan jeg selv se hvilken effekt det har haft for min kæreste at opvokse uden far..
    hans far ringede for første gang til han da han var 17 år, og det var ikke en gang for at få kontakt til jesper, men for at få fat i hans mor.. jespers mor har hemmelig adr da jespers far har tævet hans mor, og udover det, så er han narkoman..
    jesper sagde kort til sin far at han ikke ønskede at snakke med ham, også lagde han på.. har intet hørt fra ham siden..
    jesper ønsker slet ikke at vide af sin far..
    så igen.. forstår udemærket maja's beslutning..


  • #37   1. jun 2008 jesus krist en roman der kom...

  • #38   1. jun 2008 Henrik S

    Jeg er selv skilsmisse barn og jeg boede en uge hos min mor og en uge hos min far fra jeg var to år og jeg har da bestemt ikke taget skade!!
    de gik os uden om amtet og aftalte det selv.
    Jeg sys i skal prøve at blive så enige så muligt og så ligge jeres forhold bag jer så i kan fokusere på hvad der er det bedste for barnet.
    Er så heldig at mine forældre er meget gode venner i dag og vi spiser sammen uden problemer. vi holder os jul sammen hos min mormor og er så glad for at de kan sammen idag!


  • #39   1. jun 2008 min mening er at der er alt for mange mødre som tror at de er de mest uundværlige... nu har jeg vokset op med en mor med den mening og en far jeg ikke måtte se, og jeg hader at høre på det. selvfølgelig er der tilfælde hvor at en af forældrene skal holde sig væk, men det jeg mener er at... nu er faren dum så nu skal du sku ikke se din søn/datter mere... det er det jeg mener, og det er der fantastiske mange forældre der gør. jeg dømmer ikke nogle overhovedet, men det er sådan jeg mener at det fungere i alt for mange tilfælde.


    både mor og far er vigtig i et barns liv


  • #40   2. jun 2008 ja, jeg fik godt nok skrevet lidt af en roman.. griner..
    men blev så målløs over nogen nærmest mente at en far på stoffer som er kriminel har "ret" til at se sit barn, det mener jeg absolut ikke..
    synes heller barnet er bedre tjent uden så...


  • #41   2. jun 2008 jeg ville i hvert fald tænke på mit barn frem for en idiots behov..

  • #42   2. jun 2008 maja - forstår godt du har valgt ham fra.. det er ikke fair behandling over for lui..

    har skrevet en pb til dig..


Kommentér på:
Fælles forældremyndighed

Annonce