{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Enlig til 2? Hjæælp! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.
Jeg er ny herinde.
Jeg er gravid i 16. uge, og har været kæreste med faren indtil for nylig. Vi gik fra hinanden fordi han flytter til sydtyskland hvor han åbner restaurant og drømmer om at bo nede permanent.
Derfor vil han kun komme til at se sit barn, en gang om mdn +/- ..

Min datter er 4½ når jeg føder, og hun er meeget nem.
Er godt klar over der sikkert vil opstå søskendejalouxi mm.
Har økonomien i orden.

Men er det viirkelig svært som enlig mor til 2?
Min veninde flytter ind 1 mdr før termin og flytter ud igen et par mdr efter jeg har født. Bare så jeg har lidt hjælp i det daglige.

Kram fra den forvirrede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enlig til 2? Hjæælp!
  • #1   27. jul 2009 Hej Isatou
    Først vil jeg sige at jeg synes at det er en utrolig sød veninde du har !

    Jeg ved ikke om det er svært at være enlig for har ikke prøvet det, men kan da fortælle hvad vi gjorde for ikke at vores søn skulle blive jaloux da vores datter blev født..

    Vi gjorde ikke så meget ud af at Naja var blevet født. Krævede ikke at Malik skulle elske og kysse og kramme hende hele tiden. Han måtte gerne ae og røre hende alt det han ville, men kun når han selv havde lyst !
    Vi var tit hver for sig i starten. Enten tog jeg Naja og min mand tog Malik op og f.eks så fjernsyn eller gik en tur. Ellers var det mig der var alene med ham i en times tid, efter at jeg havde ammet Naja.
    Så Malik følte ikke at den irriterende lillesøster bare kom og overtog mor..

    Du kunne jo evt give den lille baby mad og så lade din veninde ha' ham/hende i en times tid, mens du har noget kvalitetstid med din datter.
    Tror at det hjælper rigtigt meget. Vores søn har i hvert fald aldrig været jaloux på Naja.


  • #2   27. jul 2009 Hejsa! smiley
    Mange tak for dit svar. Det giver rigtig meget mening.
    Men hun er selv ivrig efter at få lov til at nusse/kramme/kysse/pusle/bade og alt det der omkring babyen.. Hun snakker ikke om andet smiley
    Og jeg har planer om at hun bliver hjemme fra børnehaven de første 2 uger efter jeg har født, og derefter ska hun i børnehave igen. Derved får hun jo også noget afveksling i hverdagen.
    Men efter min veninde er flyttet ud igen, er det vel også muligt at have kvalitets tid med hende når babyen sover?
    Jeg har også overvejet at lave en stor kurv med ting og sager som kun bliver taget frem, når jeg ammer/giver babyen mad? Er det mon en god ide smiley

    Er glad for dit svar, og ja er super glad for at min veninde hjælper mig med det smiley


  • #3   27. jul 2009 Det er dejligt at hun glæder sig til babyens ankomst og tror også på at det er super når søskende får lov at være med i f.eks at bade baby og generelt at være sammen med mor og føle at de hjælper og føle et fællesskab..
    Da Naja blev født der kom Malik stadig afsted i Dagpleje, for jeg følte simpelthen ikke at jeg (vi) havde overskud til begge to døgnet rundt de første par uger. ( Selv hunden blev sendt afsted *G* . Hun kom på ferie hos en ven i en uge, da jeg heller ikke mente at hun villle få den opmærksomhed som hun plejede )
    Men jeg har heller aldrig været mrs.Overskud og synes godt nogen gange at 2 børn fylder. Men vores søn var jo også meget yngre da Naja kom , end din datter vil være når babyen kommer !
    Din datter forstår jo meget mere og er meget mere selvstændig end vores søn var ..

    Og ja, jeg tror da også at en kurv e.lign med spændende/hyggelige ting under amningen, vil være med til at gøre oplevelsen meget positiv !

    Og bare det at ligge og se fjernsyn sammen i sengen nyder vores søn idag ! Bare den nærhed han får ved at jeg eller hans far ligger og nusser og holder om ham, mens han ser tv, betyder meget for ham.
    Så kvalitetstid behøver ikke at være at man skal ud og opleve en masse (for det vil du sikkert alligevel ikke ha' overskud til i starten)
    I mine øjne kan det også være ting som at du giver hende et dejligt bad og sætter håret på hende bagefter , eller hvad i plejer at lave der kan gøres i hjemmet eller lige omkring..


  • #4   27. jul 2009 Jeg er enlig mor til 2. Har en datter på lige knap 3 år og en søn på 10 uger..
    Jeg syns det til tider er MEGET hårdt, især når den store er træt og pylret og den bette også græder meget (han er født for tidligt, og er lidt følsom)

    Jeg har ikke haft problemer med min datter ang jalousi. Hun er rigtig sød til at forstå at jeg ikke hele tiden lige kan hjælpe hende.
    HUn får lov at være med til det hun kan, f.eks bader jeg lillebror når hun er i bad og så hjælper hun med at vaske hår smiley



  • #5   27. jul 2009 Okay det er jeg glad for ..
    Hun har ikke ændret sig mht ikke at ville sove osv?


  • #6   28. jul 2009 jeg var alene med mine to, da min den ældste kun var 2 år.. hun er fra Juni 2006 , marco fra Marts 2008.. de var hårdt, men jeg klarede det nu..
    man kommer let nok ind i det, og det nu dejligt og gå tidligt i seng indimellem os ;p

    held og lykke


  • #7   28. jul 2009 jeg har en veninde 1 år yngre end jeg selv, hun er enlig mor til 3. en på 4 en på 2 og en på 1. hun gør det super godt. hun siger det godt kan være hårdt til tider men mest fordi hun ikke har en at dele glæderne med når en af dem gør noget nyt eller siger noget nyt.

    men tror ikke det er meget værre at være alene til to end til en. tror bare det handler om at finde en god rytme, det virker for min veninde smiley


Kommentér på:
Enlig til 2? Hjæælp!

Annonce