{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Børn & økonomi {{forumTopicSubject}}

Hej ; o )

Det er sådan er både mine kæreste og jeg synes vi er klar til at blive forældre. Men vi vil jo gerne være mest ansvarlige som muligt og derfor har vi taget et kig på økonomien.

Men vi har ingen ide om hvor mange penge det koster når man bliver forældre. Altså jeg tænker ikke på penge til udstyr men til hverdag. Min venindes mor er bankdirektør og hun siger vi skal have et rådighedsbeløb på 2200 kr pr barn. Men hva rådighedsbeløb har i?

Det er jo meget forskelligt fra folk til folk, men vi vil simpel være sikker på at økonomien holder.

Håber i kan komme med nogle gode indput. Efter en spontan abort har jeg virkelig fået nygger og min kæreste har snakket om det længe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn & økonomi
  • #1   16. aug 2009 Altså vi har ikke sat rådighedsbeløb af til barn og skal bygge hus nu her og derfor er vores økonomi gennemgået og vores bankrådgiver mener ikke det er nødvendigt for man kan ikke sætte af før de begynder institution og da er det 1500-2000 i mdr

• #2   16. aug 2009 Vi er sådan rimeligt meget på røven i øjeblikket, så vi har inklusiv børnepenge 8000 kr til alt når budgettet har trukket til regninger...
    Til 2 voksne og 2 små børn..

Mad, tøj, bleer(2 blebørn), tøj og diverse til os voksne, benzin, frisør(bliver ikke så tit*G*), hobby, aktiviteter og udflugter..

Så der er ikke mange ører tilbage ved slutningen af måneden , men Malik og Naja trives, og er glade og tilfredse.. De har dejligt legetøj og mærketøj til dem finder jeg også råd til (Ikke at det er det det kommer an på, køber også Føtex,BIlka tøj til dem - Det er mere at man KAN finde råd til tingene)

Jeg sælger alt deres mærketøj når de er vokset ud af det. Køber selv brugt. Sælger også senge, barnevogn og alt der ikke bliver brugt mere. For så kommer der lidt ekstra ind på kontoen til at købe nyt for smiley

Hvis man lytter for meget til hvad bankens forskrifter er så var der mange der ikke kunne finde råd til at få børn.
    Ifølge vores bankrådgiver skulle vi ha' et rådighedsbeløb når alle regninger var betalt på 15.000 kr nu vi har 2 børn... smiley

• #4   16. aug 2009 Vi købte hus sidste år og der spurtge vores bankrådgiver om vi havde planer om børn, men det havde vi ikke rigtig snakket om der. Nu hvor vi begge føler vi er klar og vi har fået de trykke rammer et barn skal have. altså vi har et rådighedsbeløb på omkring 10.000kr om måneden. Dog er vi stadig i gang med at bygge en solid budget konto op. Mistede mit arbejde og det var lidt hårdt økonomisk da vi også lige havde brugt 6000 kr til dyrlæge.

• #5   16. aug 2009 Stine du får det til at lyde så nemt ; o )
    Alle vi kender siger også til os at børn får man ikke råd til det gør man bare.

Men orh det er svært at udstrykke sig rigtig synes jeg.
    Vil bare gerne snart blive mor men samtidig er det jo en kæmpe beslutning så det skal gøres ordenligt hvis i forstår ; o )

• #6   16. aug 2009 Heidi -
    Jeg vil give dine venner ret. Lytter man til 'de kloge' så har ingen råd til at ha' børn - Men tager man 'bare' skridtet så finder man altid råd !

Børn har jo ikke brug for meget...

Deres forældres kærlighed og tryghed..
    Mad på bordet hver dag og rent tøj på kroppen..

De behøver ikke dyre rejser, ture til Zoo/Tivoli/osv i tide og utide - før de når en vis alder...
    De behøver heller ikke for flere mio kr legetøj.. Vi køber ikke særligt meget legetøj til vores unger, de får så meget i fødselsdagsgaver og julegaver. Og så synes vi heller ikke at det er fedt at drukne i legetøj..

Vores børn er 1 og snart 3 år og de er lykkelige, glade og velstimulerede børn. Og de har aldrig været på ferie. De har aldrig været i Bonbonland eller sommerland... Det har der simpelthen ikke været råd til - Eller vi har priorteret pengene på noget andet..

Vores børn tager vi ned til søen og fodrer ænder, går på legeplads, tager hjem til bedsteforældre og venner, tager op og går en tur i byen, mens vi kigger på Duer, vejarbejde og mennesker. Og de elsker det !
    Og så tager vi i min mors sommerhus i løbet af sommeren og hygger der..

Jeg synes selvfølgelig at det er hårdt at ha' 2 små børn, men økonomisk vil jeg da langt hellere ofre ferier og dyre frisørbesøg - samt gå lidt færre gange på café - end at jeg vil undvære mine børn !!!

Vi skal nok få råd til at komme på ferier osv , men ligenu nyder vi bare vores unger. Mere behøver man ikke smiley

• #7   16. aug 2009 Tak Stine jeg er glad for dine gode indlæg, jeg viser det helt sikkert til min mand også er det næsten bare at komme igang ; o )

• #8   16. aug 2009 Vil altså også sige at jeg ikke kan forstå hvad jeg brugte mine penge på før for mangler ikke og sigrid får mere end hun har brug for smiley

• #9   16. aug 2009 Heidi -
    Er glad for at kunne 'hjælpe' ! ...
    Ja bare igang med at producere *G* .. Held og lykke med det !

• #10   16. aug 2009 vi har 7.000kr til 2 voksne og 2 børn 5år og en på 10 mdr og vi har stadig så vi kan tillade os at tage ud at spise så hvis i har 10.000 kr ville jeg ikke have nogen betænklighedder ved at få et barn, som der allerede er sagt de fleste ville ikke have råd til børn hvis man skulle følge bankerne.

• #11   16. aug 2009 Tak for alle de gode indlæg ; o )

Jeg skal heldigvis kun ud og barnevogn, pulsebord sådan et der kan sidde på væggen og autostol, dog har vi fået afvide det er billgere at leje det. Så regner med jeg kan klare os for 10.000-12.000kr til udstyr. Min far har så sagt han gerne vil betale halvdelen af barnevognen ; o )

Mine kærestes moster har gemt alt til os fra hendes 2 børn, plus jeg arver fra mit gudbarn.

** Princess & Victor * *
    Vores økonomi er ved at være stabil nu efter et år i huset. Dog lever vi så stramt som muligt (med mulighed for ferie og tage ud og spise) så vi kan afdrage ekstra hver måned få hurtigere.

Kommentér på:
Børn & økonomi

Annonce