{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Økonomi når man får børn {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Ved det er et lidt privat spørgsmål men mig og manden går med tanken om at skulle starte på projekt baby snart.. Men er i tvivl om vi overhovedet har økonomi til at det kan lade sig gøre..
Er der nogen der kan sige, hvad man ca. skal have i rådighedsbeløb om måneden for at det kan lade sig gøre? og hvad med opstarten med baby udstyr..?? Er lidt i tvivl om hvad man får i barselspenge eller penge hvis man er ledig til den tid..

Håber I vil hjælpe med dette spørsmål..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomi når man får børn
  • #1   10. okt 2009 Hej.
    Vi brugte omkring 16000kr på alt til den lille dengang, men vi købte også alt fra nyt af. Vi har omkring 4500kr til bare til mad når vi har betalt alt.


  • #2   10. okt 2009 Jeg ved ikke hvad vi brugte på udstyr men har købt meget brugt og fået en del/arvet...

    Jeg synes i skal se hvad i har nu og så se hvad i kan og vil undvære hver mdr... og så får man jo børnepenge.... 4100 kr hver 3 mdr..

    Jeg får barselsdag penge og laveste sats... 2900 pr. uge plus lidt... før skat...


  • #3   11. okt 2009 Tak for de søde svar.. Har svært ved at se om vi kan klare den da vi har en del faste udgifter nu vi har hus.. og manden er desværre på dagpenge og jeg har lav løn da jeg er ansat på 25 timer.. Måske blir det bedre i det nye år.. men man ved jo aldrig så synes det er svært at overskue om det er noget man får råd til.. Også da det er svært at vide hvad man skal sætte af om måneden til et barn..

  • #4   11. okt 2009 Jeg købte stort set alt brugt af de store ting.

    -Vugge - 500 kr (180 kr til istandsættelse og maling)
    -Barnevogn(Inkl. Lift, pusletaske, myggenet osv) - 1500 kr
    Senere købte jeg en tremmeseng til 200 kr. SÅ skøn og robust
    -Klapvognen blev også senere købt for 1200 kr (Var en dyr model og stod som ny)
    -2 babydyner og en hovedpude (Allergitestet) købte jeg brugt for 100 kr
    - 10 AVENT sutteflasker 200 kr inkl. porto (Købte jeg først da jeg selv løb tør for mælk)


    Derudover købte jeg af nyt :
    -Puslepude til 80 kr (Ikke noget puslebord, vi skiftede bare vores søn på vaskemaskinen)
    -En pusletaske i Netto sat ned til en 20'er
    -masser af stofklude købt på tilbud i Bilka
    -Masser af bodyer (10 for 100 kr i babysam
    -Diverse småartikler som Zinksalve, bleer og engangsklude købte vi også lidt af inden baby ankom
    -Vi arvede en del tøj, jeg købte noget brugt og en smule nyt (I starten vokser baby så hurtigt ud af tøjet at det ikke kan betale sig at købe for meget)
    -Vi arvede også lidt babylegetøj og et aktivitetstæppe (Babyer har ikke brug for 1000 forskellige stykker legetøj - de har bare brug for mor og far og så et par farver at kigge på)

    Derudover er der sikkert nogle småting jeg har glemt, men alt i alt kan du godt se at det ikke behøver at være så dyrt at købe ind til babyen.
    Bare start så småt under graviditeten. Du vil ikke mærke i dit månedlige budget at du har købt en pakke stofbleer og et par bodyer.
    - Der er ingen grund til at købe for flere mio kr inden baby kommer. Man finder hurtigt ud af hvis man mangler noget når baby er født og så er det jo bare lige at sende manden i butikken og købe det..


  • #5   11. okt 2009 Min kæreste og jeg er næsten tvunget til at have penge til det.
    For vi fandt jo først ud af det da jeg var 22 uger henne.
    Og ikke nej om jeg ville bortadoptere ham. Så nu lever vi på en lidt stram økonomi men sådan er det jo smiley


  • #7   11. okt 2009 baby behøver ikke de dyreste ting ... vi bruger 800,- om ugen, på mad, tobak, bleer og modermælks erstatning ... før magnus kom brugte vi 1500 om ugen på os selv og ingenting .. og altså vores økonomi er os stram indtil henrik er færdig med at omuddanne sig . og vi købte ting stille og roligt hen af vejen i graviditeten .. så det mærkede vi ikke til, barnevognen er købt på tilbud til 999,- i babysam ..
    Og børnepengene kan man jo vælge at bruge til barnet , køb stort ind af bleer , mme (hvis man ikke ammer), lidt tøj osv , det er jo alligevel 4100,- man får ja hvad er det, hver 3. måned ?


  • #8   11. okt 2009 jeg er sygemeldt , på kontanthjælp da det ikke kunne betale sig at blive sygemeldt på su .. jeg får 9000,- udbetalt om måneden .. og ang dagpleje så kan man jo søge tilskud ... jeg syntes faktisk ikke det er så dyrt endda at have et barn, ikke endnu (:

  • #9   11. okt 2009 ved ikke rigtig hvad vi købte ind for, men svigerforældrene gav 3000.- til barnevogn og den kostede 4000kr med alt. Det eneste vi ikke har købt nyt af er vugge ( den har Peter lagt i da han var spæd) og babyseng(den lagde jeg i da jeg var spæd. Vi har nok ca 6000.- til at leve for når faste regninger er betalt.

  • #11   11. okt 2009 Tak for alle de gode og spændende svar...
    Efter hvad jeg så kan læse mig frem til er det opstarten der klart er dyrest.. og den kan man selvfølgelig spare op til.. og købe brugte og billige ting..

    Angående den månedelige udgift ved børn så er jeg da glad for at høre at det ikke er så voldsomt som jeg faktisk havde troet.. det giver mig da nyt lys på projektet må man sige..

    Intet ondt.. men tænker også at hvis en enlig mor kan klare sig med et barn så må vi jo også kunne det.. og som i selv siger... er penge ikke alt.. smiley

    Tak for de positive svar..


  • #12   12. okt 2009 Jeg synes det værste er at vi pt ikke har penge til at hun kan komme i dagpleje... Det koster faktisk 2500 pr. mdr som man lige skal ud og finde... og det har vi ganske simplet ikke... Mne vi har for "mange" penge til at kunne få tilskud da min mand får højeste dagpenge sats...

  • #13   12. okt 2009 lisbeth, hvad gør man så ? der må da næsten være noget hjælp at hente når man simpelthen ikke har råd ?

  • #14   12. okt 2009 helt enig lotte (: kan kun give dig ret - os med "rigtige" familier skal "straffes" hvis man er på kontanthjælp eller under uddannelse smiley enlige får flere penge ..

  • #15   12. okt 2009 lotte , enig igen smiley

  • #16   12. okt 2009 Går hjemme med hende indtil jeg bliver sendt ud... Jeg har heldigvis barsel til 4/12... Løsningen er ellers at få et job... Man kan ikke få hjælp når man har "for mange" penge... Vi har to biler og dem kan vi jo bare sælge... Men den ene er også til salg, men der er ikke nogle som vil købe den... og den anden kan vi ikke rigtigt undvære da vi bor ude på landet...

    Penge er IKKE alt men jeg mener heller ikke at man bør få børn før man har midlerne til det da det bare gør det at få børn meget rarer og ´nemmere vi er i denne situation da det firma manden arbejdede hos pludseligt gik konkurs... og jeg gik i skole inden jeg gik på barsel...


  • #17   13. okt 2009 Kan se i åbner mine øjne mere og mere.. vidste egentlig ikke at man skal ligge 2500 for dagplejen det kan jeg se at vores økonomi lige nu ikke kan klare.. så skal man hvertfald spare mere op..

    Ja ved man skal passe på at sammenligne med de enlige mødre.. fordi de netop for tilskud.. synes det er surt som i siger at man skal "straffes" fordi man netop er 2..


Kommentér på:
Økonomi når man får børn

Annonce