{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

kennet l
kennet l
Tilmeldt:
10. okt 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35

hjælp, jer med dele børn. {{forumTopicSubject}}

Hej.

min kæreste har et barn med hendes eks, de har ham hver 1 uge, problemet er nu at vi har en stærk fornemmelse af at hendes eks vil bryde den aftale mandag ved ikke at aflevere ham i børnehaven (hvor vi skal hente ham), og holde ham hjemme med begrundelsen "ferie", men iflg. den aftale de lavede til deres mægling ved statsamtet så SKAL vi hente ham i børnehaven når børnehaven har åben.

eks'en påstår at statsamtet har sagt OK for at han holder ham hjemme mandag og vi derfor først iflg. aftalen, først kan hente ham kl 16:00.

mit/mine spørgsmål er nu.

vil statsamtet sige ok for dette uden at informere os om det?.

hvad vil der ske ved at han bryder kontrakten på den måde som han gør? vil vi pga. det kunne søge fuld forældremyndighed over deres fælles dreng?

hvordan skal vi reagere på dette?..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp, jer med dele børn.
  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #1   10. okt 2009 bare længe til mandag smiley

  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #2   10. okt 2009 vi har også svært ved at forstå at statsamtet kan lave en sådan aftale bag vores ryg.

  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #4   10. okt 2009 susanne

    både og. det gør den forskell at vi ikke kan hente ham hjem kl 15 som vi ønsker.

    men det er ligeså meget det at han bryder den skriftlige kontrakt der er lavet oppe ved statsamtet. og det faktum at han tror at han kan tillade sig alt og bare sig "statsamtet har sagt".

    bla. sagde han i børnehaven at den taske som de har med der med ekstra tøj, den delte vi tidligere, men nu har de sagt at vi skal have vores egen med, så vi nu skal der op mandag morgen med en taske og ikke sende en med ham, det er også fint fint, men igen, hvorfor blander statsamtet sig i det?.... og hvorfor kan HAN! ikke sige det til os hvis han er utilfreds med den ordning, børnehaven ringede og informerede os omkring det... ikke ham eller statsamtet.


  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #5   10. okt 2009 ¤ Dina ¤

    det er jo også det vi mener, og det er jo et direkte brud på den kontrakt.

    vi havde selv overvejt følgendene:
    ringe til statsamtet mandag, høre dem om hvad der lige sker, har de ingen kenskab til denne aftale, så ringe til børnehaven og høre til om knægten er der, er han ikke så give eks'en besked om at hvis ikke han informere om hvor knægten er inden for 15 minutter og udlevere ham med det samme, så vil vi anmelde ham for kidnapning.

    men er det den rigtige metode?


  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #7   10. okt 2009 Dina

    vi vil bare sikre os at vi også har retten til det..

    godtnok nogle mere konstruktive svar man får her end på bilgalleri hvor jeg normalt høre til.


  • #8   10. okt 2009 tja jeg havde nok ikke ringet til ham havde ringet direlte til politiet og melde ham for kidnapning for han ved godt det han laver er forkert og nej statsforvaltningen laver aldrig aftaler bag ryggen på nogen de sender altid papir ud om man er okey med det eller om man har noget i mod det så nej i vil altid blive infomeret og de vil altid høre hvad jeres mening er om det.

  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #9   10. okt 2009 det her får mig bare til at tænke på flere andre ting... argh.

    f.eks. ville han ikke bytte uge (før den kontrakt blev lavet) så han havde knægten i 2 uger og min kæreste havde ham i 2 uger pga. at min kæreste skulle på udflugt med skolen.

    en andan gang var der bil udstilling og der havde vi aftalt med ham at vi måtte få knægten lørdag aften eller søndag morgen så han kunne komme med til den udstilling, men så var han pludselig taget til sjælland og benægtede den aftale på trods af at den var lavet via sms.

    fandme til at blive gal over.


  • #10   10. okt 2009 Jeg var dæmle os blevet sur , syntes jeres plan lyder perfekt ... ring til børnehaven, er han der ikke, ring til statsamtet, har de ingen aftale med faderen (hvilket i burde være blevet informeret om( ja så meld ham da for kidnapning ... og så søg fuld forældermyndighed ... god plan (:

  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #12   11. okt 2009 dina

    ja det ved jeg faktisk ikke *LOL*, sjovt nok mener de alle sammen at vi overreagere og bare skal lade faderen gøre det. tsk tsk...

    mor til magnus

    (dejligt navn din knægt har ;))
    vi har bare fået nok nu, længer er den ikke, så snart vi har fået knægten udlevere vi ham ikke til faderen igen, før der er sket noget i sagen så vi kan være sikre på at det ikke sker igen, eller vi har den fulde myndighed.. nu gider vi bare ikke mere.


  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #14   11. okt 2009 Dina

    et eller andet sted... så håber jeg personligt ikke at han gør det. så kan vi få skovlen under ham, efter alt hvad han har gjort for at ødelægge det for os....

    ved godt det lyder hævengærrigt og som om vi kun tænker på os selv, men vi tænker mindst ligeså meget på barnet.


  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #16   11. okt 2009 jamen. vi har intet imod at barnet ser sin far, og vi ville ønske at vi kunne snakke med faren på et normalt plan istedet for det her, men efter som faren mener at han har ret og opfinder løgne (som han ofte selv tror på) så ser vi snart ingen anden udvej, især ikke når han ikke selv vil overholde en kontrakt som han selv krævede fra starten af!..

    aflevere han barnet i børnehaven så er der ingen problemer, så har han overholdt aftalen, men vi gider ikke længer høre på "statsamtet har sagt" uden at vi har et bevis for det, og uden at statsamtet har kontaktet os omkring det, især når det er noget som strider imod den kontrakt som der er lavet imellem dem.


  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #18   11. okt 2009 vi ringer til statsamtet imorgen, for vi vil vide om de har sagt god for det eller ej, og har de ikke det henter vi knægten med det samme og nægter han at udlevere ham bliver han meldt til politiet.

    vi gider simpelthen ikke være tilgrin mere.


  • #20   11. okt 2009 Kennet, (jeg syntes os min dreng har et dejligt navn :p)

    jeg syntes i har taget det rigtige valg - det kan ikke passe at man ikke kan have dele barn uden det skal gå i vasken og være sådan .. og nu har han da nået grænsen hvis statsforvaldningen ikke har sagt god for det ...


  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #21   11. okt 2009 moar til magnus

    jeg vil også mene grænsen er nået hvis statsforvaltningen har sagt god for det, for der syndes jeg er ALT for langt ude!, hvad blev der så af at begge forældre skal høres?...


  • #22   11. okt 2009 som jeg skrev længere oppe, så tror jeg ikke de her sagt god for det - så burde i jo have hørt det smiley

  • kennet l
    kennet l Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #23   12. okt 2009 så fik vi knægten hjem

    efter lange samtaler med både far, politi og statsforvaltningen.

    viste sig at en grethe fra statsamtet havde sagt god for at han beholdte ham til kl 16. pga. det der stod i kontrakten uden at være bevist om at børnehaven faktisk var åben, eller også havde han løjet og sagt at de havde åbnet, desværre ville hun ikke selv rette/fuld indrømme denne fejl og valgte bare at sende os vider til en jurist som sagde at vi spildte hans tid.

    vi tager nu sagen op med vores advokat da dette på ingen måde kan passe, både at statsforvaltningen skal lave sådan noget! uden at informere os på nogen måde! at juristen bare beder os ligge på da vi spilder hans tid, og at faren skal slippe afsted med det her.

    må sige kæresten og jeg er ekstremt skuffet over den måde statsforvaltningen har hånteret denne sag.


Kommentér på:
hjælp, jer med dele børn.

Annonce