{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kravler ud af tremmesengen...
  • #1   21. feb 2010 Thi hi..
    Er du også med herinde?

    Frederic kom i hans junior (70*140) seng da han var 6½ mdr.

    Da vi har en med tremmer der senere kan fjernes, han er dog hoppet ud én gang.

    Han bliver 18 mdr om 10 dage...

    Ved at nogle har haft gavn af at købe den der sovepose dragt lign. Den hvor der er lynlås foran og huller til armene.


  • #3   21. feb 2010 hehe, jeps.... tror der er mange der er med flere steder... smiley
    Jeg vil lige se nærmere på den sovepose, tror bare min datter bliver sur over at blive smidt i sådan en.....!!


  • #4   21. feb 2010 Min chef havde sådan en til deres dreng, da han evig og konstant kravled ud af sengen. Han var heller ikke glad for den i starten, for det hindred ham jo i at komme ud.. Da han så fandt ud af at lyne den ned, satte han en sikkerheds nål ignnem lynlåsen.

  • #6   21. feb 2010 Tanja. nej, de ner sat så langt ned den nu kan....

  • #7   21. feb 2010 Tanja... igen...
    Hvis du ser på det link jeg har lagt ind, er det altså normalt og man nedsætter riciko for vuggedød, da de ikke kan få dynen op over hovedet og kvæles deri...

    Men du får det så lige her:

    Skift babydynen ud med en sovepose. Så er det slut med at sparke dynen af om natten og vågne med en forkølelse. Barnet ligger altid varmt og får ikke træk. Børnesoveposen bliver i mange lande anbefalet frem for en dyne, da den også minimerer risikoen for vuggedød. Den rigtige længde af en babysovepose finder du ved at sige babyens længde minus hovedets længde plus 10-15 cm til at sparke og vokse i.

    De vatterede soveposer, som egner sig bedst til den kolde årstid, har aftagelige ærmer, som er fastgjort med velcro, så de er hurtige at tage af. Sommersoveposerne er ikke vatteret og har ingen ærmer.

    Soveposerne kan bruges fra babyen er helt spæd. Den er mest beregnet til at sove i indendørs i vuggen eller sengen, men kan selvfølgelig også bruges i barnevognen eller i bilen. Derudover er soveposen dejlig praktisk - fx når man ammer og forsøger at holde babyen tildækket - lad i stedet babyen beholde soveposen på.

    Når barnet bliver lidt større og begynder at kunne sparke dynen af sig er soveposen også rigtig god at bruge i stedet for. Du kan sove roligt og behøver ikke tænke på, om barnet nu har sparket dynen af sig og ligger og fryser. Soveposerne af bomuld sørger for en stabil temperatur og forhindrer "overvarme".

    I andre europæiske lande er soveposerne meget udbredte og lægerne i flere lande, herunder Tyskland, anbefaler specielt soveposerne til babyer som et af midlerne til at minimere risikoen for vuggedød. I modsætning til en dyne kan en baby ikke trække soveposen op over hovedet og derved kan en baby i sovepose ikke blokere luftvejene. Soveposerne har en passende udskæring til halsen, og i de brede soveposer kan babyen ikke så let vende sig om på maven.


  • #10   21. feb 2010 Niklas kommer selv op af tremmesengen nu og derfor skal vi hente en junoirseng onsdag.

  • #11   21. feb 2010 altså victor har da kunne stå ud af sin tremmeseng siden han var 14mdr og han ligger stadig i den og står stadig selv op. han kommer dog i juniorseng inden så længe for han er ved at være for lang til tremmesengen.

  • #12   21. feb 2010 hov han bliver 3 år til maj.

  • #13   21. feb 2010 Tanja...

    Nope.. vi har kun varme på i få rum og da slet ikke på hans værelse, hvor vinduet også står åben fra han står op og til 5 min før han skal i seng.


  • #15   21. feb 2010 Tanja...

    Og nej han sover ikke i sovepose, da han ikke hopper ud af sengen.

    Vores soveværelse vindue står åben 24-7.

    Nej da der går rør op til overboen i hans værelse så efter vinduet er blevet lukket går der 10 min så er der 22-24 grader derinde.

    Om han så tit er syg? Øh nej, han er 17½ mdr og har været forkølet 4 gange alt. ingen lungebetændelse, hals eller mellemøre.


  • #17   21. feb 2010 fordi de lorte varme rør til overboen stadig løber i hans værelse.

    Nu har det stået åben siden kl 8 og temp derinde siger 22 grader. næste projekt bliver at selv putte de der isolerende runde tingester rundt om rørende...


  • #19   21. feb 2010 nej, sengen kan IKKE tages længere ned.. men ser lige om hun gør det igen, hun har trods alt "kun" gjort det 2 gange på 3 uger, så kan være der bare var et "tilfælde":) sker det igen, finder vi juniorsengen frem, det er sikkert!

Kommentér på:
Kravler ud af tremmesengen...

Annonce