{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Jeg har det af lort... {{forumTopicSubject}}

Lige nu er jeg faktisk på nippen til at gøre et eller andet dårlig på mig selv.
det har været en utrolig hård uge hvor jeg følte jeg måtte klare det selv fordi kæresten mente han skulle ud til hans forældre og lave bil.
tirsdag morgen siger han til mig "jeg kan godt tage jonathan med ud til mor og far hvis du ikke gider ham"
den sætning har gået igennem mig mange gange, føler mig VIRKELIG som en dårlig mor fordi han sagde det (ikke fordi han gjorde det med vilje eller mente det på den måde)
jeg føler VIRKELIG snart jeg har brug for luft. men jeg føler ikke jeg tør da tror at kæresten bare vil tage ud og aflevere ham hos hans forældre mens han laver hans bil.
jeg har overvejet at tage væk nogle dage. men der er bare så meget vi skal. i weekenden skal vi i sommerhus og jeg glæder mig IKKE... jeg hader at hans familie er så perfekte. de ved ikke jeg har en fødselsdepression og det rager heller ikke dem... jeg tror jeg tager væk i næste uge i nogle dage.

for at sige det lige ud - har jeg mest lyst til at gå ud og hænge mig i træet. jeg føler at jonathan og jeg er tilsidesat for kærestens bil fordi det er ved at blive varmt.

Jeg er begyndt at snerre rigtig meget af min kæreste også i denne uge, men mest fordi når jeg prøver at hjælpe ham når jonathan er umulig, så snerre han af mig og siger "jaja så slap dog af"
mine tanker har været der at skride helt, men det gør det hele bare endnu mere besværligt, jeg vil bare gerne ha lidt hjælp og forståelse fra hans side af.

jeg har ikke brug for beskeder omkring at jeg er forkælet og at jeg ikke skal brokke mig. jeg har brug for at komme ud med mine følelser som har hobet sig op alt for længe.
undskyld det blev lidt langt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har det af lort...
  • #1   21. maj 2010 Nu har ejg ikk selv haft en fødsesldep. men har prøvet en alm dep.. og hvor kan jeg dog bare godt fælge dig, og alligevel ikk, for ejg havde jo ikke et barn at tage mig af.. men syns du ærligt ska sidde dig ned og fortælle din kæreste hvrodan du har det.. hvis du ikk siger ngoet kan ahn jo ikk vide hvrodan du har det smiley Så fortæl ham det som det er.. evt spørg om det ok med ham du blvier hjemme i wee??? evt så du kan tage op til din egen familie, som som regel lit bedre forstår en... men om ikk andet, så vhertfald fortæl din kæreste hvordan du har det... han kan jo kun hanlde efter hvad han ved jo smiley held og lykke... evt lad os høre hvrodan det går dig smiley

  • #2   21. maj 2010 Må man spørge hvad han laver ved bilen ? Er det bare "gejl" eller sørger han for den er sommerklar ?

  • #3   21. maj 2010 Har du nævnt ovenstående for din kæreste ?

  • #4   21. maj 2010 jeg snakker med en psykiater - men hun er ikke en jeg vil råbe hurra for. så ved ikke hvad jeg skal gøre smiley

    Linda - det ville heller ikke gøre mig noget hvis kæresten stod hernede og lavede bil - men han skal HELT ud til hans mor og far fordi de har en garagen at gøre det i. og det synes jeg bare gøre det hele sværere for mig. det er lidt svært at sætte sig ind i men det er sådan jeg har det smiley


  • #5   21. maj 2010 ville søge psykisk hjælp hvis jeg var dig med det du skriver.. Og det er seriøst.. intet ondt ment..

  • #6   21. maj 2010 jeg kender udemærket din følelse, men tro mig, du skal ikke gøre noget dumt.
    du skal tage til din læge og snakke med dem, og fortælle dem hvordan du rigtigt har det.
    også skal du skælde din kæreste ud! han skal ikke sige sådan noget, er det ikke ham der er far? han skal tage sig af sin søn og hjælpe dig når du har det svært. ellers kommer man ikke ovenpå igen. man har i den grad brug for luft når man har en fødsels depression.


  • #7   21. maj 2010 glemte og skrive at jeg selv fik en meget slem fødsels depression da jeg fødte min datter. så ved hvad jeg taler om.

  • #8   21. maj 2010 Jeg kender også det med at han aldrig er der, for min kæreste kørte også hver dag hjem til hans forædlre (igen ahvde vi helelr ikk barn) men hvsi du ikk har fortalt ham det, så ved han jo ikk du ahr et problem med det.. mon ikk hvis du fortæller ham hvordan du ahr det med han ik ker i nærheden, mon så ikk han "holder sig hjemme" smiley giv det hvertfald et forsøg... og også fortæl ham hvordan du generelt har det smiley han ved det ikk..han er en mand smiley

  • #9   21. maj 2010 sandie - bare gejl -.-

    camilla - flere gange, men det er bare mig som den er gal med åbenbart.

    mie - jeg snakker allerede med min psykiater, men jeg bryder mig ikke rigtig om hende.. smiley

    sara - min kæreste er en perfekt fyr, derfor kender han ikke til følelser, hverken depressioner eller noget andet. så han kan ikke sætte sig ind i noget som helst - og jo det er ham der er faderen.

    linda - årh ja lige netop. det er hyggeligere at vide de bare er i nærheden i stedet for 20 km væk og er væk hele dagen smiley


  • #10   21. maj 2010 Ninna - vi har haft samtalen mange gange. men jeg tror han har så meget ørevoks at den ikke fiser ind smiley

  • #11   21. maj 2010 Pernille - så kan jeg godt se dilemmaet, for havde det været noget relevant der skulle laves på bilen kunne man måske se gennem fingerne med det !

    Jeg synes da helt klart du skulle lade ham tage jeres søn med en dag - så får du en fridag og han kan hygge hos farmor og farfar ! Ingen behøver jo vide det er fordi du gerne vil have lidt tid til dig selv


  • #12   21. maj 2010 sandie - nemlig
    problemet er bare at de sidste gange vi har været der ville hun gerne holde ham, men så snart han var umulig kastede hun ham nærmest over i vores arme igen. og hvis hun ikke gider en umulig unge, så er jeg egentlig ikke tryg ved at lade hende passe ham.
    desuden er de heller ikke så forfærdelig interesseret i jonathan som jeg havde håbet på.


  • #13   21. maj 2010 Så skal du jo bare råbe højerer!! for det ehr skal han kunne forstå og støtte dig i!!!! så du må bede ham sidde sig ned næste gang han vil kære og så med store bogstaver sige, at han altså blvier nød til at blvie hjemem og være der for dig.. selvfølgelgi skal han have lov ti lat "komme ud lidt også" (efter min egen personlige mening) men ikk så meget at du i den her tid ikk kan overskue det!!! så snak så højt at den fiser ind ved ham smiley

  • #14   21. maj 2010 henriette - jeg håber også jeg kommer over det smiley lige nu ser det bare sort ud smiley

    Ninna - jeps, jeg skal nok råbe højt. han skal ha åbnet sine øjne..


  • #15   21. maj 2010 Ja det skal han!! ellers ender det bare med i løber surt i det og du ender emd at stikke af med ungen under armen i raseri smiley så skydn dig at råb op til ham.. (eller ned på knæ i hans niveau - når nu han ikk fatter budskabet første eller anden gang smiley )

  • #16   21. maj 2010 ninna - lige pt hjælper det ikke at sige noget til ham.. så siger han "slap af"... men jeg finder nok ud af noget efter weekenden..

    nu vil jeg i sommerhus... BAH!


  • #17   21. maj 2010 Tja, sig nej til at tage i sommerhus og plej dig selv i weekenden.

    Hvis han ikke kan tage hensyn til dig, hvorfor så omvendt ?

    Hos mig er det sådan at kæresten i de fleste tilfælde skal overtales til at tage med nogle steder, han gider simpelthen ikke - hvor imod jeg altid siger ja, når han spørger om noget ... nu overvejer jeg at sige nej til at hans fars fødselsdag imorgen, jeg gider egentlig ikke.


  • #18   21. maj 2010 kender godt det der når det bliver varmt så ska de ordne bil og fiske osv osv.. men har du ikk nogen venider eller dine egene forældre som kan tag ham? det lyder som du har brug for noget tid for dig selv uden mand og barn..og det med psyk kan godt tag lang tid var selv i beh i 2 år.. fik oz antideprasiv og det hjalp mig men desværre går der jo 3 til 6 uger før sådan noget virker..

  • #19   21. maj 2010 camilla - jeg har også brug for at komme lidt væk fra lejligheden osv..
    men jeg kan godt forstå du vil sige nej til fødselsdagen.. og det synes jeg bare du skal gøre smiley

    liane - ja nemlig.
    njarrrh, min mor kan sommetider osv men jeg vil også bare gerne hvis kæresten ville tage ham lidt, så de kan få far og søn tid sammen..


  • #20   21. maj 2010 pernille ..
    det kan jeg godt forstå men hvis du finder en metode som virker her om sommren og i horn fiske sasonen så smid lige en besked smiler..
    vi har den aftale om vinterena een gang om md så har han line mens jeg er til tøze aften hvor jeg overnatter..
    men intil vidre syntes jegdu ska få nogen andre til a passe ham så du lige kan få et pust rum ellers får du kørt dig selv helt i sænk..


  • #21   21. maj 2010 Har det på samme måde som dig. Har nemlig også en dep, det er så ikke en fødsels dep men en almindelig en.Jeg fik afvide af min psykolog at det jeg har brug for, er at komme ud og være sammen med mine venner uden baby. Hun ville have mig og min kæreste fandt en aften hver uge hvor jeg kunne være sammen med tøserne alene i nogen timer, og han passer Delina. Det man nemlig har brug for er at komme ud og slappe af og snakke med nogen som man ikk lige ser hver dag. som mor på barsel har man nemlig en tendens til at blive isoleret, fordi alle andre arbejder.

  • #22   21. maj 2010 nu har jeg ik en dep. men tag imod hans tilbud og plej dig selv den dag eller mere hvis de er væk et par dage.. jeg er ikke altid tilfreds med hans kommentarer eller hans familie men min søn er glad for dem og de behandler ham godt.
    her fatter manden heller ikke noget med følelser og jeg har tit brug for at snakke, hvor det ik blir til noget, men når han i sjældne tilfilde tilbyder at tage sønnen med så jeg kan være alene, så siger jeg ja med det samme.
    Nyder bare at være selv og gøre ting JEG har lyst til, og forsøger at tænke mindst muligt på hvad de mon nu laver osv.


Kommentér på:
Jeg har det af lort...

Annonce