{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

barsel vs. job {{forumTopicSubject}}

Ja vi har i nogle uger nu været gået hinanden lidt på klingen herhjemme og nu er jeg altså nød til at høre hvordan i andre gør..

Min kæreste mener jeg skal gøre alt for hun kan få søvn når jeg er hjemme fordi hun ikke kan gøre for hun ikke kan falde til ro når baby sover.
Problemet er jeg er mega træt, for uanset hvor i huset jeg sover vågner jeg hver gang babyen vågner om natten og skal til at falde i søvn osv. op om morgenen og gøre knægten p 6 klar og aflevere ham i skole også selv over i skolen og lære noget og være på. Når jeg så kommer hjem gør jeg hvad jeg lige kan overskue, og vil ikke lyve, men er normalt mega dårlig til at passe udd. eller job og ved ikke hvorfor men det kræver rigtig mange af mine ressourcer at holde mig igang med at blive der.
Nå men så laver jeg så nogle småting i huset, alt det praktiske vælger min kæreste at lave igennem dagen og jeg har lidt svært ved at få lov til noget, og når jeg endelig gør noget hakker hun fordi det er forkert.

Så ingen af os får søvn, og hun bliver mega sur og mener at hun skal sove lige når det passer hende, om det så indebærer jeg i en morfar efter at have haft babyen hele natten skal vækkes af en skrigende unge fordi det lige er der det passer hun skal sove...

Ja de fleste ved vist godt hvor umenneskelig begge partner bliver uden søvn, men hvordan pokker klarer i andre den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  barsel vs. job
  • #1   4. sep 2010 nu ved jeg ikke hvordan folk klare det.
    men ammer din kæreste, eller får den lille flaske ?


  • #2   4. sep 2010 hun får flaske den lille, vi har prøvet at sove hver til sit, men uanset hvor vågner jeg hver gang babyen vågner :-S

  • #3   4. sep 2010 flamingotrip.

    Kunne det så ikke være en ide ligesom at skiftes til at stå op om natten?
    på den måde vågner du jo faktisk helt.. og så kan det være du har nemmere ved at sove? jeg tror ikke det kan undgåes helt den anden ikke hør baby. men hvis man ligesom kan skiftes lidt. kan det også være din kæreste har lidt mere overskud?

    og når så du kommer fra uddannelse, synes jeg da det fair hvis hun lige sover en time eller hvad hun har brug for (: så kan du jo altid slappe lidt a på sofaen imens. og evt sove lidt senere hen eller noget ?

    tror bare det handler om at dele det op på en måde så ALLE bruger lige meget tid på sig selv og den lille.

    For det jo også hårdt at skulle være på HELE tiden alene når du i skole (:
    så kan godt forstå hun har brug for at sove lidt smiley


  • #4   4. sep 2010 camilla..

    en a os har misfrostået det s:
    for jeg forstår det sådan det kæresten der giver mad om natten, og så flamingotrip uheldigvis bare vågner også (:


  • #5   4. sep 2010 Der er jo også en dreng på 6 der skal have tid og opmærksomhed om eftermiddagen så det ville ikke være en mulighed at sove der jo smiley Hvem skal så tage ham til fodbold og spejder

  • #6   4. sep 2010 Flamingotrip..

    siger ikke i skal sove hele tiden xD
    og det faktisk ikke altid det nødvendigt at sove.. bare man får lov at slappe lidt af.. jeg har ikke fået lillepigen endnu.

    Men har været aupair for to drenge på næsten to, og 3 måneder (:
    hvor jeg skulle passe dem fra 6 til 18 (: og det var da mega hårdt, for den store sov kun 1½-2timer i løbet af dagen, og den lille græd rigtig meget og sådan.. men det hjalp hvis jeg kunne få lov at ligge på sofaen og slappe a med den lille på maven mens den store sov (: og når han så var oppe legede han en time alene mens jeg gjorde rent. og resten a tiden gik med at underholde og stimulere dem BEGGE to xD så det kan godt lade sig gøre men det rigtig hårdt smiley


  • #7   4. sep 2010 Ja jeg ved godt det er hårdt, og min kæreste har også muligheden for at sove når jeg kommer hjem hvor jeg så er meget på for den ældste så han ikke mister noget kontakt og de ting, hun "vælger" bare ikke at sove der, og brokker sig så sidst på ugen over jeg ikke giver hende lov til at sove.

    Et godt eksempel, onsdag/torsdag nat havde baby været utilpas og vågen HELE natten, jeg meldte mig fri fra skole og blev hjemme torsdag og passe barnet, tog i skole fredag og havde baby fra jeg satte mine sko i gangen, og til idag hvor jeg virkelig havde brug for søvn, jeg når lige at falde i søvn og så skriger babyen og jeg får så skæld ud fordi jeg spørger om hun ikke gider tage hende mens jeg lige får en time


  • #8   4. sep 2010 flamingotrip..

    Så der jo bare ikke rigtig ''noget'' at gøre.
    for det lyder jo til det er delt fair op, men at hun bare vælger ikke at bruge den tid hun har til sig selv.. på sig selv agtigt ?

    Du må vel bare sætte dig ned og fortælle hende, du på hele tiden.
    og det hun for din skyld gerne må sove en times tid når du kommer fra skole. men at hvis hun vælger ikke at gøre det. så det hendes valg.
    og derfor ikke noget du skal høre for.


  • #9   4. sep 2010 det har jeg allerede sagt til hende, og jeg har fast nætterne i weekenden, så altså får jeg ALDRIG nattesøvn, hvor hun så får to dage hver uge og eftermiddagene hvis hun selv vil det, jeg får kun de adskilte timer i løbet af natten.

    Nu er det ret svært at tale om det for hun er taget ud til sine forældre i trods og blive der til imorgen fordi jeg viste irritation over ikke lige at kunne få en time


  • #10   4. sep 2010 jeg vil bare rigtig gerne en masse for hende, men det som om hun ikke rigtig vil tage imod det, også vil jeg prøve at "snyde" hende til det, så jeg bare kan få lov at gøre lidt så hun ikke hakker konstant

  • #11   4. sep 2010 tja..

    jeg ved ikke lige hvad i skal gøre agtigt s:


  • #12   4. sep 2010 puhae jeg er glad for jeg er alene smiley

  • #13   4. sep 2010 jeg vil altså også sige at den der har barsel må tage den største tørn med bebs og sove/slappe af når bebs sover. så må man lade rod være rod nogle gange - gør jeg ihvertfald smiley

    vi har også en på 3 så vi kan heller ikke sove begge 2 24/7. de dage min mand arbejder kører han til middag og er først hjemme omkring kl 22. og så arbejder han nat ved siden af stort set hver weekend. så han får lov til at sove, når ha har brug for det, men han er også god til og lade mig sove i løbet af dagen hvis jeg er helt flad. og det er heller ik altid jeg får sovet sovet, når det er for så larmer de andre helt vildt nogle gange, men sys alligevel det hjælper bare lige at få en slapper smiley


  • #14   4. sep 2010 for at min kæreste og jeg får så meget søvn som muligt begge to.

    så tager jeg mig af jonathan om natten i hverdagene, så min kæreste kan være frisk og udhvilet til sit arbejde. også når min kæreste kommer hjem, så tager jeg mig noglegange en morfar og får slappet af. og sådan også hygger kæresten lidt med jonathan.
    det er også ham der sørger for jonathans "sidste sutteflaske inden vi går i seng.

    i weekenderne står kæresten op om natten så jeg kan få en ordentlig natssøvn smiley og de fleste gange om morgenen i weekenderne så står jeg op med jonathan så kæresten kan få noget søvn smiley


Kommentér på:
barsel vs. job

Annonce