{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Forlovelse {{forumTopicSubject}}

Har lige læst en masse indlæg om forlovelse herinde og vil egentlig gerne lige hører jeres mening til det, at blive forlovet..

Hvor lang tid skal man have været sammen, før i mener at det er på tide at forlove sig?

Hvad er jeres holdning til, at mange forlover sig og ikke lige vælger at gifte sig "med det samme"

Hvis i er forlovet, hvor lang tid havde i været sammen da i blev det?

Min kæreste og jeg har været sammen i 4½ år og for noget tid siden, snakkede vi lidt om det.
Jeg ved ikke rigtig, hvordan jeg skal sige, at jeg godt kunne tænke mig det, for man er jo nok lidt bange for, at få svaret at han ikke lige vil lige nu..
Er det for voldsomt at sige, at man ønsker sig at blive forlovet i fødselsdagsgave? I ved, ligesom Camilla fra DUM fik.. (Jer der nu har set det) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forlovelse
  • #1   12. sep 2010 vi blev forlovet efter 4 mdr og blev gift efter 5 år og næsten 2 mdr...

  • #2   12. sep 2010 jeg synes ikke det er en pligt at blive gift med det sammen man er blev forlovet

  • #3   12. sep 2010 tja.. jeg er af den mening, at man forlover sig - for at blive gift. Så jeg har sagt til min kæreste, at når han frier, skal vi giftes indenfor det næste år. Vi har været sammen i 4 år, men har ikke planer om at blive gift i den nærmeste fremtid. Jeg vil have et stort bryllup og det skal der være penge til. Så der er lang tid til endnu smiley
    Jeg synes ikke man kan sige, at det er på tide at blive gift. Det er når det passer de forskellige. Nogle vil bare splejses sammen fordi det skulle være nu, andre pga. barn på vej osv..


  • #4   12. sep 2010 jeg er nok af den gamle holdning, sys man skal giftes inden for et år efter man er blevet forlovet... så det er et rigtigt frieri..... jeg sys ikke der er nogle grænser for hvor hurtigt man forlover sig, det må være op til den enkelte....

    min kæreste ved udemærket godt hvis han skal forloves, skal det være på knæ og så er der bryllup inden for et år


  • #5   12. sep 2010 Vi blev forlovet efter et år, og vi har da snakket om at vi skal giftes indenfor et par år, men så har vi heller ikke snakket mere om det, da vi begge mener at man sagtens kan være forlovet i flere år, før man skal giftes, det er jo op til paret selv hvor hurtigt efter det skal ske.

  • #6   12. sep 2010 forlovelse er vel op til det enkelte par, skal være når det føles rigtig. har ikke noget imod at være forlovet nogle år men gider heller ikke at være forlovet ti år før der kommer bryllup

  • #7   12. sep 2010 vi blev forlovet hurtigt og er ikke gift

  • #8   12. sep 2010 Vi blev forlovet 14 dage før vores 6 måneders dag, har i dag været sammen i 7 år og knapt 8 mdr og har ingen planer om bryllup

  • #10   12. sep 2010 enig med dem der siger inden for et år.
    hvad er ellers formålet med at sætte ringen på fingeren og spørge om personen vil gifte sig med ham. Nej..inden for et år..
    og alle de der teenage forlovelser hvor de har været sammen i et par måneder, gir jeg ikke en fis for, kunne godt tænke mig at se en statistik for hvor mange af dem, der holder og rent faktisk udmunder i giftemål..

    og det er ikke møntet på nogen overhovedet.. bare min mening smiley


  • #11   12. sep 2010 I mit hoved skal man først forloves EFTER nogle år, jeg kan ikke rigtig svare på hvorfor, men andet er forkert i mit hoved.
    Jeg har snart været sammen med kæresten i 5 år, og vi har INGEN planer om at skulle forloves forløbig, som forresten også i mit hoved kræver bryllup inden for et år smiley


  • #12   12. sep 2010 Altså jeg tænker bare på hvad fordelen er ved at blive forlovet hvis ikke man vil gifte sig?

    En forlovelse kommer sig jo af at man i gamle dage friede, og fra man friede til man blev gift, hed det en forlovelse. Dvs at forlovelse og giftermål hænger jo ligesom sammen, ellers ryger ideen da?

    Jeg var ikke forlovet med min mand inden vi blev gift, vi besluttede det og en måned senere gik vi på rådhuset. Der havde vi været sammen i godt 2 år, og jeg var 6 månder gravid med vores første datter.
    Nu hvor vi har været sammen i godt 7 år og lige har haft 5 års bryllupsdag, har manden "friet" til mig, var på knæ og så planlægger vi nu at holde det helt store bryllup til foråret, for det havde vi ikke råd til dengang vi blev gift.

    Det var så min mening.


  • #13   12. sep 2010 vi blev forlovet efter 6mdr (vi var dog venner før vi blev kærester, så egentlig havde vi kendt hinanden 1 år) og blev det ik med henblik på at blive gift hurtigt efter, det var mere et symbol for vores vedkomne fordi min kæreste skulle sejle på det tidspunkt og var væk længe af gangen, bare så man havde noget der gjorde man følte man var sammen selvom man ik var hvis i forstår smiley d. 9 oktober i år har vi 6 årsdag og er ikke blevet endnu smiley

  • #14   12. sep 2010 der sku så stå ikke blevet gift endnu

  • #15   12. sep 2010 Jeg er mig...enig! Var 17 da jeg blev forlovet, manden var 25 og jeg er selv lige blevet 25 og han er 32 i dag....

  • #16   13. sep 2010 mig og min kæreste blev forlovet efter 2 år og har til december været forlovet i 1 år .. vi har ingen planer om at blive gift ..

  • #18   13. sep 2010 Vi er forlovet på 3. år og ikke gift endnu, men egentlig havde Henrik jo friet, men det har vi udsat, da jeg gik hen og blev gravid smiley

    Jeg er glad for vores beslutning, og er sikker på at man ikke bliver mere lykkelig af at blive gift smiley


  • #19   14. sep 2010 Efter at have hørt jeres mening, kan i også lige få min smiley

    Jeg synes også det er langt ude når teenagere forlover sig efter få måneder. Mange teenager gør det kun, fordi det måske er lidt "sejt". Det er det jeg har oplevet med mine tidligere veninder. Alle dem der blev forlovet, er ikke sammen med fyren mere.. Det var da jeg var 17, alle blev forlovet.

    Jeg synes man skal have været sammen et par år og når man vælger at forlove sig, så er det for at give forholdet en højere status. Fordi det er romantisk. Fordi man vil giftes.



Kommentér på:
Forlovelse

Annonce