{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

hvad skal jeg gøre! {{forumTopicSubject}}

Kære Mødre.

Jeg har i lang tid ville gå fra in kæreste af efterhånden rigtig rigtig mange grunde, og jeg kan bare ikke mere nu. Vi har en dejlig søn på 8 måneder, så det er bare sådan en træls situation for det gør mig så usikker.
Men jeg vil spørge til de afjer der måske har stået i samme situation eller kender mere til det end jeg.
kan jeg være sikker på at min søn får bopæl hos mig? og hvordan kan jeg klare det økonomisk? jeg er på SU så føler ikke et overhovedet kan lade sig gøre. Og er bare SÅ fortvivlet! Håber i kan hjælpe mig på vej.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal jeg gøre!
  • #1   27. aug 2011 Ja der er mget hjælp og hente... Boligstøtte og friplads til din dreng....

    Så vil sige som Michael.... Du ska gøre op med dig selv, hvor stærke følelserne er, og hvad du vil... smiley du ska nok klare det.... Man lære at indordne sig, med 1 indkomst smiley


  • #2   27. aug 2011 Okay, hvor skal jeg begynde?? jeg er blevet skrevet op til lejlighed.
    Michael, jeg har prøvet i snart halvandet år. jeg kan ikke holde detud længere


  • #3   27. aug 2011 Først vil jeg sige, er ked af at høre at i er gået fra hinanden smiley

    Og med hensyn til økonomien skal du nok klare den, som de andre også siger er der masser af hjælp at hente.. I den her uge har der været nogle tråde oppe med hjælp til enlige mødre smiley

    Men ellers hvad jeg lige ved, så er der ekstra su, su lån jo, boligstøtte op til 105km2, ekstra bp, og penge fra faren hver måned (hvis man vil ha dem) smiley

    Men ja, hvis du har tænkt over det længe, og du mener det er helt slut så skal du/i nok klare det er jeg sikker på, men det kan jo også være at en pause fra hinanden kunne hjælpe? smiley


  • #4   27. aug 2011 Du skal begynde med at snakke med kommunen, de ved hvilke skemaer du skal udfylde for at få de ekstra penge.. Og så kan du selv søge på nettet, f.eks med fri/delvis friplads, der kan du også søge om det på pladsanvisningen smiley

  • #5   27. aug 2011 okay, puh hvor er det uoverskueligt smiley

  • #6   27. aug 2011 Økonomisk siger jeg som de andre.
    Bopæl synes du skal ringe til statsforvaltningen de super gode til at forklare (:

    Ang lejlighed uden barn kan du få støtte til 65 kvm det stiger så med 20 for hvert barn ? Så du du kan fÅ støtte til 85kvm (:


  • #8   27. aug 2011 Hvis du flytter fra dit barns og dit barns fars bopæl er der INGEN garanti for at jeres søn får bopæl ved dig, han kan nægte at skrive under på at du må flytte hans adresse, også skal i igennem en bopælssag i statsforvaltningen.!

    Du kan sagtens få hjælp som enlig mor, hvis du da får adressen med dig.! og du burde kunne klare dig på su, smiley din kommune er de bedste til at vejlede dig..


  • #9   27. aug 2011 man kan godt få bopælsretten uden en underskrift. det fik min kæreste nemlig.
    da kommunerne har en regel om at hvis modparten ikke har underskrevet eller sendt indsigelser imod flyttemeddelelsen så overdrages bopælsretten til den forældre hvor barnet opholder sig. og det har statsamtet selv godkendt. sådan gik det i hvertfald for min kæreste i oktober sidste år


  • #10   27. aug 2011 Min veninde kunne ikke få sin søns adresse med sig, selvom manden ikke gjorde indsigelse.
    SÅ nu kæmper hun i statsforvaltningen for at få lov at se sin søn på en ordenlig måde.!


  • #11   27. aug 2011 det er ik statsamtet der gav bopælsretten til min kæreste det gjorde kommunen da hans eks ikke havde reageret på han ville flytte datterens adr. kommunen fortalte at sådan var reglerne. hvis man havde barnet hos sig. og man ik fik nogen indsigelser fra modparten går det automatisk.

  • #12   27. aug 2011 Ja det os det jeg sir, at kommunen ikke ville give hende bopælen, så førstegang far sku se sin søn fik hun afvide at hun skulle søge samvær for at kunne få ham at se.!! hun kæmper på livet løs for at få en ordenlig løsning.!



  • #13   27. aug 2011 det gør mig ondt at du står i den situation. Ja det virker meget uoverskueligt lige nu, men hvis du ikke kan klare mere, er det eneste rigtig at gøre for både din søn og dig, er at flytte.
    Du skal nok klare dig økonomisk, og det skal nok blive godt og overskueligt igen når i er kommet på plads og får en hverdag op at kører.


Kommentér på:
hvad skal jeg gøre!

Annonce