1. jun 2010 Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
"Enlig" mor?? - Hvordan gør i? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står her og føler mig som en enlig mor. Min kæreste arbejder heeeeele tiden Han er landmand, så han kan ikke bare holde fri.
Vi har en fantastisk søn på 8 mdr. og han er bare SÅ strid. Han gider ikke legetøj mere og jeg gør alt, hvad jeg kan for at sidde og lege med ham og aktivere ham.
Han sover heller ikke så meget om dagen (Han sover nu!! - YES), nogle dage sover han 1 lur af ca 1-1½ time. Og det resultere i at han er mega sur.
Han har haft meget tynd mave i 2½ uge, og vi har rendt til lægen så mange gange, hans humør har også været så dårligt. Han græder og græder, og jeg ved slet ikke, hvad jeg skal gøre.
Nu er hans mave fin igen, og han er glad igen - MEN...
Nu vågner han så 4-8 gange HVER nat. For det meste skal han bare have sin sut, men nogle dage græder han bare, mest i søvne. Jeg synes jo det er synd at vække min kæreste og spørge om hjælp, når han skal på arbejde, jeg gør det nogle dage alligevel, men det er jo ikke almindelige arbejdstider han har. Fra 8 til alt mellem kl 20 og 01.
Jeg er så udkørt, helt færdig! Jeg når nogle dage ikke engang at tage opvasken, få hængt vasketøj op el.lign.
Hvordan klarer i den piger? Hvordan kan i nå at handle, vaske tøj, hænge op, lave mad, gøre rent, og stadig lege med jeres kære? Især jer enlige mødre?
Kan i sagtens klare en dag uden at få en rigtig nattesøvn?
Jeg ender tit med at være gnaven hele dagen.
Og jeg trænger bare sådan til at lave noget andet end lige at skifte bleer og lege med Christian. Og det skal ikke forståes som at jeg ikke gider ham, men at jeg bare har brug for en pause.
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
okt 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 144
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jeg syntes det er for dårligt af din kæreste at vælge arbejdet før jer, øv og ja self kan han hjælpe om natten? det er også hans søn- miln kæreste tager magnus om natten endnu hvis han lige mangler en sut eller noget - selvom han har job, self kan man dele, man er 2 om at lave børn og derfor bør man være 2 om det hele
min venindes kæreste var landmand, dog begyndte hendes tøser at lide et savn og give udtryk for det -han sagde self op så han fik mere tid til dem alle - en landmands arbejdstider er skrækkelige sammen med et familieliv - jeg er glad for at min kæreste var stoppet i det fag inden han mødte mig'
mit råd : vær i nuet med din søn - og forsøg så vidt muligt at fortænge de sure miner mht manglende søvn - sådan er det desværre at være forældre om natten, meen i kan da hjælpe hinanden
jun 2010
Jeg forstår dem simpelthen ikke.
Jeg ved at min mor har stået meget alene med tingene med os tre unger, og vi har været rigtig slemme.
Men jeg fatter ikke hun bare kunne klare det så nemt??
jun 2010
Han tilbød den anden dag og tage ham med på arbejde, for chefens kone går derhjemme, og hun vil rigtig gerne passe ham. Jeg takkede så nej, men jeg kunne helt sikkert godt overveje det, for hun er bare SÅ sød. Christian er blevet passet meget få gange og i kort tid af gangen.
Idag har jeg droppet alt, der handler om husligt arbejde, jeg smider Christian i klapvognen og så går vi på loppemarked. Han elsker jo at være ude, så det bruger vi jo meget tid på.
Der kan gå flere dage hvor min kæreste slet ikke ser Christian. Og det er også bare skide ærgerligt, for Christian og far er bare som pot og pande. Hans far og ham har bare et helt specielt bånd.
Men ja, jeg må prøve at leve i nuet, og nyde at han stadig er hjemme ved mig de sidste par måneder. Den lille prutskid.
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 129 Svar: 1.442
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 147 Svar: 1.352
Det er hårdt og i sær når man ikke får sin natte søvn og der har jeg nogen gange bedt drengenes bedsteforældre om at tage dem et par timer så jeg kunne få sovet.
Med rengøring og vasketøj og sådan, prøver jeg at tage drengene med i det og lave det som en aktivitet sammen med dem, for ikke at skulle gøre det om aftenen når de var kommet i seng, så jeg kan slappe af.
Med madlavning, plejer jeg at sætte dem ved bordet i køkkenet sammen med mig og der har jeg så fået lavet en frugt skål som de kan bruge siden på mens jeg forbereder maden og når jeg skal til at lave den, sætter jeg dem til at tegne, lave puslespil, eller da de var små sad de med en bog, byggeklodser, legoklodser eller noget andet der kunne fange deres opmærksomhed lidt.
Men det er ikke nemt at være alene om det og slet ikke når de er så små.
Når han vågner så mange gange, har i fået tjekket hans øre?? Begge mine børn er ørebørn og vågende også mange gange om natten og skulle have sut og især den yngste græd ofte i søvne.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
Min mand har sit eget firma, så timerne blive tit brugt der i stedet for. Jeg har bare accepteret, at nogle dage når jeg ikke det hele. Jeg har jo ikke bare fesen den af, tiden er gået til sønnike..
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
Som Katja er inde på så kan det være ørerne, det kan være derfor han vågner så meget om natten Prøv at hæve sengen i hovedenden, det kan hjælpe en del.
Kan godt se at din kæreste arbejder meget, men det vidste du jo inden i fik barn, det må man jo tænke over når man får børn at det kan være at man ender med at være meget selv med dem, kan jo ikke forlange at de finder et andet job. MEN et godt råd, tag imod alt det hjælp du kan få udefra...
okt 2009
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 152
Men jeg gør også som ovennævnte; prøver at tage ham med i de ting jeg laver, hvis det er aftensmad, så sidder han i højstolen eller kravler rundt i køkkenet, rengøring tøffer han også rundt, eller sidder i hans kravlegård og hygger.. Når han er puttet om aftenen bliver der lige taget en omgang rundt i huset, ryddet op, sat tøjvask over osv, det tager en lille time, og så har jeg "fri" resten af aftenen..
Jeg kan godt forstå at du gerne vil lade din mand sove om natten når han arbejder så meget, og jeg tror altså at det er meget normalt at ungerne har en periode ved 8-9 mdr hvor de vågner tit om natten- min gjorde det også og har hørt om flere der oplever det.. Man kan bare håbe at perioden ikke er så lang:-)
Jeg har langt om længe fået overbevist mig selv om at jeg ikke behøver at gøre alle de praktiske ting når han sover, han kan sagtens være med og jeg tror han synes det er hyggeligt.. F.eks elsker han når vi slår græs, han sidder troligt i klapvognen og griner når plæneklipperen kommer op imod ham- og det tager altså en time:-) når de er med i det praktiske, kan man også lige holde en pause og sætte sig og lege en gang i mellem, men tror det vigtigste er at de føler man er omkring dem, og når de er med til det man laver, er man jo omkring dem:-)
Men synes da helt sikkert at du skal tage i mod når din mands chefs kone vil hjælpe, det er jo super en gang i mellem at få et afbræk- også for din søn:-) Det betyder jo ikke at man ikke vil dem, men man er jo også nødt til at få lidt hvile..
Mht tiden i mellem din søn og mand ved jeg så ikke helt hvad man kan gøre, det er godt nok dårlige arbejdstider.. Men får de ikke lidt mere fritid når høsten osv er overstået?
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
men det hele handler om planlægning og privotering .. og a accptere man tit og ofte ikk når det hele tit må jeg ordne det jeg ikk når når de er lagt til natten..
handle gør jeg tit når det åpasser med middags luren og samtig bliver det oz en tur på lege pladsen..
og det er helæt normalt i hans alder de vågner 1000 gange om natten fordi de drømme og får seprtions angt så hver gang han ikk kan se tror han du er væk for altid.. det går over igen..
og vi ved alle samme godt det ikk er fordi du ikk gider ham tit og ofte ville man godt ku gåå tilbage til før man fik børn..
syntes du skal spørge nogen om de vil tag ham et par time oz selv om de selv har børn er sikker på de siger ja for de ved præcis hvordan du har det..
mar 2008
elleres er det helt umuligt a nå noget som helstt
mar 2008
og når de begyndre på det med ikk a gide deres legetøj så gir jeg noget andet feks en gryde ske og en grude han kan sidde og tromme på eller røre i og nøgler plejer oz a være et hit hos alle babyer.. eller bare en ske eller noget..
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jun 2010
Carina - da jeg blev gravid havde vi kun været sammen i 3-4 måneder, og han gik i skole, og jeg havde ikke skænket hans kommende arbejdstider en tanke.
jun 2010
De bliver færdig med at høste idag, men så skal de køre halm, og det skal de minimum i en uge, sent hver dag. Jeg ved at i næste weekend, der skal de skårlægge, og weekenden efter, der er åbent hus om søndagen, så der skal han også arbejde!
Jeg glæder mig meget til vinter, hvor der "kun" er snerydning.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
min nand arbejder ikke så meget som din, men har arbejdstider der gør, at han er kørt om morgenen, når vi står op, så der er jeg altid selv med dem, det er også mig der henter og står for maden, inden han kommer hjem.. man vender sig til det, og accepterer, at har børnene en dårlig dag, hvor de hænger meget, så bliver det rugbrød til aftensmad, moren har trods alt kun to arme;-)
jun 2010
Jeg vil helt sikkert gøre som i siger, prøve at acceptere at der ikke lige bliver støvsuget hver dag, og opvasken lige står lidt.
Det skal lige siges, når min kæreste er hjemme, så er han simpelthen verdens bedste far!
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Men han skal jo lære at aktivere sig selv, vi har haft samme problem med Malthe, at han ikke rigtig gad lege selv, for han var blevet vant til at enten var mor eller også var far sammen med ham, og det er ikke en god ide for man kan jo ikke være dernede altid, især ikke hvis man er meget alene om tingene
Men som der også bliver skrevet, så tror jeg den her periode lige inden dagpleje/vuggestue tid er den "hårdeste", mor har brug for at barnet kommer lidt ud blandt andre børn og ha tiden selv, og barnet har skam også brug for at komme ud til andre og være, og lære at mor ikke er der hele tiden, men kommer igen
Håber det bliver lidt bedre, og ja så må rengøringen og div. lige vente lidt
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 41
Men det er dejligt at høre at din kæreste er en super far når han er hjemme, at han tager det seriøst og ikke bare tænker på sig selv
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Her har jeg også 2 drenge
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Da hun blev omkring 1 år sov hun først der hele natten, men så sov hun også 12-14 timer i streg og gør det stadig nu hvor hun er 2½ år.
så hun bliver puttet kl. 20 og vågner for første gang kl. 8.00-10.00 næste dag.
det vil altså hjælpe meget på det når han starter i dagpleje hvor du kan få lidt tid for dig selv og du kommer ud igen til arbejde eller skole.
og de enlige mødre har jo også typisk et par weekender på en måned hvor de kan klare andre ting da fædrene har barnet på weekend, så tror det er nemmere at klare for dem hvor barnet er 1 år+.
hvad med bedsteforældre? er de til at få til at hjælpe lidt hvis du trænger?
jun 2010
Og jeg har nok også en tendens til at være der lige så snart han pyldre lidt
Han skal først starte i dagpleje til december.
Det kunne være jeg skulle prøve at få ham passet lidt, desværre har vi ikke så mange som jeg vil have der skal passe ham.
Min sviger familie bor desværre på bornholm. Mine forældre er i sommerhus hver weekend og min søster bor så langt væk, vi har ingen bil
Jeg er "kun" 20 og mine fleste veninder er på alder med mig, og har aldrig haft med børn at gøre, så dem vil jeg ikke have passer ham.
jun 2010
Min mor er f.eks "kun" 42.
jun 2010
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
jun 2010
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Vi ser ingen grund til at han skal ud til vores venner og passes, og slet ikke da han var mindre, vi har det bedst med at han kender dem han bliver passet ved godt, og det er vores forældre..
Men vi er så os heldige at min mor ikke bor så langt væk, og har bil så hun kan sagtens lige ha ham fra lørdag til søndag f.eks.. Min mands familie bor så i Grenaa og vi i Aalborg, så der er lige lidt længere, men de har været gode til at komme og besøge os, og vi dem
Men kender godt det med at vennerne ikke lige passer endnu
jun 2010
Jeg ville også ønske min svigerfamilie boede tættere på, så vi kunne se dem mere og Christian kunne være der en gang i mellem.
jun 2010
Jeg har idag måtte ringe til min kæreste og sige at han skulle komme hjem fra arbejde, for nu kunne jeg simpelthen ikke mere. Så kom far hjem, og Christian var glad igen
jun 2010
Gid jeg kunne være sådan en overskuds-mor.
jun 2010
Jeg ville nok slet ikke kunne undvære ham. Bare de dage, hvor jeg næsten ikke har set ham, der er savnet bare så stort!
"Enlig" mor?? - Hvordan gør i?