{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.742 visninger | Oprettet:

Kæresten virker ligeglad med vores kommende barn! {{forumTopicSubject}}

Årh har bare haft en eftermiddag hvor jeg har tudet og tudet .. Ved ikke om det er mine hormoner der går helt amok, eller hvad der sker.

Men det føles bare som om min kæreste er fuldstændig ligeglad med vores kommende barn!

Da jeg blev gravid ringede han ikke og fortalte sin familie det, men spurgte om jeg ikke bare kunne sende dem en sms!
Da vi havde været til NF scanning var han heller ikke interesseret i at ringe og fortælle venner og familie hvordan det var gået, og vise scannings billeder er han ligeglad med. At han skal have et barn har han ingen gang offentliggjort på hans facebook, så det er begrænset hvor mange af hans venner der ved det.
Når jeg spørger om han vil med til de scanninger vi skal til, siger han bare at han jo ikke bare lige kan tage fri fra job - selvom jeg ved det ikke er noget problem at tage væk en time.
Da vi i fredags fik at vide det er en søn, ringede han heller ikke til familie osv for at fortælle det.
Når jeg har købt ting til den lille, gider han nærmest ikke og se det og det er mig der betaler det - selvom han tjener dobbelt så meget som mig.
Navne gider han heller ingen gang og tænke på.

Åååh sku bare ud med det smiley
Synes det er så hårdt selv at glæder sig over det hele, og så have en kæreste der virker fuldstændig ligeglad smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæresten virker ligeglad med vores kommende barn!
  • #2   4. okt 2011 Det er lidt svært for nogle mænd at forstå sig på en graviditet og alt det som kvinden oplever med sig selv, sin krop og den ufødte baby og når man ikke oplever det på egen krop kan jeg godt forstå at det måske er meget uvirkelig og til tider uintersant.. Det gik først rigtig op for min kæreste at han skulle have et barn da jeg var højgravid og også først der han begyndte at være virkelig intresserret og glæde sig..

• #3   4. okt 2011 Ville nok tage en meget seriøs snak med ham.. Hvis min kæreste var sådan og han ikke ændrede sig efter en snak, så ville jeg smutte.

• #4   4. okt 2011 Jamen det var ikke planlagt, så vi vidste ikke rigtig om vi sku græde eller grine .. Men vi blev enige om at beholde det - han sagde også at han gerne ville beholde det ..

Det er bare MEGA svært, for jeg elsker allerede vores søn helt ubeskrivelig meget. Han røre aldrig ved min mave, snakker udenom når jeg spørger om han har tænkt på navne, vil ikke rigtig med ud at kigge på babyting osv .. Det gør bare ondt, helt langt ind i hjertet!!

• #5   4. okt 2011 Han er den eneste af hans venner der skal til at have bran .. Og kan da godt forstå det må være svært at være "den første" .. Men man skulle tro at han er flov over det eller sådan noget ..
    Årh piger, synes bare det er en lorte dag idag .. og mine hormoner gør det absolut ikke bedre!!

• #6   4. okt 2011 Barn, skulle der stå ..

• #7   4. okt 2011 mine hormoner løber os rigtig meget af med mig for tiden, skal op og snakke med lægen her en af dagene om hva jeg kan gøre når jeg får det dårligt .. med hensyn til kæresten syntes jeg bare du skal komme med små hints og hvis han ikke forstår det så skær det ud i pap for ham .. her er kæresten heldigvis den der køber mest da jeg er på SU og han har fuldtidsjob ..

• #9   4. okt 2011 Har kommet med masser af hint .. Men det blir bare ikke bedre! Og han blir total sur når jeg siger det virker som om han er ligeglad med vores barn smiley

• #10   4. okt 2011 Dina - Ja, det kan godt være. Men kan ikke forstå hvorfor man skal tænke over hvad alle andre mener .. Det som om han er flov over det, og mit barn er absolut ikke noget man skal være flov over smiley

• #11   4. okt 2011 Vent til han mærker baby sparke eller til han kommer til verden, så skal han nok løsne op smiley min kæreste virkede heller ikke interesseret som sådan før efter nf faktisk smiley

• #12   4. okt 2011 En mand bliver ikke far før barnet er født hvor en kvinde derimod bliver mor når hun bliver gravid.

Min kæreste nåede aldrig at fortælle det til hans far han opdagede det da jeg var omkring uge 20 hans farmor ved det stadig ikke. Han gider ikke høre på babysnak eller kigge på babytøj men han glæder sig rigtig meget.

Jeg tror desværre bare mange mænd er sådan. Men heldigvis ændre de fleste sig når barnet bliver født

• #13   4. okt 2011 Min mand var også sådan der! .. Han kunne slet ikke forholde sig rigtig til det!
    Har din kæreste mærket jeres baby sparke osv?

• #14   4. okt 2011 Trine - jeg er kun i uge 15 .. Så vi har ikke mærket noget endnu.
    Men der er bare SÅ mange ting der gør mig nervøse for, om han virkelig vil have det barn her .. Og det er virkelig bare en træls følelse at gå med smiley

• #15   4. okt 2011 Nåå.. men det er vel også begrænset hvor meget man kan se osv endnu så?? ...
    Tror du kan være helt rolig, min mand var også sådan, men det kommer når du når længere hen og maven for alvor viser sig, og den bette begynder at sparke rundt osv.. Giv ham lidt tid til at vænne sig til tanken om at der er et barn, det er jo rigtig rigtig svært for mændene at forholde sig til det hele, de mærker jo INTET!! smiley

• #16   4. okt 2011 Trine - jeg håber virkelig at du har ret .. Ka være det bare er mine hormoner der går amok for tiden ..

• #17   4. okt 2011 Det kunne da godt lyde lidt som om han har fortrudt sin beslutning om at beholde det , men som de andre siger er der nok ikke andet for end at tage en snak med ham om det.

• #18   4. okt 2011 han er måske bange?..

nu var jeg ikke sammen med min søns far, men han var på samme måde.

Han var ikke interesseret, ville ikke med til scanning, var ligeglad når jeg havde været til jm, var uinteresseret i de ting jeg fortalte, og var generelt bare røvhamrende ligeglad.
    Han brugte ikke en øre på vores søn, og kiggede ikke på en eneste babyting under hele graviditeten..

Han var kort sagt en lort, og jeg var sikker på at han ville være lige så stor en lort efter fødslen.. Men han har overrasket mig positivt, og er nu allerede rigtig glad for vores søn, besøger os jævnligt, og viser interesse...

Der er stadig lang vej endnu, før han er forælder som jeg, men han forsøger..

Da vores søn kom til verden, var han rædselsslagen. Han kom kort efter fødslen, og sad bare og kampsvedte. Han ville ikke give Vito det første tøj på, og turde ikke holde ham. Det var først efter 4 timer, da jeg skulle på toilettet, og sagde at han SKULLE holde ham, han sad med ham.. og der sad han bumstille og turde ikke bevæge sig, han var i mega chok..

De skal nogle gange have lidt tid de mænd.

Men jeg synes nu alligevel du bør sætte dig og tage en snak med ham om hvordan han ahr det.. det er ikke sikkert at han bliver til en drømmefyr over en nat, man så forstår han måske forskellen. og måske får du også bedre indblik i hvordan han har?..

lars fortalte i øvrigt stort set ingen i sin familie om vores søn - de opdagede det på FB på hans mors og søsters profil, efter vores søn var født..

• #19   4. okt 2011 mænd glæder sig ikke på samme måde i starten - de har kun billeder og 2 streger der fortæller at der er en baby, men når baby begynder at sparke så det kan ses og mærkes, maven vokse, baby have hikke osv tror jeg da det bliver mere realistisk for de fleste mænd (og nogle kommende mødre)

sæt dig og læs det op du har skrevet her, for ham, da det lyder til at være et træls problem

• #21   4. okt 2011 Giv ham noget tid, som de andre skriver så kan det være ret uvirkeligt for manden, da han jo intet mærker og når nu det var lidt uventet og ingen andre lige har børn, så kan det være lidt skræmmende.

Jeg er sikker på at når junior begynder at sparke derinde, så kan du tage hans hånd og lægge den på din mave og når han mærker de små stød op i hans hånd, så vil han begynde at forstå.

Jeg tror at nogen først forstår, når de selv stå med barnet i armene, mens andre skal have endnu mere tid....min egen mand har fortalt at der gik noget tid før han ligesom følte kærlighed for vores datter....det var simpelthen så svært for ham at forstå at det nu var hans lille pige.
    Først blev jeg ked, da jeg hørte det, men kan måske godt forstå ham.

Det skal nok komme, prøv at lade være med at presse ham, selvom det er svært *S*

• #22   4. okt 2011 Det lyder meget som min kæreste i starten, men det ændrede sig da vi fik afvide det blev en pige, og specielt da han mærkede liv første gang.
    Det var heller ikk planlagt her og vi havde været sammen 8 mdrs tid.

Min kæreste skrev det først på facebook efter md scanning, jeg tror du ska la din kæreste tag den tid han har brug for og udvikle sig på sin egen måde.
    Er sikker på at han en dag viser sin glæde på sin egen måde.
    Men ellers så tag en snak med ham.

• #25   4. okt 2011 min var ligesådan, han var kun med til scanninger ikke jormoder elelr noget (men ok også kedeligt så kan jeg godt forstå) men til vores første barn gad han heller ikke kigge på tøj elelr noget som helst og ej heller snakke navne. jeg købte også ALT til ham. som de andre siger så har mange mænd barerigtig svært ved at forstå der er en levende baby derinde og så er de nok også skræmte. vores var heller ikke planlagt.

det blev egentlig ikke skide meget bedre da han blev født, mig der stod for det hele og kunne seriøst ikke engang gå i bad uden han bankede på døren. og det er ikke fordi han er idiot, han havde bare rigtig svært ved det og kom først rigtig på banen da victor var knap 1 år gammel. dog har han lært af det, han kan feks ikke engang huske victor som spæd og det gør ham ked osv. så her med pigerne har han været meget meget anderledes (dog ikke under graviditerne, det har aldrig rigtig sagt ham noget)

vores første var heller ikke planlagt og han var ikke så gammel og også den første osv, tror det er rigtig svært for mænd i den alder.

• #26   4. okt 2011 Lad mig sige det sådan her...

Jeg var 9 uger henne da jeg fortalte min kæreste om Elena(skal komme til november). Jeg havde vidst det i 4 uger, og fik en reaktion der IKKE var god... Jeg endte med at informere ham om at barnet ville komme og han måtte selv om om han ville være der eller ej!

NU glæder han sig, og der er ingen tvivl om at han glæder sig til hun kommer:-)

• #28   4. okt 2011 Fordi jeg har mistet en gang, og ville gerne være mere sikker da det var et MEGET hårdt slag for mig da jeg måtte fortælle at mit foster var dødt...

Og efter den reaktion(som man bestemt IKKE havde brug for) var jeg nede indtil NF scanningen....

• #29   4. okt 2011 Vores er heller ikke planlagt, men vi var ikke i tvivl om at beholde bebsen. Han er også den første i vennekredsen der skal ha barn, og han er generelt ikke typen der offentliggør noget på facebook, så de er meget "ens". Det var først da jeg nåede over 22 uge han begyndte at virke interesseret. Han vil gerne det her barn, men han har svært ved at sætte sig ind i det eller hvad man skal sige. Det svært for ham at tænke at om 8 uger skal han være far. Han vil gerne mærke når hun sparker osv, men før rørte han altså heller ikke min mave smiley
    Jeg er ikke et sekund i tvivl om han bliver verdens bedste far, og hun bliver total fars pige smiley og selvfølgelig bliver din kæreste også det!

Og forresten min kæreste vil bestemt heller ikke med på babyshopping ;b

• #30   4. okt 2011 Jeg har ikke læst alle indlæg, men først og fremmest tillykke med jeres lille søn :-D. For det andet, så var Søren heller ikke meget "på" til at starte med i graviditeten. Jeg snakkede med ham om det, og han tog det til sig. Senere læste jeg at mænd kan have svært ved at forholde sig til det ufødte barn, da han slet ikke mærke det på samme måde. For vores vedkommende begyndte det først at være "sjovt" for Søren da man kunne mærke liv og se en lille fod eller hånd når hun sparkede inde i maven. Han oppede sig dog, og lå og læste de små afsnit i vores graviditesbog, om hvad der skette uge for uge. Jeg håber din mand/kæreste finder noget interesse når han kan begynde at mærke den lille dreng :-). Endnu engang tillykke =)

• #31   4. okt 2011 Tak alle sammen .. Hva skulle jeg gøre uden alle jer herinde smiley

• #32   4. okt 2011 (link fjernet)

• #33   4. okt 2011 Anja - den må jeg hellere få købt til ham!

• #34   4. okt 2011 Har ikke selv læst den....tænkte bare at en lille gave med bogen, en body hvor der står noget med Fars lille et eller andet, eller en sut med tekst på....ved ikke om han er til sådan noget....og ellers så bare give ham tid.

Der farer sikkert en masse tanker igennem hovedet på ham og dem skal han lige vænne sig til *S*

Du læsser bare af herinde, når du har brug for det ;o)

• #35   4. okt 2011 Det var en rigtig go idé, det har jeg slet ikke tænkt på selv smiley
    Det vil jeg prøve, tusind tak ..

Og ja, virkelig dejligt at have et sted at læsse af uden at få at vide man er mærkelig og et hormon-dyr smiley

Kommentér på:
Kæresten virker ligeglad med vores kommende barn!

Annonce