{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.097 visninger | Oprettet:

Far vil ha baby selvom jeg har barsel. {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen. Jeg skriver herinde fordi jeg er meget forvirret over den situation jeg står i..
Sagen er den at min kæreste og jeg er gået fra hinanden og vi har 2 børn sammen.. Jeg er så flyttet fordi jeg ikke kunne holde ud at bo med ham mere...

Mine børn har så adresse hos ham endnu desværre, men har søgt om adresse ændring for dem, men han vil ikke give mig lov til at få dem.

Han har så taget fri fra arbejde i denne uge for at passe den mindste på 4 måneder og jeg synes jo at jeg skal have ham , når jeg har barsel og han er jo så lille... Men han vil ikke udlevere ham..
er der noget man kan gøre i sådan en sag?

Mvh en trist mor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Far vil ha baby selvom jeg har barsel.
  • #1   5. dec 2011 statamtet eller hvad det hedder - da han skal være hos dig børn under 1 år mener jeg det er må ikk være uden deres mor !! ellers politiet - da de ska følge dig når i ikke har været i retten osv..

• #2   5. dec 2011 jeg havde da taget dem med mig da jeg flyttede !!! du skal enten ringe til kommunen nu eller politiet - da de skla udlevelses... men aner ikk hvad og hvem du skal snakke med

ved bare at min søster fik hende's børn da de skal bor hos deres mor når de er så små

• #3   5. dec 2011 jeg har søgt om bopæl hos mig hos stats amtet.. men ved ikk hvad jeg ellers skal gøre? de skal jo først se på sagen vel?

• #4   5. dec 2011 jeg havde dem også i sidste uge og så afleverede jeg dem i weekenden, men så måtte jeg ikk få den mindste med igen smiley

• #5   5. dec 2011 den mindste skal ikk overnatte uden dig endnu !!

• #6   5. dec 2011 ved desværre ikke hvem du skal kontakte... men hvis det var mig havde jeg bare taget hen og taget mit barn... om faderen vil det eller ej...

• #7   5. dec 2011 Han må ikke nægte at udlevere børnene.. Så jeg ville tage kontakt til kommunen.

Håber du får dem hjem snart. smiley

• #8   5. dec 2011 Hvorfor må han ikke have barnet? (snakker til Mor til Vigga ..., for selvfølgelig skal han ikke nægte at udlevere)
    Er bare nysgerrig på hvorfor det skulle være så galt barnet var hos sin far, rent principielt, hvis moderen ikke ammer

• #9   5. dec 2011 Først skal du ringe i amtet og søge om midlertidig bopæl. Derefter skal du kontakte en advokat. Og så hjælper h*n dig . Kender en der selv var igennem det og hun havde hendes barn hjemme efter 3 dage.
    Skriv endelig hvis du skal have hjælp eller vil vide mere.

Kæmpe knus til dig

• #10   5. dec 2011 I det at han har bopælsretten har han ikke pligt til at udlevere børnene medmindre at der foreligger en samværsresolution. Er dog lidt i tvivl omkring barnet på 4 mdr. de eneste der kan give dig et svar er statsforvaltningen, kommunen har ikke noget at gøre med dette.

• #11   5. dec 2011 Charlotte : Når det er så nyt med at moderen er flyttet har han ikke bopælsretten på den vis. Det er lidt nemmere når der ligger en flytning ind over. Hvis hun var flyttet for et halvt år siden havde det været sværere.

Og ja kommunen kan i dette tilfælde formentligt ikke gøre noget

• #13   5. dec 2011 børn under 1 år mener jeg det er må ikk overnatte hos faren - da de ikk skal være uden deres mor. sådan var det ang min søster og hendes børn pluz har en kammerat og han måtte ikk have hans datter overnattende før hun var 1år .

• #15   5. dec 2011 Undskyld jeg lige afbryder...

Hun TOG børnene med, men afleverede dem på weekend hos deres far, og da hun hentede igen måtte hun ikke få den lille med!

• #16   5. dec 2011 Hun har søgt om adresseændring. Så faderen står rigtig dårligt nu!!

Jeg ved ikke hvor børnene har det bedst og synes egentlig heller ikke det er det , det kommer an på. Ingen børn har godt af at blive tilbage holdt. Selvfølgelig skal børnene være der hvor de har det bedst. De skal ikke være hos far under forkerte forhold hvilket jeg synes den lille er nu!

• #17   5. dec 2011 Jeg ville nok kontakte statsamtet eller kommunen - men svært at sige når man ikke lige står i situationen.

• #18   5. dec 2011 nu siger jeg ikk at han ikk er ligeså god - men bare udfra hvad jeg har fået at vide så må et barn ikk sove ude uden mor før barnet er 1år - om det er fordi det er trygheden eller amme eller hva det kan være ved jeg ikk.. ved at min søster ikk ammede og hun fik børnene med sig og behøvede ikk at udlevere - min kammerat havde et engangsknald og vupti baby - så de boede ikk sammen fra start - men alligevel måtte han ikk have sin datter på overnatning selvom moren ikk ammede..

• #19   5. dec 2011 Jeg mener det er under forkerte forhold når den ene part vælger at tilbageholde barnet. Ønsker man at barnet skal bo hos sig må man køre det igennem amtet, Men set fra min side må der jo være en grund til at faderen vælger at sætte sig selv i en dum situation ved at beholde barnet. Han ved vel godt han ikke har nogen chance...

• #20   5. dec 2011 Skal lige siges jeg bor med en mand og vi har kæmpet i 3 år og hans søn bor nu hos os. Så nej jeg siger ikke at børn har det bedst ved deres mor.
    Jeg siger at børn har det bedst der hvor hverdagen fungere og tingene køre.

Du må da indrømme at om man er mand eller dame tilbage holder man ikke et barn. Så er jeg ligeglad hvor adressen er osv. Når man kun aflevere det ene barn er man jo gal på den. Jeg synes ikke den situation er ok.

Heldigvis har mennesker forskellige holdninger og jeg har min i denne situation smiley

• #21   5. dec 2011 Og jo det er faktisk lige så nemt for mænd som det er for kvinder. Jeg kender efterhånden mange hvor børnene bos hos far. Det gælder bare om at vil gøre det der er bedst for børnene. Og det er ikke at blive tilbageholdt

• #22   5. dec 2011 Så vidt jeg forstår har hun søgt den inden faderen vælger at beholde den lille. Klart at amtet vil stille stor spørgsmål til dette smiley

De kære mænd dummer sig desværre ofte og gør det svære for dem selv

• #23   5. dec 2011 Jep smiley

• #24   5. dec 2011 Muligt de "kun" vil ramme hinande men hvem rammer de mest? Barnet!!!

Forstår det ikke,.........Jeg flyttede da Maya var 4 fire måneder og fik Maya med men sagde også til hendes far at han må se hende som han vil og altid vil være hendes far...Da vi først fik flyttet og der kom ro på begyndte han at ha hende nogle weekender og hverdage og det går fint..........ved ikke hvordan reglerne er da vi har klaret det hele uden statsamtet osv.............Forstår det bare ikke, det giver jo kun bagslag for alle

• #25   5. dec 2011 Jeg er kvinde jeg er bedst for mit barn og jeg har båret det osv. videre, muligt men nogle gange er det ikke tilfældet og uanset hvor god en alenemor eller FAR du er, vil barnet ha et savn.......

• #26   5. dec 2011 tak for alle indlæggene smiley
    Jeg ringede til ham idag og fandt så ud af at han havde løjet med at han havde taget ferie, så min lille mand er hos hans farmor smiley

og jeg går bare her hjemme og frygter det værste... smiley
    Men jeg har snakket med amtet og jeg skal søge midlertidlig bopæl for børnene, så sagde de at det ville gå hurtigere...

• #27   5. dec 2011 næh de sagde ikk noget om det.. desværre.. men håber det går rigtig hurtigt smiley

• #28   6. dec 2011 Ville tage ud til farmoren og hente mit barn.... smiley

Håber det hele går i orden, held og lykke.. smiley

• #29   7. dec 2011 mange tusinde tak allesammen smiley Håber at I alle får en god jul.
    Jeg kontakter en sagføre imorgen og retshjælpen, så må vi se hvad de kan hjælpe.. Det bliver dyrt, men vil bare gøre alt for at få de børn igen.
    Knus herfra.

Kommentér på:
Far vil ha baby selvom jeg har barsel.

Annonce