rygning - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
hej piger.
jeg vil starte med at sige, at dette har på ingen måde noget med børn/graviditet etc. at gøre.
sagen er den, at jeg ryger. har gjort det i godt 4 år.
da jeg mødte min kæreste for 2½ år siden, røg jeg så også. han havde intet problem med det overhovedet. så det var bare godt alt sammen. han sagde, han selv havde været fastryger nogle år før det, (han er 17 idag, vi fandt sammen, da vi var 15. kan ik lige se, at han skulle have været fast ryger som 12-13 årig? s: men nok om det..)
men indenfor det sidste års tid, er han blevet sindssyg over mit rygning. jeg vil selvfølgelig gerne stoppe - men det pres han ligger, kan jeg bare ikke arbejde med.
hver gang jeg ryger, går han væk (det er også iorden).. han siger, han ikke kan tåle røg på nogen måde, så jeg må ikke ryge indenfor hos ham - også helt fair, det respekterer jeg selvfølgelig! dog her om vinteren, må jeg gerne ryge på hans værelse, ovre ved vinduet. MEN..
når han har venner på besøg, og jeg ikke er der, må de gerne ryge indenfor. når han er til fester, ryger han selv. han har endda røget hash 2 gange! jeg har ikke selv prøvet at ryge hash, og ved derfor ik en skid om det, men jeg tror, det er en tykkere røg end cigaretrøg??
nu er jeg modstander af hash, og gik derfor fuldstændig amok.. men det er så en anden historie..
når jeg siger til ham, at han selv ryger til fester, så er hans svar "jeg ryger jo ikke særlig meget til fester, for jeg kan ikke få luft, når jeg gør det, eller når jeg er i rum med andre, der gør det" .. æææh? hvor gik det lige galt der? når jeg spørger de folk, han er til fest med, siger de, han ryger som en skorsten og der ikke er noget..
så.. han kan simpelthen godt tåle røg, når han er sammen med andre, både hashrøg og alm. cigaretrøg. - bare ikke, når han er sammen med mig? når jeg ryger i hans vindue om aftenen, kommer han selv hen til mig og står tæt op af mig, og der er ingen reaktion fra hans side med f.eks vejrtrækningsproblemer..
i tænker nok nu, at det er fordi, rygere smager dårligt, når man kysser dem, og det tør han ik sige til mig.. men jo, det har han såmænd sagt til mig - men nu er jeg også afhængig af tyggegummi - så det tager da den værste smag, hvilket han også accepterer.
jeg bliver bare så sindssyg af at høre på, at jeg skal stoppe med at ryge, for han kan ikke tåle det og bla bla bla.. han ryger jo selv til fester? og han har røget hash, som han VED, jeg er så meget modstander af.
jeg bliver bare så stædig, når han siger, jeg skal stoppe, og bare svarer, at det vil jeg ikke.
jeg vil selvfølgelig gerne holde med at ryge, og har da også overvejet rygestop ved lægen, men hans (undskyld mig) pis, gør mig bare så stædig og aggressiv..
jeg ved egentlig ikke, hvad jeg ville med det her indlæg.. har bare fået nok, og skulle bare ud med det hele..
men er der nogen af jer, der har prøvet noget lignende og ved, hvordan man skal tackle det?
jeg gør, hvad jeg kan. går væk, når jeg ryger. går ud, selvom det er koldt. dog ryger jeg én cigaret om aftenen, hvis det er alt for koldt at gå ud. (han har selv sagt, jeg bare skal stå i vinduet).. spiser tyggegummi, børster jævnligt tænder osv..
men hvad gør jeg, for at få ham til at holde op, med at sige det? jeg har sagt til ham, jeg er træt af, han siger det, men alligevel bliver han ved..
undskyld det blev så langt..
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
Hvis du selv har lyst til at holde så hold, men hvis ike, så skal du ikke arbejde på det. Man kan kun holde med at ryge hvis man er indstillet på det.
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 189
jeg kan lide at ryge. den eneste grund til, jeg vil holde er, at hele min mors familie er død af rygning, på den ene eller anden måde.. så det frygter jeg selvfølgelig.
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Du må jo sige han skal acceptere dig som du er og kan han ikk det, må du tage valget derfra.
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 40 Svar: 911
Jeg har taget stærk afstand fra røg og cigaretter, men jeg kunne ikke drømme om at nægte min kæreste at ryge. Han valgte selv at stoppe.
Da han røg, der foregik det altid udendørs, han har aldrig røget indenfor. Heller ikke i vintermånederne. Og han vaskede altid hænder efterfølgende. Så for mig har det været ok at han har røget. Men jeg er nu glad for at han er stoppet
Jeg synes ikke at du skal lade dig påvirke af din kæreste. Du bestemmer selv, og så længe du respekterer hans holdninger i hans hjem, så skal han acceptere dig som du er.
Og så må jeg lige sige at det altså er meget usundt at ryge
Kan du have en god dag.
okt 2010
det tror jeg, jeg vil prøve.
mor til;
hvordan stoppede din kæreste?
jeg synes, jeg respekterer alle hans regler omkring rygning i hans hjem.
jeg kan bare ikke forstå, at han skal lyve omkring det?? at han siger, han ik tåler røg, men selv ryger s:
nov 2011
okt 2010
når jeg siger, han lader andre ryge på hans værelse, siger han, at det er noget andet.. s: han kan ikke forklare forskellen på, at jeg ryger (én person) eller der sidder 4-5 stykker og ryger (når jeg IKKE er der) ..
det er hans forklaring.
nov 2011
okt 2010
haha, ja men det er stadigvæk træls. han hidser sig op over det, når jeg bringer det på banen.. kan simpelthen ik forstå, hvad der foregår inde i hovedet på ham..
nov 2011
Det kan være der er nogle ting der går ham på og det kan være ingenting =)
okt 2010
nov 2011
Jeg må indrømme, det er lang tid siden jeg havde et teenage forhold hehe, så føler mig lidt på udebane, for synes ikk man kan sammenligne det med et voksenforhold. Forstå mig ret?!
Det kan også være du bare er mere moden end ham, og forventer andre ting af forholdet som han ikk gør, det kan være mange ting. Det kan også være der er absolut ingen grund =)
okt 2010
og forstår godt, hvad du mener med voksenforhold og det.
okt 2010
okt 2010
okt 2010
okt 2010
okt 2010
nov 2011
okt 2010
jeg vil også udmærket godt kunne forstå ham, hvis han slet ikke røg selv, på nogen måder, og hans venner heller ikke må ryge hos ham. så ville det hele være fuldt ud acceptabelt! men når han selv ryger og hans venner må, så forstår jeg det heller ikke på nogen måde s:
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
Så må I være hos dig, hvor han bare skal holde sin mund med rygningen.
egentlig synes jeg jo du burde stoppe men ikke pga. ham, og hans "vejrtrækningsproblemer"
okt 2010
det var selvfølgelig en idé..
nej, vil slet ik holde pga ham og hans "vejrtrækningsproblemer" .. bliver mere stædig, jo mere han tvinger mig til det.
okt 2010
okt 2010
ja, det kan godt være derfor, men så kan han sige det til mig, i stedet for at lyve på den måde. men jeg ved ikke, hvad der er i vejen med ham. men mit rygning er i hvert fald ikke acceptabelt, set fra hans synsvinkel..
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
okt 2010
det vil jeg da prøve.
nov 2011
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
Kan mærke på mig selv, at min vejrtrækning allerede er bedre nu og fortryder virkelig ikke at jeg er stoppet.
Tror egentlig ikke at din kæreste vil presse dig eller mene noget ondt med det - han er vel bare bekymret for der skal ske noget med dig pga røg..
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
Men nu kan jeg da se jeg har fået en meget bedre udholdenhed, et bedre helbred og jeg udsætter ikke andre for min røg længere
Det med din kæreste siger som han gør, ved jeg ikke lige hvorfor han gør, men synes du skal konfrontere ham med løgnen og simpelthen spørge hvorfor han lyver? Om det er fordi han er bekymret for dig eller noget helt andet?
okt 2010
den dag jeg skal have børn, stopper jeg også helt klart!!
tror også, jeg vil konfrontere ham med det, for det er rimelig træls.. det kommer lidt i "perioder" for tiden, synes jeg..
jun 2010
okt 2010
det skal jeg nok. men der går nok lige lidt tid, da jeg ikke ser ham i lang tid..
men jeg lavede en lille "test" på ham for et par dage siden. jeg stod og røg i hans vindue, hvor han sagde, at jeg skulle holde min cigaret helt ud af vinduet, sagde så, at det var fair nok og skyndte mig at ryge den færdig.. der sad han i sengen et par meter bag mig.. lidt senere røg jeg igen i hans vindue, holdte bevidst cigaretten på samme måde som før, for at se hans reaktion.. der kunne han sagtens komme hen til mig og holde om mig, selvom han fik røgen lige i hovedet.. så sagde jeg, stille og roligt, at nu var der da ingenting, selvom han fik røgen i hovedet.. så begyndte han "tilfældigvis" at hoste og sagde "puha, hold den lige ud af vinduet" .. (han havde stået ved mig, imens jeg havde røget næsten en hel) ..
det var om aftenen, så gad ikke konfrontere ham yderligere, da jeg VED, han bliver sur, og gad simpelthen ikke skændes om det der..
men skal nok konfrontere ham ordentligt en dag.
jun 2010
Nå men, ja bliver spændende at høre hvad han så har at sige, hvis han da har en forklaring?
okt 2010
ja, bliver rigtig spændende, at se, hvad han har at sige.. tror bare, han kommer med samme forklaring som alle andre gange "jeg kan ikke tåle det mere"..
rygning - hvad gør jeg?