{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Hvorfor blev i forlovede? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en bruger herinde fra som mener man ikke behøver blive gift efter en forlovelse, vil jeg høre jeres mening smiley

Jeg er selv af den mening af hvis man bliver forlovet, bliver man gift året efter eller før selvfølgelig.

Forlovelse betegner et gensidigt løfte om at indgå ægteskab.

Jeg synes det er plat at (især helt unge) køber sig en ring og kalder sig forlovede, for at vise at de elsker hinanden.
Er en ring virkelig dét der skal til?
Kan man ikke vise at man elsker hinanden uden alle mulige materielle ting skal bringes på banen?

Jeg undre mig bare lidt så kom og debatter smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor blev i forlovede?
  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #1   7. dec 2011 Hmm så er jeg nok plat... Vi har været forlovede i 4½ år fordi vi ELSKER hinanden og kan gennemgå det meste og stadig holde sammmen. Vi er IKKE blevet forlovet fordi vi har brug for andre kan se vi er sammen, men fordi at vi har planer om at blive gift når vi har råd til et ordentlig bryllup... Hvorfor skal man giftes efter et år?

  • #2   7. dec 2011 Jeg kan kun give dig ret i at det virker lidt forkert at være forlovet i lang tid, men da vi ikke har haft pengene til bryllup er vi forlovet på 4. år nu. og lige så snart pengene er til det, er vi også den der skal planlægge bryllup.
    Peter friede til mig da vi fandt ud af vi ventede Niklas, for han synes det var forkert andet og især nu hvor vi elsker hinanden.
    Nu er vi ikke af den type der har de dyreste ringe, vi har givet 500kr for dem og det er kun et symbol på vi elsker hinanden og at vi vil giftes..


  • #3   7. dec 2011 Hmm vi blev forlovet fordi vi ville tilbringe resten af Vores liv sammen cirka et halv år efter blev vi gift:). Jeg tror desværre også det der forlovelse halløj er blevet en slags dille,:)

  • #5   7. dec 2011 Theas mor - Det er historie og tradition smiley Søg evt.på nettet eller spørg din præst smiley Idag er en forlovelse mindre lovmægtig end i gamle dage. I gamle dage blev man forlovet i kirken, og skulle derefter giftes indenfor et år.

    Jeanette - enig smiley


  • #6   7. dec 2011 Hotmama: Jeg er fuldstændigt enig! Jeg synes også, det er noget pladder, og jeg tror egentlig bare, at det er et forsøg på at "lege voksen". smiley
    Dog skal det siges, at jeg godt forstår min egen bror og hans kæreste (forlovede). De blev forlovet i efteråret 2005 og det var meningen de skulle giftes sommeren 2006, men blev forhindret pga. jobskift og at de ikke kunne blive gravide, så det hele blev udskudt. Et par år senere købte de hus, der skulle totalrenoveres, og ja.. de er stadig ikke gift. Tror det er en blanding af økonomi og mangel på overskud. Men jeg går da stadig og håber, at der en dag kommer en invitation til bryllup. smiley


  • #7   7. dec 2011 Og det her er altså ikke ment som kritik til jer der har valgt at forlove jer uden bryllup eller mange år imellem. I gør som i vil, og fred være med det smiley undre mig bare og er nysgerrig.

  • #8   7. dec 2011 Charlotte K - Mon ikke smiley I mine øjne er det ihvertfald hensigten efter en forlovelse, den endelige gode start på livet sammen, udover forlovelsen (gav det mening?)

    Forstår godt at der kan komme forhindringer, men man gør vel stadig sit ypperste for at det hele skal komme på plads og man endelig kan give sit ægteskabsløfte til hinanden og starte livet som ægtemand og hustru smiley


  • #9   7. dec 2011 Hov. Når jeg skriver "lege voksen", så mener jeg selvfølgelig de helt unge, der ikke har planer om bryllup med bare vil vise, at de hører sammen smiley

  • #10   7. dec 2011 Vi er også forlovet og har været det i 4 1/2år. Vi bær dog ikke ringe mere, da vi begge har fået for tykke finger smiley vi vil også gerne giftes engang når vi får råd. Syntes da ikke som sådan at man behøver gifte sig inden i år efter man er blevet forlovet. Kender da flere som har været forlovet i mange år unden at være blive gift endnu.

  • #11   7. dec 2011 hmm okay, så er jeg plat fordi jeg er forlovet med min kæreste og ikk gift... så er min mor også plat fordi hun har været forlovet med min stedfar i 21 år og stadigvæk ikk er gift....

    hvor hænge sig i "regler" og traditioner ????


    hvorfor ikk bare lade folk gøre hvad de har lyst til og så blande sig udenom deres liv?


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #12   7. dec 2011 Men bare fordi man har været forlovet i 4 år betyder det jo ikk man ikk har planer om at gifte sig? Hvis pengene ikk er til det bryllup som man ønsker sig =)

    Og så tror jeg at man skal forvente at tingene udvikler sig som tiden går, gamle dage er meget langt tilbage og verden er ved at være ret moderne.

    Der er mange der føler forlovelse er nok, og vil være det resten af deres liv, fordi bryllup ikke betyder så meget mere, i forhold til karriere og sådan. Det kan jeg ikk se noget galt i=)


  • #13   7. dec 2011 Mor til 2 skønne unger: Det er jo lige præcist også dét, TS gør. Hun skriver jo netop, at det ikke er ment som en kritik men derimod som en undren.

  • #14   7. dec 2011 Jeg er enig med dig.

    Jeg synes også at en forlovelsen skal være seriøst. Min kæreste friede til mig i år, og vi skal giftes næste år. Jeg kan heller ikke tage uger par seriøst som bliver forlovede fordi det lyder "voksent". Det synes jeg at man ser alt for tit.


  • #15   7. dec 2011 Her hedder det i hvert fald forlovelse - og ægteskab året efter.
    ^^ ellers ser jeg ingen grund til forlovelsen.


  • #16   7. dec 2011 Mor til - Jeg blander mig skam heller ikke i folks liv. smiley Jeg synes det er helt ok, og meget normalt at folk forlover sig uden nogen hensigter.

    Jeg er bare gammeldags og vælger at gøre det på den historisk korrekte måde, fordi JEG har det bedst med dét smiley
    Så ro på smiley

    Theas mor - Ægteskabet betyder da langt mere end en forlovelse?! smiley
    Du er juridisk bedre stillet og økonomisk bedre stillet som gift.
    http://www.leksikon.org/art.php?n=660


  • #17   7. dec 2011 C H K - Enig ! smiley

  • #18   7. dec 2011 Tror den med at man skal giftes senest året efter er en smule gammeldags..:)

    Kan selvfølgelig godt forstå hvad du mener med de helt unge der lader sig "forlove" og så går fra hinanden måneden efter..:)

    Min venindes forældre har været forlovet i 20 år eller sådan og bliver ALDRIG gift..:) De holder sølvforlovelse osv. nøjagtigt som var de gift..:)

    Jeg har oplevet at flere der har været forlovet længe og så vælger at blive gift, desværre så bliver skilt nogle år efter!
    Så jeg synes bestemt det er helt ok at være folovet resten af livet og aldrig gifte sig..:)

    Hvis jeg en dag finder manden i mit liv er jeg bestemt heller ikke ivrig for at blive gift da jeg ligsom har prøvet det en gang og derfor ikke har et behov for endnu et..:)
    Jeg ville have det fint med at blive forlovet for at have ring på og vise hinanden at man elsker hianden også udad til, men at springe brylluppet over!:)

    Håber det gav mening? hehe


  • #19   7. dec 2011 altså når man bliver forlovet syntes jeg det vigtigste er at man gør det fordi man gerne vil giftes på et tidspunkt om det er 1 eller 4 år er såmen ligemeget for mig men hvis man er forlovet på tiende år er det måske lidt latterligt smiley vi blev selv gift på vores 1 års forlovelses dag som os var vores to års dag som kærester smiley smiley og har lige haft 1 års bryllups dag

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #20   7. dec 2011 Okay gider du lade være med at tale til mig som om jeg er dum? Det er jeg godt klar over =) Og når jeg skriver ikke betyder så meget mere så mener jeg i følelser og ikke juridisk baggrund...

  • #21   7. dec 2011 Theas mor - jeg er så bare mega plat, for jeg er både ung og forlovet!! Vi skal ikke giftes inden et år.
    Vi er blevet forlovet, fordi vi synes det var næste skridt. Jeg elsker ikke min kæreste mere fordi vi har fået ringe! Men vi har planer om at blive gift, bare ikke lige nu.


  • #22   7. dec 2011 Min kæreste og jeg blev forlovede fordi vi elsker hinanden og havde planer om at blive gift ..
    Vi blev forlovet d. 07-08-2010 og blev gift d. 01-10-2011 ..


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #23   7. dec 2011 Jeg tænker bare hvis vi skal gå så langt tilbage som HOTMAMMA taler om at blive forlovet i kirken osv, det var jo netop dengang de unge blev gift meget tidligt osv..? Så det er vel lidt det samme.. Tror bare vi skal være glade for den udvikling tingene tager indimellem, for ellers havde vi kvinder aldrig kommet så langt som at få en uddannelse, så havde vi stadig stået foran kødgryderne og gjort rent og passet børn dagen lang. Og den gang havde ægteskab heller ikke så meget med følelser at gøre, det var mere det praktiske som juridske ting, og komme fra en god familie osv...

  • #24   7. dec 2011 Pernille - Hvorfor så ikke vente med at blive forlovet til i har planer om at blive gift? Giver det ikke lidt mere mening smiley
    Der er ingen her der har sagt du er mega plat?

    Linda - Okay, sådan kan man også gøre det smiley


  • #25   7. dec 2011 Theas mor - Nej, dengang i gamle dage, der blev man TROlovet i KIRKEN, og du bandt dig til at gifte dig med din mand! smiley Så det kan du slet ikke sammenligne med smiley Og undskyld, hvis du synes jeg snakker til dig som om du er dum, det har ikke været min mening, jeg var nok i den ene hjulspor og du var i det andet. smiley

  • #26   7. dec 2011 Skrukkedukke Q - Enig smiley Og sys det er fint at i har valgt jeres kæreste ringe, det har jo intet at gøre med hverken forlovelse eller bryllup ! smiley

    Synes bare det er så ærgerligt at traditionerne bliver forældet fordi at folk skal være så moderne smiley


  • #27   7. dec 2011 Jeg ville da også blive superglad hvis min (fiktive) kæreste havde sat sig lidt ind i vores livstituation og planlagt, at nu frier han fordi han kunne se at der 1 år ude i fremtiden ville være plads eller råd til et bryllup, fremfor at gøre det midt i graviditet, huskøb og hvad der ellers kan være i vejen smiley

    Jeg VED godt at der kan komme uforudsete forhindringer så jeg generaliserer ikke ! smiley


  • #28   7. dec 2011 Hvorfor skulle det give mere mening? Om man er forlovet i 1 år eller 10 år, det kan da være det samme, hvis formået er at blive gift.

  • #29   7. dec 2011 Vi er forlovet på 5. År, og vil har skam hele tiden haft planer om at ska giftes, men først når vi har råd til det, så vi ka få det bryllup vi begge gerne vil ha

  • #30   7. dec 2011 Oliver - Det har du helt sikkert ret i! smiley Det er lidt som om at fordi folk har været sammen i mere end et år, så SKAL man bare forloves, eller noget..

  • #31   7. dec 2011 Pernille - Det giver mere mening i mine øjne fordi jeg er lidt efter den gamle skole, og hvis jeg en dag bliver forlovet, så vil jeg også forvente og se frem til at mit bryllup står for døren indenfor et år! Det er spændende og falder mig naturligt. Ville ikke føle mig tilpas med at vente i 10 år, så så jeg hellere at min kæreste ventede med at fri.

  • #32   7. dec 2011 Jeg er helt omvendt, men måske fordi jeg er sikker på at jeg har fundet manden i mit liv smiley

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #33   7. dec 2011 Jeg er glad for min kæreste friede til mig, bryllup i sigte eller ej... Det er en kæmpe kærlighedserklæring. Og det har jeg det udemærket med...

    Hotmamma, hvis du er så meget af gammel skole, hvorfor har du så børn uden for ægteskab? Er lidt nysgerrig =)


  • #34   7. dec 2011 Linda - jeg synes nu til dels at festen høre ret så meget med smiley At man bliver fejret og hyldet og selve seancen bliver overværet i Guds hus smiley Ikke at jeg skal have en kæmpe fest på en slot med hvide duer og kæmpe bryllupskage, slet ikke, det er slet ikke min drøm, men min familie og hans familie skal helt sikkert fejre os, det hører også traditionen med i mine øjne smiley

    Pernille - Det er også helt fint smiley Hvorfor så ikke bare købe matchende ringe, for at vise man er hinandens istedet for at kalde det en forlovelse? smiley smiley


  • #35   7. dec 2011 Pernille: Så man har ikke fundet den rette, hvis man ikke er af samme mening som dig, eller...? smiley Jeg tvivler ikke et sekund på, at min kæreste og jeg skal blive gamle sammen - gjorde jeg det, så var vi ikke sammen. Men derfra og så til at ville have ringe på, bare fordi vi kan...der er altså rigtigt langt i mine øjne. Så hellere vente. smiley

  • #36   7. dec 2011 Jeg er enig med HOTMAMMA - på trods af at jeg også er sikker på at jeg har fundet manden i mit liv ( som om det har en betydning for om man bliver gift inden for 1 år eller 10 år, men okay)

  • #37   7. dec 2011 Theas mor - Fordi jeg for 2 år siden var af en helt anden mening. Jeg var ikke religiøs, og kunne ALDRIG nogensinde drømme om at blive gift. Men SÅ mødte jeg en meget betydningsfuld person som gav mig indstigt i danmarks historie såvel som kristendommen, jeg og mine børn blev døbt og nu har jeg et helt andet syn på dåb, forlovelse og bryllup smiley Jeg er nok blevet ældre og har fået større indsigt i tingene smiley

  • #38   7. dec 2011 Charlotte K og C H K - Godt skrevet smiley

  • #39   7. dec 2011 S & M - Kan godt se hvad du mener, at det egentlig er ligegyldigt. Men på den anden side, må det være helt fantastisk at sidde som 70 årig og kigge på sin smukke ring som man har båret i "35 år" eller noget. Selvfølgelig er det ligeså fantastisk at kigge over på sin partner og tænke på alle de år man har tilbragt sammen, men synes ringen også er et smukt bevis på ens sammenhold smiley Og at den kan gå videre fra generation til generation. Ville blive SÅ benovet hvis mine børn og børnebørn "genbrugte" min ring og min kjole, ligesom vores dåbskjole også skal passes godt på, og gå i generation smiley

  • #40   7. dec 2011 M & S ***

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #41   7. dec 2011 Okay tak for svar =) Det er godt der er forskellige meninger, ellers var det ikke sjovt at debattere... =)

    Jeg er glad for min forlovelse (uden at være plat) hihi og det betyder meget for mig, mere end en ring, som vi i øvrigt ikke går ret meget med, andet end vi skal i byen osv, og det er på venstre hånd =)


  • #42   7. dec 2011 Theas mor - Nemlig smiley Dejligt at høre det gør dig glad smiley

    M & S - Så enig hehe!
    Hvorfor gå med vanter hvis man ikke har nogen hænder? smiley


  • #43   7. dec 2011 Min mand sagde til mig da vi kom sammen at han ville aldrig giftes og ville heller ikke have børn. Gift var noget man tog for ikke at blive det og børn kunne man låne af andre. Men alligevel kom han med en ring til mig et halvt år senere den 24/12 2007 hvor vi så blev forlovet. Og senere året efter spurgte han om jeg ville giftes med ham. Det kom godt nok også lidt som et chok for mig. smiley Men den 8/8 2009 blev vi gift. smiley Året efter på vores bryllupsdag sagde jeg til ham at jeg faktisk godt kunne tænke mig at få børn og han sagde uden at tøve "hvis du er klar til at få børn, så er jeg også" og nu er der kun 1 måned til termin smiley
    Det må da være en kærlighedserklæring der vil noget smiley

    Nogen vælger at blive forlovet for at vise sin kærlighed til hinanden uden at blive gift. andre bliver gift senere. det er nok forskelligt fra person til person. her regnede jeg heller ikke med vi skulle giftes så kort tid efter, men sådan blev det smiley


  • #44   7. dec 2011 Trine J - Årh bliver helt glad på dine vejne! smiley Det må da være en fantastisk overralsket at manden skifter mening smiley Stort tillykke! smiley

    Linda - Så sandt som sagt, men hvis man har pengene og muligheden kan man jo godt holde bryllup og fest på samme tid så det er "overstået" smiley
    Jeg glæder mig mest til at blive kirkeligt velsignet, fordi jeg er kristen, og jeg SKAL giftes i en kirke smiley Men festen bliver lidt anderledes, måske med nogle helt anderledes traditioner da min fars familie er muslim, og deler nogen helt andre traditioner i forbindelse med bryllup! smiley Nu må vi se, måske bliver jeg aldrig gift smiley


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #45   7. dec 2011 Vi venter fordi vi gerne vil ha det passer ind i vores liv, OG vi blev forlovet med henblik på at blive gift =) Bare ikk efter jeres tidsplan =)

  • #46   7. dec 2011 Mulle mor - Hvor smukt smiley Jeg har heller aldrig været forlovet men mig og min eks ville gerne gives den 12-12-12 så han gik også og ventede til 12-12-11 med at fri. Dog gik vi fra hinanden inden, så det var meget godt det ikke kom videre smiley

  • #47   7. dec 2011 ............ stavefejl er gratis!

  • #48   7. dec 2011 Altså vi har snart været forlovet i 1 år..

    Vi har gjort det da vi syntes at tidspunktet for at blive gift ikke er rigtigt endnu, men at vi gerne vil erklære vores kærlighed ved at bære hinanden hver dag! smiley


  • #49   7. dec 2011 Nu har jeg ikke læst alle indlæg, men jeg er helt enig med HOtmama. Jeg ser også en forlovelse som en "nu ved vi at vi skal giftes inden for en kort periode". Jeg er selv gammeldags på det punkt, og da min kæreste friede (24. december sidste år) satte vi også en dato inden for rimelig tid, da jeg ellers ikke kna se pointen med en forlovelse.

    Vi skal så giftes til Maj og har der været forlovet i et 1½ år ca.


  • #50   7. dec 2011 vi har været forlovet 2½år - men det er nu mig der har ring på ( man kan vist kalde det en forforlovelsering *G*) fordi den dag vi bliver enig om nu og om snart så skal vi begge have ringe på og så skal der gå under 1år smiley men kæresten har været på knæ og sagde gift dig med mig - osv... så ja ved det ikk.

    men vi vil gerne giftes - tror at hvis jeg får job efter nytår bliver det til næste år smiley fordi først gør vi det bare på rådhuset så vi er sikret og børnene og så gør vi det i kirken bagefter når pengene er til det smiley

    håber lidt inden jeg bliver 30 *G*


  • #51   7. dec 2011 vi er også forlovede og har været det i 2 år nu.... vi har ikke planer om at blive gift før om nogle år når vi er færdige med uddannelser osv.


  • #52   7. dec 2011 Nu har jeg ikke læst alle indlæg.

    Min kæreste og jeg er 'forlovede' - vi har hvertfald en ring sammen. Men jeg har ingen planer om at blive gift overhovedet.

    Synes bare at ringen er et symbol på at vi elsker hinanden og er sammen. smiley


  • #54   7. dec 2011 jeg blev forlovet fordi manden friede sidste måned smiley
    vi regner ikke med at skal giftes inden 11 november næste år, da hele næste år kommer til at dreje sig om bettemanden som gerne skulle komme i marts.

    og så vil manden gerne give mig det bryllup som jeg gerne vil have.


  • #55   7. dec 2011 skal siges at vi har været sammen 10½ år smiley

  • #56   7. dec 2011 HOTMAMA - ja det kom da lidt bag på mig og mange andre, men dejligt at han skiftede mening ja smiley og rigtig mange tak smiley

  • #57   7. dec 2011 Leon og jeg blev forlovet i marts 2008 og gift okt 2009

  • #58   7. dec 2011 Tak for alle inputs smiley Er stadig ikke enig, hehe, men forstår jer godt smiley
    Jeg generaliserer ikke, det er bare et stort fænomen mellem de unge, og derfor omtaler jeg dem som "de unge".


  • #59   7. dec 2011 Her bliver vi aldrig gift medmindre vi vinder i lotto og kan betales vores gæld, ellers bliver der et større advokat arbjde...

    Vi er ikke forlovet, men har snakket om de for vi elsker hinanden, men af praktiske årsager kan vi ikke blive gift...

    Men det hedder sig at man bliver gift inden for et år efter forlovelsen...


  • #60   7. dec 2011 Men syntes der er mange helt unge der forlover sig også holder det 1 år også slår de op... Det syntes jeg er plat...

  • #61   7. dec 2011 Tja jeg er helt grundlæggende med TS. Med den lille finte at jeg aldrig har været forlovet. Men dog har jeg nu været gift i 1½ år smiley

    -kan man egentlig det???


  • #62   7. dec 2011 Jeanne - Kan i ikke komme af med jeres gæld selv? smiley Øv er også inde i en ond ond gælsspiral!!!!

    FruStolpe - Det er du da et levende bevis på man kan! ;o) Alle par kan gifte sig i folkekirken eller på rådhuset, og man bliver ikke spurgt om man er forlovet hehe.. Det hele bunder i traditioner og historie smiley


  • #63   7. dec 2011 Altså vi er forlovede. Vi har været sammen i 13½ år nu og har Mikkel og venter en mere. Vi vil gerne giftes men det blev ikke 1 år efter og det blir nok heller ikke foreløbig. Fordi hvis vi blir gift så ryger mine penge og det har vi ikke råd til. Ganske enkelt. Så jo vi er forlovede på ubestemt tid smiley og det har vi det fint med. Vores ringe betyder meget for os

  • #64   7. dec 2011 Min kæreste lavede lidt skidt da han var ung, tog sin straf, fik lov at låne penge i banken ved at kunne betale en del af gælden og alle på nær en sagde ja, så det hele gik i vasken... Så nej det kommer vi ikke til...

    Som han selv så pænt sagde den ene dag, at være naiv er en skidt ting, han ved han aldrig ville kunne finde på at ta så meget som et tyggegummi fra nogen nu eller hjælpe venner med noget... Og selv sammen ting som ting der forsvinder valgte han at forlade sit tidligere jo for 7 - 8 år siden, da han fandt ud af der forsvandt ting der og han ville ryge ind med det sammen uden at have kendskab til det...


  • #65   7. dec 2011 Frk. Jylland - Hvad mener du med at dine penge ryger, hvis jeg må spørge?

  • #66   7. dec 2011 Jeanne - det forstod jeg altså ik noget af hihi smiley

  • #67   7. dec 2011 Jeg er på KH og når man er gift må man MAX have 22000kr før skat. Så når man er gift er manden forsørger og vi kan ikke undvære de penge. Han er selv på dagpenge så får ikke ret meget

  • #68   7. dec 2011 Vi blev forlovet da vi havde været kærester i 3 år;-) men vi ikke mere end 18 år og 21- vi sys det var for tidligt at blive gift. Den 13 august i år havde vi været kærester i 8 år og 8 mdr ( forlovet i knap 6 år) så blev vi endelig gift;-) nu venter vi vores første barn. Vi har begge vores uddannelser nu- så sys ikke det kunne passe bedre;) det med det skal gå et år sys jeg er lidt gammeldags- men fint dem der følger det

  • #69   7. dec 2011 Jeg mener at man blir forlovet med henblik på at blive gift - men det der gammeldags noget med at der maks må gå et år før man gifter sig synes jege r noget pjat.
    Man kan godt forlove sig og derved vise at det er dén person man skal giftes med, men der kan godt gå længere end et år før man blir gift smiley


  • #70   7. dec 2011 hehe så er vi også platte smiley vi blev forlovet efter 8 mdr smiley ikke med bryllup i sigte, men fordi han skulle ud at sejle og ja så var det bare rart og have den og kigge på, vi har været sammen i 7 år nu og er stadig ikke gift og er heller ikke sikkert vi blir det smiley

  • #71   7. dec 2011 Til marts på min fødselsdag har vi været forlovet i 4 år. Det var meningen vi skulle have været gift med det samme, men så blev jeg gravid og pengene var ikke til det.

    Hvis alt går efter planen skal vi giftes om 3 år på min kærestes fødselsdag. Samme år bliver jeg selv 30 og er forhåbentlig færdig med min uddannelse, så der bliver en masse at fejre.

    Gik i folkeskole med en som også var forlovet med flere i løbet af et år og det syntes jeg ikke er på sin plads. Bliver man forlovet er det fordi man mener det og bliver gift inden for en rimelig årrække.

    Vi kommer til at have været forlovet i 7 år og det syntes jeg er for længe, men ja, sådan blev det smiley


  • #72   9. dec 2011 Min forlovede friede til mig d. 10 oktober sidste år og jeg fødte Malthe den 24 oktober så jeg var højgravid smiley
    Men vi har nu planer om et KÆMPE bryllup, vi skal bare lige ha sparet pengene op til det, da vi ikke vil låne til det eller noget smiley
    Og vi snakker altså et stort bryllup, da det er sådan vi vil have det smiley


  • #73   9. dec 2011 Min mand gik på knæ i Oktober 2010 , vi blev gift April 2011 smiley

    - jeg har dog været forlovet før , ja han gik sq også på knæ , men efter 2 år gik det ikke . Jeg regnede nu med den gang at det var ham jeg skulle giftes med . Men man bliver ofte klogere og mere moden smiley

    Jeg synes at ideen "kæresteringe" er skide go , da de kan symbolisere et mere seriøst forhold uden man kaster sig ud i noget Så alvorligt som ægteskab - hvilket en forlovelse jo unægtelig indebærer smiley


  • #74   10. dec 2011 Fru Nøhr: Mener du så, at hvis man ikke bærer disse famøse "kæresteringe", så er forholdet mindre seriøst? Eller..? smiley

Kommentér på:
Hvorfor blev i forlovede?

Annonce