{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.731 visninger | Oprettet:

Enlig forsørger, men kæreste.. {{forumTopicSubject}}

Hej de damer og mænd.

Er der nogle af jer som har en kæreste men ikke bor sammen med vedkommende, som får de forskellige tilskud som enlig forsørger som jeg må skrive en pb til? (altså hvis I ikke vil skrive det her i tråden)

Det drejer sig om nogle spørgsmål omkring tilskuddene, reglerne osv. smiley

Jeg ringer også selv til kommunen i morgen for at forhører mig, da jeg jo ikke vil gøre noget forkert hvis det er det vi vælger, men det kunne være meget rart lige at få lidt af vide om det i aften, fra nogle som står i det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Enlig forsørger, men kæreste..
  • #1   25. mar 2012 dine spørgsmål ligger jeg også inde med så følger lige med smiley

  • #3   25. mar 2012 Han må heller ikke hjælpe til i hjemmet.
    Hverken bære indkøbsposer ind eller skraldeposer ud ..

    Det med antal dage med overnatning er vist forskelligt fra kommune til kommune, i min kommune siger de at det ikke handler om om man sover sammen 2 eller 3 gange om ugen, men om man lever i det de kalder et ægteskabeligt forhold eller ej ..


  • #5   25. mar 2012 Hvordan finder man ud af hvordan regler om hvor mange dage man nå have overnattende gæster om ugen er?! Hjæl man ringe til sin kommune eller kan man se det på borger.dk ?!

  • #6   25. mar 2012 Da min kæreste stod som enlig forsøger fik han to gange om året et brev fra kommunen han skulle underskrive , hvor han skrev under på alle de der regler og love der er, og derpå var remset op hvad ham måtte og ikke måtte være "med i". Men det letteste for sig er nok at kontakte lige din kommune i morgen. Min kæreste havde også samme regler som der er sagt her. Kan dig ikke huske mht overnatning. Men jeg sov der kun fra fredag til søndag (nogle gange til mandag) og det var inden for grænsen her.en hør din egen kommune så du ikk ender d i at have overtrådt uden at være bevidst om det. smiley

  • #7   25. mar 2012 Nu nævner vi jo alle sammen hvordan det er der hvor vi bor - som skrevet tidligere er det forskelligt fra kommune til kommune ..
    Så du behøves ikke rette mig ..
    Hvis man er kærester med sit barns far, så tror jeg nok ikke der er nogen kære mor, så skal man da ikke have børnepenge osv fra kommunen ..


  • #8   25. mar 2012 jeg har fået afvide at i min kommune må kæresten sove ved en 3 gange om ugen, og hvis de finder ud af kæresten sover ved en mere end 3 gange om ugen klapper fælden,

    Men, Malthes mor .
    Er du ikk sammen med din fyr mere ? , er i ikk forlovet ? smiley


  • #9   26. mar 2012 Nu mor til 4 : ku du ikke godt tænke dig at læse hvad jeg skriver inden du har så travlt ?
    Ved ikke hvorfor du snakket om børnepenge fra faren, når det her handler om hvad man må for kommunen for at modtage støtte som enlig ..


  • #10   26. mar 2012 Okay, tak for svar alle sammen smiley Det var os de oplysninger jeg lige kunne finde på nettet... Men kan det passe at man skal have den fulde forældremyndighed for at få nogle tilskud? Altså tænker på det ordinære og ekstra børnetilskud, for det står på nettet?

    Vi har en søn sammen, og er bange for at gøre noget 'forkert' da kommunen jo sagtens kan tro vi kun gør det for at snyde, men det er vi bestemt ikke interesserede i. Men synes det er forvirrende med alle de regler der er... Man må ikke tage på ferie sammen, han må ikke hjælpe med noget (er klar over det økonomiske og det er også fair nok) osv..

    Jeg vil ikke kræve de penge fra ham (1250 om måneden) vi er også enige om det hele, men her i weekenden tog vi beslutningen da der er sket mange ting (Jeg blev allerede gravid ved et uheld efter kun 2 mdr sammen og det hele gik så stærkt) og det er gået ned af bakke det her år..

    Jeg har også en fødselsdep. oven i det hele som jeg får hjælp til nu gennem psykologsamtaler, og jeg kan bare ikke være kæreste (sexlivet er lig med nul) og samtidig arbejde med mig selv når det går dårligt i vores forhold.. Tænker også meget på Malthe, for kan mærke at han reagere når vi småskændes/diskutere, og det vil jeg ikke smiley

    Så hellere to glade forældre hver for sig, end at jeg går og er ulykkelig siger jeg til mig selv.. Så må vi se hvor det fører hen, vi er villige til denne her løsning hvis det kan gøre det hele bedre..

    Sorry det blev så langt, det var lige for at forklare det lidt og komme ud med det smiley


Kommentér på:
Enlig forsørger, men kæreste..

Annonce