7/7 system - statsforvaltning {{forumTopicSubject}}
halløj.
Nogle der har prøvet det samme, og ved hvor jeg står.
Jeg har lige haft en snak med min søn far, han har ham nu efter eget ønske efter møde i statsforvaltningen hvor aftalen har kørt siden første besøg i december 2010 vi gik fra hinanden i juli 2010 huer 14 dag i weekenderne. Har ham fra skærtorsdag til påskelørdag, en uge i sommerferien og huer anden jul og nytår. Han har selv ønsket det her. Men det har så kørt siden og der har været nogle enkelt aftaler ind i mellem hvor han har spurgt ind i mellem om han må få ham en hverdag. Uden problemer, ligesom når han hellere vil ind og se fse fodbold kl. 13 har jeg hentet min søn der hvor aftalen er kl. 16. Min søn bliver 4 til juli. Men han sagde så at når hans kæreste var færdig med sin uddannelse om et års tid, og hun fik faste arbejdstider da han ikk selv kan hente, og han så er ældre vil de søge om 7/7 system.
Hvor jeg siger går jeg ikk frivilligt med til så det bliver da igennem statsamtet. Men min tvivl er så hvor stor chance har ham til at få det system. Vi bor 25 km fra hinanden. Han går i børnehave i den by jeg bor i. Og står ikk på papirene fra amtet, men ved ikk om det står i deres system? At han ikk vil have ham mere en en uge i sommerferien det havde han ikk dengang overskud til. Men ellers været en rolig sag, da jeg bare ville have det fast lagt på papir ang. Min søn så der ikk blev noget og han ikk brændte aftaler af.
Men mit spørgsmål er kan det godt lade sig gøre hvis jeg har alt mit på det rene, at han kan få det system ?
Jeg tænker bare at rive en dreng væk fra sin hverdag, plus han skal være storebror til november .
Håber der er nogle der kan hjælpe mig her. For frygter allerede den her dag, skal komme selv om der er lang tid og meget kan ændre sig.
Syntes nemlig selv det svinsk når man tilbød ham det dengang vi gik fra hinanden, men der havde han ikk overskud og kunne magte det. Så det gik vi heldigvis væk fra. Han tilbød at jeg kunne få den fulde dengang, men knoklede for at hans far sku stå til ansvar. Var virkelig en hård kamp.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Manden ka jo godt være været klar. Man vurdere i nuet og ikk i fortien.
Ang. Din tvivl så ring og bliv vejledt af din statsforvaltning
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Som jeg læser det, er det heller ikke nu og her han vil have den ordning, men det er noget han ønsker på sigt.
Når det så er sagt, kan jeg sagtens følge dig i dine betænkeligheder!
Mhs. til chancer for, at han kan få sådan en ordning, så vil SF sikkert lave en vurdering af, hvilken indflydelse det vil have på jeres søns dagligdag, og om det vil være for forstyrrende i forhold til børnehave/ skole, kammerater osv.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
her er jasmin 5 år, og har siden hun var 1.5 år været 7/7 ved hendes far og mor. far har adr, og jeg er nu bonusmor for hende.. og det fungere da.. det største problem er moderen, men jasmin siger intet til det.. så så længe din far laer ham have legeaftaler osv stadig som han nok har nu, så er der jo ikke nogen forskel på før og nu..
dec 2009
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
feb 2010
I starten var det meget "fedt", for jeg fandt hurtigt ud af sætningen "jamen jeg må gerne hjemme ved mor/ far" og så fik jeg lov til alverdens ting.
Men hold da op hvor blev jeg snotforvirret over det i længden. Det begyndte at gå dårligt i skolen, jeg blev ganske umulig at have med at gøre og gjorde stort set som det passede mig.
Set i bakspejlet var det en kæmpelettelse for mig, da der blev sat en stopper for det og der blev en mere almindelig ordning med hver anden weekend ved min far og en hverdag ind imellem.
Så personligt er jeg stor modstander af 7/7 ordningen
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Jeg er enig, ordningen må være meget forvirende for børn, men hvem har så mest ret til barnet? Pyha godt det ikke er mig der sidder med disse sager:o))
feb 2010
Hvis det er sådan en ordning der bliver valgt, mener jeg bare, at man som forældre skal være klar over, at ens barn kan tage skade af det, og så være klar til at lave det om til en ordning der fungerer for barnet.
Jeg har en veninde, hvis forældre også havde 7/7 ordning da de blev skilt. Det fungerede heller ikke for hende, men til gengæld fungerede det, at hun selv "bestemte" dvs. så var hun måske 3 uger ved sin mor og så et par uger ved sin far. Hun var så også 13 år da de blev skilt, det er jo en helt anden sag med mindre børn
dec 2009
Og man skal jo så bare være indstillet på at man skal være enige om opdragelse osv når der er 7/7 ordning. Så kan forældrene finde ud af det kan det godt lade sig gøre. Nok ikke med alle børn. Men her fungere det fint
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 291
Men det jeg mener, er her har en hver dag med gymnastik, legekammerater, fra børnehaven og i vores nabolag. plus alt det med at de har deres regler og vi har vores.. Det må da være alt for frustrerende, som jeg skriver kan meget ændre sig, men nu ser jeg os som det ser ud nu, at man er gået ind i sæson med fodbold, så man vælger faktisk at gå til fodbold ind bruge 3-4 timer mere på sin søn, når man nu ikke har ham i længere tid. Eller når min søn er syg, så er det mig der står med ham, han mener han har det bedst her, og som mor tager jeg ham jo hellere end gerne når jeg er syg, og når man så hellere ikke deltager eller viser interesse for deltagelse i div. arrangementer i BH og nu går vores søn fx. til talepædagog, det har han overhovedet ikke vist interesse. Den eneste grund til han vil søge, er fordi han nuværende kæreste som han har været sammen med i over et års tid, hun går ind og tager ansvar, og er jeg os tilfreds med..
Jeg syntes så selv det svinsk man søger det fordi drengen er blevet ældre og "nemmere" at have, eller mere selvstændig.. Det kan godt være det var hårdt for ham, dengang jeg skred fra ham, men det var mig der stod med en dreng, alt økonomisk hvor han var smuttet, og han nærmest sagde jeg bare kunne udskrive papiret for fuld forældremyndighed sgu han nok skrive under, som jeg ikke valgte.. Valgte at tage ham i amtet, for min søn skyld, da han kun gad have samvær når det passet ham.. Men nu da han har fast dame, der står til ansvar, er han jo os blevet ældre, men det jo afhængig af hende, da han ikke selv kan hente og aflevere..
Jeg tænker ikke kun på mig selv her, men ligeså meget min søn lige nu og her, for fx. når han har været der på week. laver han mange uheld i sine bukser, kan slet ikke finde ud af det med wc, men her og i BH kører det (er kun de alm. uheld). Han er virkelig tryghedskrævende når han kommer hjem, kan ikke sove på sit eget værelse de første par dage, han kommer ind til en om natten. fordi han har virkelig brug for at være i nærheden af mig. Det jo sådan jeg ser det på nuværende tidspunkt, og jeg forestiller mig bare hvis min dreng skal dele, jeg ville jo selv foreslå at de først begyndt at have ham fx. torsdag til mandag. det vil jeg gå frivillig med til.. De har jo mulighed for at få ham i hverdagene nu, de skal bare selv bede om det, men det gør de jo ikke..
Men her vil jeg da tænke på min søn, men føler bare ikke det ville være godt for min søn. Selv om det ville gøre rigtig ondt på en, når man har fra starten haft ham ved en, også lige pludselig bare var væk hver anden uge, det er nok det ved tanken der gør mest ondt, og det var derfor jeg spurgte om det her, for ville da selv mene de prøvet med en anden løsning ind den anden..
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 291
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 732
nov 2010
Følger: 1 Svar: 55
i snart 1 1/2 år har vi kørt den ordning fordi det ville hans far have da det var i hans ret... men gik med til at vi prøvede...
nu er jeg i gang med at få skolespykologen ind over.. min søn blir 7 år.
har haft ham til en børnepsykolog men hun turde ikke tage flere samtaler med ham da hun var bange for hans far ville sagsøge hende... forklarede hende reglerne når jeg har bopælspligten... Nå.. men
hun gav mig ret i nogle ting og de fornemmelser jeg havde haft og de signaler han har haft givet i lægere tid - har bare ikk været go til at læse dem og har måske osse ville se om tingene ændret sig..
han har / gør i perioder tisser og prutter i bukserne hver dag.. nu sker det ikk så tit men det sker.. jeg har haft spurt mig omkring og spurte psykologen hvorfor og de forskellige mente og siger at det fordi noget er svært og tegn på han ikk trives ordenligt.
han har ofte svært ved at omstille sig når han kommer fra sin far ( hans far bor sammen med sin kæreste og hende to børn på 8-13 ) så selvom de kun har deres sport og legevenner i hverdage og besøger folk i weekenden får jeg ofte en lidt stresset dreng hjem. han holder af de to børn...
min søn har osse slev givet udtryk for at han syntes det hårdt at skal frem og tilbage hver uge... han sagde til psykologen at han slapper mest af hos mig. men der var selvf nogen at lege med hos sin far... min søn har fortalt nogle ting den 13årig pige har gjort og det har han ikk fundet på selv og sige og deres svar var han har misforstået noget... Min søn fordyber sig i leg og tegnefilm. ind i sin egen lille verden...
han bryder sammen nogle gange i gråd og siger det gør ondt i hjertet. Han er en eftertænkt som dreng som nogle gange siger nogle ting hvor det bare såen man tænker du kun 6 år gammel
han blir drillet i skolen. og han er dårlig til ar klare konflikter. det klarer han med vold.. det er sidste ud vej at han henter en voksen og han siger når du spørger hanm at han henter en voksen men det ser de ikk i skolen.
han blir rost i skolen og har rykket sig fagligt. og blir omtalt som en go ven. men han er urolig hører ikke rigtig efter og følger ikk de fælles regler der er i klassen og sfo...
det blir et langt indlæg så vælger at stoppe her for kan skrive meget endnu...
men det jeg nok ville frem til var at min søn er to personer. hos hans far viser han ingen ting og fortæller ingenting til sin far om hvad han går med af tanker og følser. og hans far er faktisk ret hård med nogle ting og det er KUN hans mening der gælder... han tror ikk på hvad jeg siger osv... det er fis i horn lygte og jeg gør tingene værre end de er... men så det jo godt psykoloegn kunne bakke mig lidt op og hans lære gjorde osse med nogen ting.
ellers har jeg en en skøn dreng som er glad
undskyld mit lange indlæg... havde vist osse brug for at komme ud med en masse af det
nov 2010
Følger: 1 Svar: 55
jeg kan ikk blive ved med at vente og se om det nok går... der er kommet en masse frem efter jeg har haft flere snakke med min søn. hans far blir ved med at sige der ikk er noget galt og det kun er i skolen han har disse problemer som at løse konflikter som min søn løser med at slå og sparke...
har haft min søn til børnespykolog en gang. men han åbner sig ikke helt over for fremmede..
vi har været til møde med hans klasselærer som osse fortalte om hans problemer men osse at han var en glad dreng.
vi har nu været til skole psykologen og igen ville hans far ikk tale om ændret samvær... kun at vi skulle få løst det i skolen. hmmm mon ikk det hænger sammen det hele med at han har det svært med at være to steder og ikk have en fast base osv....??
nå men jeg måtte igen igen fortælle psyokolgen en masse ting hvor hans far bare lægger arme over kors og ingen ting siger. håber hun kan læse hans negative og enrådig mening...
har oprettet sag i statsamt nu og så må vi den vej når han stadigvæk ikk vil det bedste for sin søn....!
7/7 system - statsforvaltning