Samvær/statsamtet.. {{forumTopicSubject}}
Godaften
Jeg har lige et spørgsmål
Jeg har en søn på snart de 4 år, hvor jeg gik fra faren i starten 2010.
vi var i amtet for snart 1½ år siden, fordi jeg gerne vil have fastlagt samværet ang. Sebastian, da jeg ikke gad satse på han overholdte aftalerne vi lavede, da han nærmest dengang, havde mere travlt med mig end min søn.
Men i statsforvaltningen styret han selv, hvordan han vil have sin søn, da jeg jo ikke ville være den "dumme kælling", så tilbudte 7/7 system men ville han jo ikke. Så det blev til en uges sommerferie, hver anden weekend hvor han selv henter Sebastian i BH, og jeg henter Sebastian søndag kl. 16.00 og fravalgt den hverdag vi havde lavet inden hver onsdag at han havde ham. Han har to dage i påsken og self. hver anden jul og nytår.
Så har vi lavet list løse aftaler ved siden af, som har fungeret fint...
Men men nu, er det sådan at han for et stykke tid siden, spurgte om han kunne få ham fra torsdag til søndag, hvor vi går til gymnastik om torsdagen, hvor jeg sagde at her i sommerperioden kan det godt lade sig gøre, men ellers er jeg ikke meget for det, da Sebastian og jeg altid har haft den torsdag hvor det bare er mor søn tid, og vil jeg jo stadig gerne beholde da han skal være storebror til december, og vi har haft den siden han var et år.. Det jo noget vi går og ser frem til når ugen starter op mandag.
Jeg spurgte så hans far om det så ikke kunne blive sådan når de gerne vil have den ekstra aften med ham, at det bliver fra fredag til mandag hvor de så selv aflevere ham, da vi stort set ikke kan sammen, da han ikke rigtig kan lade mig være, og rigtig forstå jeg er kommet helt videre og at jeg har det godt, og venter barn med min kæreste..
Men det ville han absolut ikke gå med til, da han mener vi har fælles forældre myndighed, og han bare har sin rettigheder til at få ham der, da vi har fælles forældre myndighed, så han har sendt papir til statsamtet, og jeg har bare sagt at den midlertidig aftale ang. vores søn her i sommerferien må vi jo så aflyse og bare holde os til papirene...
Jeg vil så lige sige han deltager intet i BH, han gider fx. ikke kører sin søn til læge eller noget her hvor vi bor, så springer han tingene over, og når Sebastian er syg, er det altid et spørgsmål om hans kæreste vil have ham, da han ikke selv magter det, han bor 30 km. væk fra mig..
Jeg har så gået og tænkt lidt efter, er det mig der ser forkert på det, eller ville det ikke være lettere det andet ?
og hvordan ser statsamtet på sådan nogle lidt åndssvage sager, som jeg føler det.. ?
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 291
jun 2008
feb 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 541
Kender flere som har stået i sammeproblem, og evt. har en lillesøster, lillebror, men stadigvæk er blevet gjort til faderens fordel... Svinderi, men det er i hvert fald det jeg har lod mig høre mig frem til.
jun 2008
Men ja man skal jo nok lige vende sig til det, for må være svært et eller andet sted, med de ikke føler sig forskellig behandlet, fx. hvis man laver noget de weekender samværet med modsatte forældre er.. Men ja finder man vel ud efterhånden ?
Tænkte nok der ikke var nogle forskel, var egentligt bare lidt nysgerrig For er ikke rigtig inde i alt det der
jun 2008
Men ja håber os jeg får min med samvær fra fredag til mandag også måske en hverdag som onsdag ind i stedet for Som vi kørte før.. men nu må vi se
Men håber os du selv får noget ud af det
Samvær/statsamtet..