Gør børn en handicappet?? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg havde et skænderi i aftes. Og er stadig uvenner. Han er begyndt og sige hvergang vi er ude blandt venner at børn ikk gør os handicappet.
Min kæreste skal både til træf i deres motor cykel klub, på daværende tidpunkt vil bette pigen hvis hun kommer til tiden være 5 uger gammel. Så skal han 3 dage til noget andet træf. Og så skal han nogle dage til Tyskland for at køre på bane. Og jeg, jeg står bar og siger ingenting. Men igår gik det over gevind. Jeg syns det lyder så forkert.
Han har sagt til mig at man ikk kan tillade sig ikk og amme sine børn. (Selvf vil jeg amme). Men når han lige pludselig skal de ting her indenfor de næste 7 mdr, så syns jeg faktisk nemt man kan sige at det ikk hæmmer en at få børn. Det jo ikk ham der skal være hjemme.
Hva syns i og sådan noget her?
Det skal ikk lyde som om jeg er kommet i tvivl om at vi skal ha barn, men jeg syns ærlig talt at det er som om han bar ligger det over på mig alt ting
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
og så vil jeg lige sige at den kommentar med man ikke kan tillade sig ikke at amme kan være ret stødende,, der er intet galt i ikke at amme,, nogle kan ikke her iblandt mig selv, har to flaske børn og vil altid vælge flaske frem for bryst frem over,, mine børn har ALDRIG været syge og har ikke taget skade af flasken,,,
i må jo snakkke om, om det skal gå begge veje eller det kun er ham der kan tage ud,,,
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 204 Svar: 726
Jeg syns bar han får det til og lyde som om det kun er ham. Og at jeg som en selvfølge tager barnet. Blir ret ked af det. For vi er trods alt to om det.
Selvfølgelig skal vi gøre ting som vi har interesser for. Tror bar det er måden det blir sagt på fra hans side. Syns i forvejen ikke jeg beder om ret meget. Han skal ikk ha barsel, fordi han er selvstændig osv. Så jeg syns faktisk jeg er large.
Men det virker som om hans venner bar fryder sig over og kigger på mig som om jeg bar er en nikke dukke, når han fortæller om Alle de ting han skal.
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
Min kæreste gjorde det samme mens jeg var gravid og vi havde også et stort skænderi om dette.. Men da Elias kom ændrede han til dels mening men jeg ammede så det var en selfølge at jeg altid havde Elias.. Idag deler vi mere om det så jeg også kan nogle ting men han ligger stadig det meste ansvar hos mig det kan til tider være en stor diskusion hvis jeg pludselig gerne vil et eller andet men han ender som regel med at tage ham.
Hvis jeg var dig ville jeg kræve han tog del i ansvaret og ik bar tror det kun er dig der skal ændre nogle ting
apr 2011
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 73 Svar: 447
vi snakkede også om en dag hvordan vi syndes det var og ha fået barn. og han syndes det var så nemt, og han var slet ikke så træt som han troede han ville være.. øhh nej mester du er jo aldrig hjemme og du får lov og sove hver nat.. i håb om du en dag vil lave lidt når du kommer hjem fra arbejde..
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Jeg synes virkelig jeg gik glip af en masse af alt det der foregår uden for hjemmet
Meeeen, nu er hun snart 1 år, og denne sommer bliver da bare fantastisk- nu skal vi nye den.
Nu er det lidt nemmere at have hende med ude
Men jo, man er vel lidt "handicappet" det førte halve års tid - og jeg tror det føles værre hvis man får en sommerbaby
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 57
min kæreste har også mega mange planer , og han vil det ene og det andet med sine gutter , bla elsker han at være på festival med sine kammerater , og da jeg blev gravid , mente han at bare SKULLE med igen i år , men nu står vi og venter barn til juni , og blev sgu ldit trist og irriteret over at han bare ville tage afsted efter den lille er født . han kunne dog godt se min fustration og valgte at sige nej til det i år.
men her for nyligt , valgte han så at fortælle at han tager til thailand i sommeren med sin bedste kammerat (hans kammerat tager der til næsten 4 gange om året) , men det var først planlagt til at være i efteråret, og blev lidt irriteret over ham for det er også hans datter der kommer til verden . og da jeg konfronterede ham med det sagde han bare "det må jo være min tur til at rejse nu" , kun fordi jeg var en tur i tyrkiet med min veninde da jeg var 4+0 (endnu ikke opdaget på det tidspunkt)
ærligt har jeg det sådan at det ikke kun er mit barn men også hans , sige ikke at han skal blive hjemme hele tiden , men lige omkring fødslen mener jeg at han burde være her .
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
I weekenden, der er jeg for det meste alene.... for han er nede og lave bil med vennerne, eller bare nede og være sammen med vennerne....
Jeg ser sådan her på det... Det er ham der går glip af alle de dejlige ting med vores børn.... ikke mig.... Jeg har det hele på tæt hold, og vi hygger os SÅ meget mig og børnene....
Ja, det er da selvfølgelig også hans børn.... Men igen, at han vælger at priotere hans tid anderledes, må være hans valg....
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 204 Svar: 726
Men jeg kan høre på de fleste af jer at jeg er nød til at sætte min kæreste i sving og kræve noget fra ham fra dag 1.
Tusind tak for alle de gode input og ikke mindst jeres ærlighed, så man ikke føler sig helt alene om det emne.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 892
Herhjemme er det 100% mig der står for det hele. Jeg skifter ble, jeg giver mad/flaske, jeg bader, jeg står op om natten, jeg står op om morgenen, jeg leger med hende hele dagen, jeg putter, osv. Derudover holder jeg også huset og ordner hunden.
Min mand går hjemme dagen lang, og foretager sig absolut intet. Han laver ikke dagens gode gerning, sidder bare på sofaen og ser fjernsyn eller spiller computer..
Det er skide hårdt altid at skulle være 100% på, men heldigvis har jeg en sød familie som gerne tager hende en dag eller to, så jeg kan hvile ud og være mig selv. For manden ser det som en selvfølge at jeg gør det hele, og har han noget han gerne vil, så tager han da bare afsted..
Så mit råd er at holde ham i ørene fra start af, hvis du gerne vil at han skal deltage bare lidt i diverse gøremål. Herhjemme er løbet vidst kørt, jeg gider i hvert fald ikke blive ved med at prøve
aug 2009
Har taget utallige diskussioner med ham, men hver gang bliver han pisse sur og får den vendt rundt så det er mig der står og føler mig mega ussel. Så nu er jeg bare begyndt at ignorere ham istedet.. Det er ham der går glip af alle de skønne ting jeg oplever med vores datter, det må han selv om.
apr 2011
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 96
-Det bliver bare også en del svære at gå fra en når man har børn sammen ..
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 17 Svar: 96
aug 2009
Jeg har vel vænnet mig til at det er sådan det er, og prøver at få det bedste ud af det.
Når han endelig tager sig sammen og leger med hende, så er han en fantastisk far, og Smilla forguder ham!!
Det er vel det jeg håber han kan vise bare lidt mere af, for smilsens skyld.
Og så ville han sgu heller ikke tage skade af at lære at rydde op og gøre rent
Han kan sagtens, det er bare dovenskaben der har et alt for godt tag om ham...
Jeg forbander ham da tit og ofte langt væk, og tænker at det ville være nemmere at være alene for så havde jeg da kun "et barn" at tage mig af.
Men alligevel så får jeg aldrig taget det sidste skridt og fortalt ham at han bare skal pakke sit lort, jeg ved ærligtalt ikke hvorfor, ville ønske jeg gjorde.
mar 2008
Som andre siger, man vender sig til at klare det hele selv... Dog tror jeg ikke jeg kunne holde til det hvis min kæreste bare sad på sofaen dagen lang, og spillede computer..... Her er han trods alt det meste af tiden "lovligt" undskyldt....
aug 2009
Derudover sover han til klokken 12 hver dag, forstår ikke at han så ikke har brug for at komme af med noget energi om dagen..
Men ja, jeg har vænnet mig til at det er sådan det er, nu håber jeg bare snart han bliver sendt i noget praktik så han kommer lidt ud af huset.
mar 2008
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
Gør børn en handicappet??