{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.763 visninger | Oprettet:

Børnepenge hvor mange børn?? {{forumTopicSubject}}

Vi sad og snakkede om hvor mange børn får man egentligt børnepenge til hvis man eks har 7 børn under 18??
Vi har hørt folk snakke om 2 børn og andre 4 børn samtidig kan jeg finde at man får maks 35000kr i året.
Det er for en familie hvor det er fællesbørn og man bor sammen allesammen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børnepenge hvor mange børn??
  • #1   16. feb 2014 for msn ikke kun til 3?

  • #2   16. feb 2014 Jeg har 4 og får til dem alle

  • #3   16. feb 2014 okay

  • #5   16. feb 2014 okay så det med de 35000 er også blevet fjernet kan jeg regne ud


  • #7   16. feb 2014 Det er da lidt hul i hovedet.. synes bestemt at max 35000 kr om året var en genial idé.

  • #8   16. feb 2014 Jeg syns jo bestemt ikke det er hul i hovedet smiley man får jo for hvert barn og nogle får kun et eller to og andre (som mig) får 4 eller flere smiley det er jo ikke fordi man scorer kassen ved at have mange børn, det sgu dyrt.....størrer bil, størrer hus, tøj, sko, overtøj, møbler, legetøj, gaver til jul og fødselsdage osv smiley Nu viser statistikken jo at færre får børn.

  • #10   16. feb 2014 Jette: Det var da en underlig udmelding at komme med smiley jeg ville fint have råd til alle mine børn men nu er det jo bare sådan at alle får børne - unge ydelsen smiley Det er jo ikke engang noget man skal søge om. Nu er der jo oz noget der hedder..."tjener man for meget, får man ikke ligeså mange penge"... smiley Jeg syns bare tit folk går meget op i at man får ihhh og åhh så mange penge når man har mange børn, så derfor jeg lige ville beskrive hvad man f.eks bruger pengene på....

  • #11   16. feb 2014 Vi har 3 og får for alle 3. Kan heller ik se det forkerte i man får pr barn uanset antal. Man skal ik få børn hvis man ik har råd nej, men det er jo det samme som at sige hvis man sys det er unfair dem med fæere børn få flere penge så må de jo bare få nogle flere børn. smiley vhavde der ik været noget der hed børnepenge havde vi nok fundet ud af det. Bare gang hva i bruger på 1 barn med inst. Sko. Overtøj. Tøj. Så kan det nok regnes ud at fordi man har 3 plus børn så har man ik så meget mere at rutte med som hvis man kun har 1.

  • #12   17. feb 2014 Self for man rigtigt mange penge ud af det hvis har 3-4-5 børn og det er da de færreste det bruger så mange penge hvert kvartal på deres børn og i min verden skal børnepenge ikke sponserer bil møbler osv så jeg synes også det noget mærkeligt noget at loftet er fjernet igen, hvis ikke man har råd til så mange børn så må man vel holde ved fx 2

  • #13   17. feb 2014 Fx nogen bekendt e har 3 og når børnepenge kommer ja så tager de lige på flammen og æder for 1300 hmm det er jo ikke meningen

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #14   17. feb 2014 Til "Omg"

    Har du selv børn??
    For jo så meget koster børn hvert kvartal og mere til.
    Det koster over 2000kr HVER måned bare, at have dem i dagpleje, derudover er der udgifter til tøj mm..



  • #15   17. feb 2014 Omg: øhhh jo børn koster sgu mange penge smiley jeg får børn fordi jeg elsker børn og har overskuddet til det, jeg får ikke børn for pengenes skyld for det er der sgu ikke penge i...haha... Jeg spare f.eks sammen til julegaver og fødselsdags gaver.....det er jo ikke kun tøj de bliver brugt på smiley jeg har 2 i børnehave og en i dagpleje, så det koster jo oz smiley men nu er det jo ikke noget man skal søge om. Kunne måske forstå at folk fik ondt i r**** hvis det var noget man kunne søge for ellers ville økonomien ikke hænge sammen smiley

  • #16   17. feb 2014 Malene ja 1 og en på vej så jeg ved godt hvad børn koster:)

  • #17   17. feb 2014 Nu falder børnetallet jo altså, og de vil gerne have at vi alle få mere en 2 børn - så jeg ser absolut ikke noget forkert I at man modtager penge pr. barn man får.......

    Selvfølgelig skal man kunne forsørge sine børn og det kan de fleste også, ellers så nej så skal man ikke få dem.

    Vores børnepenge går til betaling af børnepasning


  • #18   17. feb 2014 Mutti har jeg skrevet nogen steder at du har fået Børn PGA børn pengene?

  • #19   17. feb 2014 Omg: nej det har du ikke DIREKTE skrevet smiley men du skriver at man selvfølgelig får mange penge når man har f.eks har 3-4-5 børn og der må jeg lige fortælle dig at det syns jeg nu ikke man gør når man tænker på hvor mange penge man bruger på dem HVER måned osv smiley Selvfølgelig er det mange penge for dem der kun har 1 eller 2 børn men igen der er jo noget der hedder at tjener man "for meget, får man ikke ligeså mange og det er jo ikke noget man skal søge om, de kommer jo bare......der er jo ikke nogle der bliver "snydt" smiley

  • #20   17. feb 2014 Jeg skriver da Heller ikke indirekte at du har fået børn PGA pengene? ??? Jeg synes da 12000 er mange penge nu regner jeg lige ud fra hvad min bekendt for, og de bliver med sikkerhed ikke brugt på børnene

  • #21   17. feb 2014 For lige at køre videre på eks 12.000 kr hver 3 mdr.

    12.000 / 3 = 4000 pr mdr.

    Er det til to børn?

    Det går jeg ud fra.... ,altså to gange pasning....det koster da ihvertfald også 2000 kr pr. barn pr. mdr....

    Ovenstående er kun et tænkt eksempel ca. tal og beregninger


  • #22   17. feb 2014 Nu det jo hellere ikke alle der selv betaler for pasning

  • #23   17. feb 2014 Og nu står der jo Heller ikke nogen steder at det er gratis at have børn:))

  • #24   17. feb 2014 Omg: Får hun tillæg? For er det ikke "kun" 4000 ca man får pr barn? Altså når de er under 3 år

  • #26   17. feb 2014 vi bruger ikke vores børnepenge til loui. det vi får det går til at vi skal rejse en gang om året.

  • #27   17. feb 2014 mutti- hun har et hold tvillinger paa 2 og en pige paa 4 , saa det vel 2x 4200 plus 1x3200 saadan ca, saa det vel en ca 12.000 hver 3, maaned? det da en fed check:)
    og mht til dp og evt bh - min point er det vel ikke det offentlige der skal ind og deakkke samtlige udgifter til vores born;;

    synes bare i for det til at lyde somom at fordi i skal betale for at faa dem passet skal man ogsaa have bornepenge..

    og som mor til loui skriver sa bruger de deres bornepenge paa at tage paa ferie,, og sig mig engang hvornaar er det blevet det man skal bruge pengene til.. saa for man bare lige en gratis ferie ?


  • #28   17. feb 2014 man skal vel ogsaa punge lidt ud selv,, det er trodalt os selv der vealger at faa vores born,, tag nu fx en enlig mor til maaske 2-3 stykker hun for forhojet bornpenge samt penge fra far og har i de fleste tilfealde betalt dp samt en del i boligstotte-- der kan vi da ogsaa snakke om en fed chek:) jaa i min verden var det da bedre at bruge nogen af alle de bornepenge et andet sted:)
    og nej jeg mener ikke at man ikke skal modtage bornepenge, men at komme og sige at man seriost bruger 10-15000 hver 3 maaned paa sine born det tror jeg ikke paa:)


  • #30   17. feb 2014 nej man det er nu engang en post man ved er der naar man vealger at faa evt 2-3-4 stykker?:)
    jeg synes da ogssa det er dyrt men saadan er det jo bare , det jo ogsaa dyrt at gaa til tandleagen betale husleje osv osv


  • #31   17. feb 2014 Det kan da være total ligegyldig hvad man bruger de penge til, så længe børnene ikke mangler noget.. Man betaler jo ikke kun institution hver 3 måned, og tror også det er de færreste der kun køber tøj hver 3 måned når de kommer.

  • #34   17. feb 2014 cbg jeg synes bare det komer til at lyde meget til at man forvente at det maa veare en post staten skal finansere,,
    slf skal vi selv betale for bleer mad sko og lign til vores selvvalgte born:)
    og nej 4200 lyder ikke af meget , men har man saa fx 4 born saa bliver det da til en god sjat penge:)


  • #35   17. feb 2014 Omg: Lad nu være med at have så ondt i r****....sorry...men kan ikke rigtig have din måde at skrive det på smiley ALLE får børn- unge ydelsen....længere er den ikke smiley Det er ikke noget man skal søge om og man siger vel ikke nej tak til de penge når det ligesom bare er sådan i dk smiley Fint at du syns, at dem der har flere end 2 børn, har numsen fuld af penge men det er bare ikke virkeligheden smiley jeg ved ikke om det bare er fordi du ikke bruger ret mange penge på dine børn smiley

  • #36   17. feb 2014 Omg: håber da ved gud ikke du modtager nogle af de penge med den holdning smiley

  • #37   17. feb 2014 mutti- du er evigt velkommen til at ignorer hvad jeg skriver smiley og du fanger tydeligvis ikke min point, men det maa saa veare din hovedepine:)
    men du er det saa heller ikke noget nyt at du altid skal vaere modsat hvis jeg skriver noget herinde:)


  • #38   17. feb 2014 altså jeg kan ikke se problemet i at man bruger dem på en ferie, så lange barnet ikke mangler noget. og det gør vores lille guldklump i hvert fald ikke smiley
    og tror ikke engang man kan sige nej til dem..


  • #39   17. feb 2014 Dem der har 4 børn skal jo også have alt tøj/ sko osv osv. Gange 4 så det er vel fair nok at de får samme ydelse pr. Barn som os andre.

  • #40   17. feb 2014 mor til hjalte- jeg kan bare godt veare lidt uforstaaende over den holdning at ens omkostninger ved at have born skal deakkes at staten:) den ikke fordi jeg ikke under folk bornepenge, slet ikke,, men at sige at det ikke er mange penge at faa maaske 10-15000 hver 3, maaned fordi det koster jo at have born... jaa suprise?
    og som der fx bliver skrevet at man har taget paa ferie eller lig n for de penge, det synes jeg da er saadan lidt jaa ved ikke hvad jeg skal kalde det;;; saa hellere at folk ikke skulle forsoge hinadne paa kh fx


  • #41   17. feb 2014 Det har jeg heller ikke sagt at de skal... Men du får vel også selv børnepenge, så staten dækker også nogle af dine udgifter. Der er jo ikke forskel..

    Og det med kh synes jeg kun der er fair, men kan ikke bare gå hjemme på statens regning og ikke regne med man skal lave noget.


  • #42   17. feb 2014 ja alle for vel bornepenge:)men jeg smutter ikke til mallorca for de penge:) jeg saetter fx penge ind paa min datteres konto og eller kober lidt ekstra toj til hende fx , men nu for jeg altsaa ogsaa blot 3200 ca hvert kvertal ikke 10.000+
    og jeg skriver ikke nogen steder man ikke skal have bp jeg skriver blot at det er da mange penge og jeg tror ik man bruger 10.000 paa sine born naar de dumper ind paa kontoen:)

    og ja slf skal kh modtager yde for pengene det vi helt enige om, men at der er forsogerpligt synes jeg godt nok ikke er fair;; og nej er ikke kb modtager:)


  • #43   17. feb 2014 Det er da mange penge, det er jo også dyre at have 4 børn fremfor 1 eller 2. Kan ikke forstå man kan få ondt i r.... Af at de får flere penge end os andre der kun har 1 barn. Om man rejser for dem eller man køber tøj for dem kommer vel ud på et. Vores ryger bare ind på kontoen om man så siger de bliver brugt på mad eller tøj til Hjalte kommer vel ud på et.

  • #44   17. feb 2014 jeg har ikke ondt i ...................
    bare glem det gider ikke blive ved med at forklare mig,, konkludere hvad i lyster:)


  • #45   17. feb 2014 Jeg er med på at fjerne børnebidraget helt og så gøre institutionspladsen gratis for alle (især alle os som rent faktisk arbejder og bidrager til økonomien her i landet)..

  • #46   17. feb 2014 omg: du skriver til mig (går jeg ud fra)
    "Nu det jo hellere ikke alle der selv betaler for pasning"

    Hvem betaler så for deres pasning? Er det fordi man får penge fra kommunen/staten?

    For så giver det da slet ingen mening at man er imod at deres gives en sats pr. barn og ikke et max beløb!



  • #47   17. feb 2014 Vi har en dreng og de børnepenge vi får der bruger vi på eks. købe en gris til fryseren eller andre ting, vi køber også tøj og sko og andre ting til vores dreng.
    Efter min holdning er der ikke penge til vores dreng men en tilskud til hustanden.
    Det vi vægter højest er at HAN har hvad han skal bruge!.
    Det er ikke sådan vi suser ud og køber tøj til os selv det har vi aldrig gjort.
    Kan også godt se pointen i at tage på ferie for dem for hvis man bruger den som opsparing og barnet ikke mangler noget er det jo super smiley


  • #48   17. feb 2014 Altså vi bruger dem jo også på vores barn han kommer ud og oplever verden smiley

    Men det som det er i det er at hvis der ikke var børnepengene ville der ikke komme så mange børn til verden pga så er der mange som ville vælge børn fra. Eller i hvert fald at få mere end 1. Og det vil skabe et kæmpe problem i vores samfund.


  • #49   17. feb 2014 Ja det er også vigtigt børnene oplever noget.
    Sidste år købte vi årskort til ålborg zoo for nogle af dem


  • #51   17. feb 2014 Der står heller ingen steder man skal bruge dem på børn, så det bestemmer man jo selv. Vi får 11.300. Hver 3 mdr. Vi betaler 8000 hver 3 mdr til inst. Udover det skal der jævnligt tilkøbes til 3 garderober, 3x fritidsaktiviteter og 3 x madpakker hverdag osv. Ved ik hvorfor du tror overskudet er så vildt stort?

  • #52   17. feb 2014 Jeg er nu også af den holdning at selvfølgelig er det lækkert at få penge fra staten for at få børn.. MEN man skal bare ikke have børn hvis man kun har råd til dem pga børnepengene..

    og 35000 årligt er da vidst også en RET FLOT sum.. tror folk at det er en gavebod??


  • #53   17. feb 2014 Nu hedder det jo faktisk ikke børnepenge, men børnefamilieydelse. Det vil sige at det er penge som er til børnefamilier. Om de så bliver brugt som en del af familiens budget eller de kun går til børnene, er fuldstændig underordnet!! Det er til familier med børn og dermed ikke bestemt punget ud til børnene! Familien bestemmer hvad der er brug for at bruge pengene på og det kan være forskelligt fra familie til familie. Og så er den ikke længere. Så længe børnene har det som de har brug for, hvad angår tøj, legetøj og andre fornødenheder, ja så er det da lige meget om der bruges penge på at opleve at rejse med sine børn eller tage ud og spise med sine børn..

    Jeg tror heller ikke at der er nogen herinde som ikke kan leve uden deres børnefamilieydelser, og på den anden side, så kan det måske hjælpe nogen af dem som måske havde et fint job inden krisen, men måske er røget ud af dagpenge og nu er på KH. De havde råd til at få børn da de fik dem, men ingen ved hvad fremtiden bringer, og pludselig kan økonomien altså blive stram, og så er vores samfund der som et net til at rede dem som har brug for det. Jeg syntes man skal være glad for vores velfærd så længe vi har den, for hvem ved hvor mange år det holder endnu. Hvis man ikke mener at man har brug for børnefamilieydelsen, så kan man jo donerne nogle penge til red barnet eller andet, så er der nogen af dem som virkelig har brug for dem som får dem, hvis man godt kan undvære lidt. Det vil gøre dem ekstremt glade, er jeg sikker på!

    Og lige til sidst, hvad andre får, syntes jeg man skal være fuldstændig ligeglad med og hvad andre bruger sine penge på. Jeg syntes at alt i dag skal måles i penge, hun får mere end mig, og hun bruger dem ikke på sine børn osv!! Stop det dog! Gør det jer til bedre mennesker at brokke jer sådan? Hver dog for fa.... glad på andres vegne og tænk at det er dejligt at de har lidt gode penge hver tredje måned til deres børn, hvis de altså har det.. Syntes det er så træls at læse hvordan folk kan få ondt i bagdelen over at andre får mere. Det er jo som børn der kappes om at få mest slik..
    Og det er som det sidst dejligt at der er nogen der bidrager til samfundet med flere børn, selvfølgelig skal de ha ekstra penge til dem også!


  • #54   17. feb 2014 Det var rart at få svar på mit spørgsmål smiley
    Jeg syntes det er helt fint at man får pr. barn og ikke et loft på 35000 i året smiley
    Jeg har en kæreste som har e kronisk sygdom så hun kan ikke holde til at arbejde ret meget så vi får lidt fra kommunen hver måne pga det, og det er skønt vi kan det!
    Jeg har en rimelig løn og vi har hus og bil.
    Ved vi får børnepenge til vores dreng betyder det at vi kan få lidt mere luft i budgettet smiley


  • #55   17. feb 2014 Leanders mor > det hedder nu altså børne- og ungeydelse..

  • #56   17. feb 2014 Jeg mener at man ikke bør få flere børn en man har råd til.. hvis børne- og ungeydelsen forsvandt eller sat ned til 10.000 årligt, skal man ikke stå og skulle skille sig af med børnene..

    Jeg synes da bestemt at det er rart at få pengene og det giver da ekstra muligheder osv. men jeg kunne godt være mor uden den kvartal chek..


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #58   18. feb 2014 Det tvivler jeg nu på med den udtalelse smiley

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #59   18. feb 2014 Man er jo i det samfund vi lever i idag tvunget til at begge forældre skal have fuldtidsjob, og det koster at få dem passet, så synes sku den børnechek er helt på sin plads! Den dækker langt fra alt.

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #60   18. feb 2014 Men nej man skal ikke få børn pga man får penge fra staten.. Man skal få dem fordi man ønsker børn og selv har råd til det- det tror jeg vi alle er næsten enige i..
    Men synes da det er rart med ekstra penge hvert kvartal så der er til de dyre ting..


  • #61   18. feb 2014 Jeg tror heller ikke der er nogen mennesker der får børn for at få børnepenge smiley
    Det kan nok regnes som at købe øl for at sælge flasker smiley


  • #62   18. feb 2014 Camilla: nej det hedder famileydelse ( børne.og unge ydelse) fordi folk der ikke er indenfor området ved hvad det andet betyder. Det har aldrig heddet børnepenge, det er bare noget man kalder det..

  • #63   18. feb 2014 Og min point med det er ikke at diskutere hvad det hedder, men dermed at fortælle at det går til en familie med børn og ikke til børnene alene.

  • #64   18. feb 2014 Hvem får da oz børn hvis de ikke har råd til det?! smiley

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #65   18. feb 2014 Det skal der da nok være nogle det gør, ligesom nogle anskaffer sig dyr de ikke har råd til at køre til dyrlæge med..

  • #66   18. feb 2014 Malene: Ja det har du nok ret i smiley Vil så "sige" at alle med den holdning til familie ydelsen, håber jeg da ikke søger alle de tillæg man f.eks kan få som enlig forsørger...... boligstøtte, friplads, ekstraordinært osv osv.....

  • #67   18. feb 2014 Nanna? Hvor er det VILDE? Det er vist dig der pisker en stemning op. Hvem mener du piver? Ved godt det koster penge at få passet bør, derfor må man vel godt sys det er dyrt i forhold til hva man får for pengene :/der er da heller ikke nogen der brokker sig over hva de får? Kun dem der brokker fordi de ik får. Og de havde nok haft en anden holdning hvis de havde 3+børn! Alt hva man får udover 1 er jo ik gratis smiley men igen tror ik nogen får børn for ydelsens skyld, så blir de snydt ihvertfald.

  • #68   18. feb 2014 Når der de sidste mange år har været snak om, at vi får for lidt børn her i Danmark, så ville det da også være helt hul i hovedet at man kun kunne få børnepengene til max 2-3 børn. Så er det da kun en god ting, at staten gør lidt for at gøre det nemmere for småbørns familier.
    Og dem der har ondt i numsen over at folk får børnepengene til 4 børn, tænk lige over at udgifterne altså også stiger for hvert barn man får.
    Måske skulle vi alle bare være glade for at der rent faktisk er folk der får flere børn, det kommer os helt sikkert til gode når vi engang bliver gamle og har brug for pension, efterløn, hjemmehjælp osv.. Hvis der ikke er nok til at betale skat, så bliver ydelserne skåret væk..


  • #69   18. feb 2014 Jeg synes da det er ok at være lidt afhængig af børnepenge hvert kvartal hvis man har 4 børn.
    Vi har kun Sophia, og de børnepenge vi får indgår bare i vores budget.

    Vores naboer har 4 børn i alderen 5 - 15 år. - jeg kan sagtens forstå de har behov for pengene.
    Børn vokser - tøj, overtøj, sko osv er dyrt.

    Man skal selvfølgelig ikke få børn for at få børnepenge - (det ville også være en underskudsforretning)

    Men synes det er fint familier får dem. - og synes også det er lige meget hvordan folk vælger at bruge dem.

    Dem der har ondt i røven over det kan jo bare få nogle flere børn.


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #70   18. feb 2014 Mutti J
    Nej det håber jeg heller ikke, men det tror jeg nu nok de gør smiley


  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #71   18. feb 2014 Staten har jo selv besluttet at man som børnefamilie får den Sum penge, de kommer automatisk når man får børn, og hvem siger nej tak til det?
    Ikke os i hvertfald.. Vi har ikk valgt de skulle hjælpe os, men synes da det er skønt med ekstra hjælp.


  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
    #72   18. feb 2014 Hvis man mangler drama i sin dag, så skal man bare lige logge på og læse lidt, så er der fyldte godt op på den konto smiley

  • #73   18. feb 2014 Jep Kim smiley

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #74   19. feb 2014 Ja her er man altid sikret en god diskusion smiley

  • #75   19. feb 2014 Vores bruges heller ikke direkte til børnene, vi har råd til alt børnene skal have i vores budget, så børnepengene er ekstra og bruges til at spare op eller hvis der er større indkøb der skal gøres..

    Omg: Mener du så at man skal have det samme uanset antallet af børn ? Eller hvordan..
    Har du overvejet at 2 børn koster det dobbelte af 1.. 3 det 3 dobbelte osv, for giver jo ikke mening at du skriver du kun får 3200 pr kvartal, det gør alle andre med børn i samme alder jo også pr barn..


  • #76   20. feb 2014 Ja børne tallet falder men ikk pga penge .

    Eller jo lidt men det er det folk selv tjener folk vil arb og gøre karriere inden de skal have børn derfor er folk over 30 år i gennemsnit før de får børn

    Og så er facilitetes beh også faldet meget da nogen ikk har råd til nr to eller ikk ønsker selv bruge penge for få børn,

    Vi har selv fået hjælp og jeg har intet mod skulle betale selv men jeg syntes det dyrt og vi har lige forsøgt en gang til uden held og det kostede 6000 kr og vi er nød spare før vi kan forsøge igen for så det 6000 igen.



  • #77   20. feb 2014 Mutti > og hvorfor ikke? Hvis ikke man får div. tilskud som enlig, så er det sgu da ikke billigere at have børn, end hvis man er samlevende?

    Og der er da noget af en forskel på indtægt som enlig og som par!

    Hvorfor ikke udnytte de muligheder man har? Det vil de fleste nok gøre smiley
    Men derfor mener jeg nu ikke at man skal have 16000 pr kvartal fordi man vælger at få flere børn end den almene dansker.


  • #78   20. feb 2014 Camilla: For så er man godt nok dobbeltmoralsk! smiley Man kan da ikke sidde og "nasse" bare fordi man er enlig smiley og i hvert fald slet ikke med den holdning. Man kan da ikke sidde og skrive "hvis man ikke har råd, burde man ikke få flere", når man selv sidder og trækker boligstøtte, friplads, ekstraordinær osv osv......."hvis man ikke har råd, måtte man jo har fundet sig en billigere lejlighed, ikke have bil f.eks osv".... og hvad er der lige galt med den familie ydelse?? Hvorfor går man såååå meget op i det??? Er det ikke meget logisk at f.eks 3 børn er 3 gange "dyrere"? smiley Man får for hvert barn, så hvis du engang fik 3, ville du jo ikke blive syndt
    , du ville få for 3 smiley Det er penge alle får, så forsår slet ikke hvorfor vi skal blive ved med at diskutere det?? smiley


  • #79   20. feb 2014 Nej men så kunne man jo sige at mor og far må deles lige om udgifterne der har med børnene at gøre, istedet for at samfundet skal betale fordi folk går fra hinanden og der er børn involveret. Det er dyrt at have mange børn så det er altså ikke det vilde overskud man har ud af det selvom man har 2 indtægter. Vi lever ik som konger fordi vi får børnepenge. Om man gir alt til børn tager til mallorca eller llgger dem i budgettet kommer jo fuldstændig an på hvordan man har lagt sin økonomi og er jo også fuldstændig ligegyldigt. Kan bare bare ik se det unfair eller mærkelige i at man får pr. Barn.

  • #80   20. feb 2014 Camilla: det jo ikke mig der har problemet med det, jeg syns det er fint nok man søger diverse tilskud som enlig men man skal så ikke "brokke" sig over familier med flere børn får mere da man jo ligesom bare får for HVERT barn smiley Hvis man endelig skaæ tænke som dig, så ville jeg da blive mere irriteret over at der sidder folk som søger alle mulige tilskud bare fordi de ikke har råd til at stå alene. Familie ydelsen er jo ikke noget man skal søge om smiley Jeg bidrager til samfund med mine børn også smiley

  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
    #81   20. feb 2014 Mutti: at være enlig forældre er ikke en guldgrubbe selvom at vi får ekstra tilskud, f.eks, er mad dyre da jeg ikke kan købe mad til halvanden person men er tvunget til at skulle købe mad til 4, grundet at butikkerne ikke laver kød pakker på mindre en 500 gram osv, så der er en masse mad spild der, jeg er kun en person til at skulle afholde alle udgifter både til mig selv og min datter, så det er meget dårligt eksempel du kommer med der. endvidere så er det ikke alle der har valgt at være enlig forsørger. hvor at folk derimod selv har valgt at skulle have flere børn.

    jeg er ikke imod at folk der har flere børn også får penge til dem, men vil da mene at hvis man har 2+ børn er det IKKE dobbelt så dyrt, da man f.eks kan gemme tøj til den mindste osv, man har ikke lige så meget mad spild, som jeg har, jeg vil væde med at det som jeg er "tvunget" til at betale for mad grundet butikkerne/producenterne ikke kan finde ud at lave nogle mere tidsvarende portions pakker, er det samme som en familie med 2 børn. og de har i de fleste tilfælde også 2 indkomster. ergo har de et rådighedsbeløb som er meget støre end mit, såfremt at de ikke er klar til luksus fælden.


  • #82   20. feb 2014 Kim j: Ang mad så kan halvdelen af kødet jo fryses eller man kan bruge resten en af de følgende dage, så der behøves ikke være madspild..
    Ang hvad flere børn koster så ja kan man genbruge tøj, indtil en hvis alder (derefter når de at slide det) og hvis man får samme køn..
    Jeg er på FP og min mand arbejder.. Hvis jeg blev enlig så ville jeg faktisk have et større rådighedsbeløb pga ekstra tilskud, ekstra pension, penge fra x-mand, osv


  • #83   20. feb 2014 Kim: Nu skal du lige huske at jeg altså ikke har noget imod at man søger de tilskud smiley men ja jeg syns man er dobbeltmoralsk hvis man ikke syns at man skal have til hvert barn, når man f.eks har 3 + smiley Det kan godt være man ikke selv har valgt at blive enlig men så måtte man jo sørge for at man havde pengene til at forsørge sig selv og ens barn HVIS man blev enlig, flytte i en billigere lejlighed, skille sig af med bil osv osv....hvorfor skal vi betale for alt det enlige kan søge?? Og HUSK nu jeg ikke har noget imod det med at man søger det forskellige smiley IGEN....man skal ikke søge om familie ydelsen.....det er noget ALLE får smiley Og som skrevet syns jeg da det er fint at der et nogle der får mange børn, børne tallet er jo faldet og det kan blive et problem hvis det forsætter. Jeg ser sådan her på det......jeg søger for at mine børn kommer i skole, får lavet lektier, får nogle gode uddannelser osv, så man kan jo sige at det er også er en måde at bidrage til samfundet smiley

  • #84   20. feb 2014 Og ved heller ikke lige hvor Camilla får de 16000 fra, for det får vi i hvert fald ikke smiley

  • #85   20. feb 2014 Kim. Ingen har noget imod enlige kan søge tilskud. Det er mere for at man skal lade være at øffe over folk der får fra en kasse når man selv skovler fra en anden smiley og nej man kan ik arve alting fra sine søskende. det er desuden heller ik nemt at handle til 5. Der er aldrig 5 stk kød i en pakke feks så skal altid købe dobbelt op så har også en del overskud på den konto. Vi har også ekstra udgifter til vand osv. Vi har jo herre meget vasketøj og 5 mennesker der skal i bad dagligt osv smiley og npr vi skal i biffen eller andet, er det heller ik noget man bare lige gør.

  • Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #86   21. feb 2014 Enig Carina, for hvis man skal derud hvor man har ondt et vis sted over hvad man får fordi man har fået børn- om det er 1 eller 3, ja så skulle man også til at have ondt i røven over de folk som selv vælger at gå fra hinanden, alle de tilskud de kan søge smiley



  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
    #87   21. feb 2014 Signe: Mir problem er at jeg ikke har en fryser der er stor nok til at det kan lade sig gøre, og så bliver det også kedeligt i længden at skulle have det samme at spise 2 dage i træk hver gang.

    Mutti: igen så har man SELV valgt at skulle have mange børn, så må man også SELV sørger for at kunne klare det økonomisk, nu lever vi så i et "velfærds" samfund som gør det muligt at få til alle børn. som du selv sagde hvorfor skal i betale for alt det som jeg kan søge, jeg vender den lige om, hvorfor skal JEG betale for at i vil have et fodbold hold smiley det er jo noget i selv har valgt, man har ikke altid selv valgt at blive enlig. måske er børnetallet faldet men det betyder jo ikke at man absolut SKAL have mange børn, og om du fik penge eller ej, så håber jeg da at du ville gøre alt hvad du kunne for at de fik gode uddannelser osv smiley

    Carina: jeg betaler mere i skat hver måned end jeg får i kvartalet, så vil ikke mene at jeg skovler fra en kasse. tvivler på at du er tvunget til at købe ind til 10 når i er 5, og lige en anden ting, så ØFFER menesker ikker, det gør grise, brug nu et sprog som er voksne værdig smiley

    Malene: hvem siger at jeg selv har valgt at blive enlig??? dem som man skal være sure på er det som "går fra hinanden" bare for at kunne få tilskud og ikke blive ramt at gensidig forsørgerpligt.


  • #88   21. feb 2014 Kim: at man ikke har fryser plads kan jo løses smiley og man behøver jo ikke spise det samme, fx hakket kød kan jo laves til meget forskelligt og det meste mad kan jo fint holde sig et par dage i køleskabet.. Mange uanset børn og antallet deraf må leve sådan pga penge..
    Men mangler lidt svær på om du reelt mener man kun skal have til et barn fordi du bliver ved med at skrive at man jo selv vælger at få flere..


  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
    #89   21. feb 2014 Signe: jeg har ikke noget i mod at folk for børne-ungeydelse til flere børn, men føler bare at det virker til at folk ofte mener, at bare fordi at de har selv har valgt at få mange børn også har krav på ar få penge til alle sammen, så derfor mener jeg også at der bør være en øvre grænse for hvor mange penge man kan få på den konto, om det så skal være et maks beløb pr år eller et maks for et bestemt antal børn, skal jeg ikke gøre mig klog på, men mener helt klart at der bør være en grænse. smiley

  • #90   22. feb 2014 Kim: "hvorfor skal du (Kim) betale for at man får mange børn"....hmmmm....det gør jeg da også smiley IGEN IGEN IGEN..... ALLE får familie ydelsen! smiley Der er jo for pokker ingen der bliver snydt, man får for hvert barn smiley Sorry men nej kan faktisk ikke se at man kan samlinge familie ydelsen og så alt det man kan SØGE når man bliver enlig eller ikke har ret mange penge......det gælder vel for alle, at man skal tænke over om man har råd smiley men altså dem der tjener "for meget" for heller ikke ligeså mange penge smiley

  • #91   22. feb 2014 Det er jo ikke kun de "fattige" der får familie ydelsen men det er kun dem der har hvad der svarer til 2 kontanthjælp, der kan søge boligstøtte, friplads osv....det kan vi andre jo ikke smiley

  • #93   22. feb 2014 Luk røven om mit sprogbrug kim! fint du ik tror det er dyrt at handle mad til 5. Er jeg sådan set ligeglad med. Mener bare ik man kan sidde som enlig og få ekstra børnepenge fordi man er enlig og så samtidig sys det er unfair at man får pr barn. og igen selvom man ik har valgt at blive enlig har man stadig valgt at få et barn og så må man jo SELV som forældre finde ud af at forsørge det ligesåvel som dem med mange selv skal sørge for deres.

  • #94   22. feb 2014 Ja okay, måske man kan leve af det hvis man får maks af samtlige ydelser. Det kan en alm arb. Familie ik. Vi får jo kun børnepenge og det kan man ik læne sig tilbage af. Men det er da trist for dem at de føler de har et tilfredsstillende liv på den måde og endnu mere trist at det er et signal man har lyst til at give videre til sine børn.

  • #95   22. feb 2014 Nanna: Det var da godt nok en trist historie og mega synd for børnene smiley Jeg kunne slet ikke forstille mig at vi kunne leve af familie ydelsen smiley

  • #97   22. feb 2014 Nanna: Det kan jeg godt forstå du gør, det er da fuldstændig grotesk smiley

  • #98   22. feb 2014 Nanna bland dig uden om tak. smiley har været her siden 2008 og har aldrig skrevet grimt til nogen. Men ingen skal blande sig i måden jeg skriver på!

  • #100   22. feb 2014 Nå troede jeg ellers det var smiley

  • #102   22. feb 2014 Nanna tror du misforstår. Jeg synes ikke kim skal rette mig fordi jeg skriver et latterligt ord som øffer. Derfor sys jeg han skal lukke røven. Det er ik pænt nej. Men tænker man vel har lov at blive lidt sur, da jeg normalt ik skriver grimt herinde. Jeg mener ikke jeg må bande alt det jeg lyster og skrive alt hva jeg lyster. Men det er jo sådan misforståelser opstår- altså når man blander sig fordi man kan og ik fordi man egentlig har noget at bidrage med smiley

  • #103   22. feb 2014 Nanna: Jeg er målløs!

  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
    #104   22. feb 2014 Mutti: jeg siger heller ikke at der er nogen der bliver snydt, siger bare at der burde være et maks på den ene eller anden måde, og igen kald nu den ydelse det den hedder børne- og ungeydelse,
    https://www.borger.dk/Sider/Boerne-ungeydelse.aspx?NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e05-b2f6efe8a839
    alle kan søge friplads uanset hvor meget man tjener, så får man bare en rabat der svare til ens indkomst, jeg kan ikke få boligstøtte da jeg ikke bor til leje men ejer min lejlighed, så alle de der tilskud som enlige kan få får jeg ikke, har så heller noget imod det smiley

    Carina: så så snak pænt, jeg snakker pænt til dig, så forventer jeg det samme retur smiley jeg har ikke sagt noget om at det ikke er dyrt at købe til 5 personer, men siger bare jeg nægter at tro på at du skal købe til 5 personer. ja man har selv valgt at få et barn, men det var under ændre forudsætninger, der er ingen der kan spå om fremtiden, men folk der har 2 børn i forvejen, burde forhåbentligt godt at kunne regne ud at det bliver dyre osv når man får endnu et barn, så hvorfor skal mine skatte penge gå til det?


  • #105   22. feb 2014 Er så ik enig i at din sidste linje med øfferiet var særlig pænt sagt, men skal nok tale pænt nu smiley jeg betaler også skat og vil da også gerne have noget for de penge smiley jeg betaler også skat til ting som jeg ik har lyst til eller gavn af, men sådan er samfundet skruet sammen og så må man leve med det smiley men hvorfor tror du ik jeg skal købe til 5? De 2 yngste er piger så selvfølgelig kan den yngste arve tøj, men ik alt tøjet jo og den yngste skal jo også have sin egen madpakke. Der er 14mdr mellem dem så det eneste hun kan arve er tøj. Ik seng og barnevogn osv da nr 2 jo stadig brugte de ting. Vi er 5 mennesker der skal have mad på bordet hverdag, så selvfølgelig skal der handles til 5 smiley

  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 10
    #106   22. feb 2014 Carina:

    der skulle have stået købe mad til 10 personer, du skrev selv at du blev nød til at købe 2 pakker af alt smiley
    ja enig at vi betaler til ting vi ikke har lyst til eller gavn af, men mange af de ting er noget som man ikke er selvforskyldt i eller selv valgt, men at få mange børn er stadigvæk noget man selv har valgt. smiley


  • #107   22. feb 2014 Ja det gør jeg også. Der skal jo være nok til man kan få mere end 1 portion hvis det er smiley ja det vælger man selv, men man får jo heller ik ydelsen til børnene for evigt, samt taksten falder løbende med alderen og så koster de jo stadig, så man kan jo ik gøre sit budget total afhængig af den. Og ja man vælger selv hvor mange børn man får, men det betyder nødvendigvis ik at man har mere luft i budgettet end folk med 1 barn fordi man får en højere ydelse.

  • #108   22. feb 2014 Haha, de enlige vil ikke have deres skattepengene går til familier med mange børn og dem med mange børn vil ikke have skattepengene går til tilskud til enlige forsørgere. Sikke en latterlig diskussion smiley Enhver er da vist sig selv nærmest..

  • #109   22. feb 2014 BCD: Faktisk ser jeg ingen skrive at de ikke synes de enlige skal have tilskud smiley folk skriver at hvis du sidder som enlig og hiver en masse tilskud hjem bør du ikke brokke dig over at naboen får børnepenge til alle deres 3-4-5 børn

  • #110   22. feb 2014 Bcd: læs nu hvad der bliver skrevet smiley JEG skriver at hvis man endelig skal gå i så "små sko" at man gå op i sådan en latterlig ting som hvor mange penge man får i familie ydelse, så må man jo "kigge" på alt smiley Jeg har intet imod at man søger alt det der men syns det er at være dobbeltmoralsk hvis man så brokker sig over at man får til hvert barn smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #111   26. feb 2014 Nu har jeg læst en stor del af tråden og det der umiddelbart springer i øjnene på mig, er dem der brokker sig over at andre for penge til deres børn. Dem der brokker sig for jo også penge, men de vil åbentbart ik ha dem. Hvad gør I så med dem?? Donerer I dem til foreninger eller bruger I dem og spiller dobbeltspil? Med moralsk prædiken??

Kommentér på:
Børnepenge hvor mange børn??

Annonce