{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Allergi?!! Eller?!! {{forumTopicSubject}}

Hej Hej! smiley

Håber virkelig i kan hjælpe mig..
Oliver startede med at få rød numse, og det har nu udviklet sig til at der er gået hul, det bløder ikk, det er mere hudafskrabninger, og så er området hvor der er rødt sådan helt hårdt/rugt, og jeg forstår ikk hvad det kan være kommet af, fordi vi vasker ham ALTID med vand og klud også selvom det er en næsten tør tisble.. Og det længste tid han har våd ble på, er om natten, men det første jeg gør der er at skifte ham når vi står op, og det har ALDRIG været et problem før, og han er næsten 7 mdr...
.. Tænker lidt om det måske kan være fordi han er allergisk over for de bleer, men ved jo ikk hvordan de reagere på bleallergi.. Nogen der kan hjælpe.. ?!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi?!! Eller?!!
  • #1   20. maj 2009 Ved ikke hvordan ble-udslet ser ud, men forestiller mig at det er knopper i plamager?? Men for at afprøve det, er i vel nødt til at prøve en anden ble i en periode og se om udslettet forsvinder. Vasker i kun i rent vand eller bruger i sæbe? Tror i hvert fald det er bedst med rent vand og så sørge for at han er helt tør, før i putter ren ble på. Kan man ikke også vaske for meget? På sygehuset fik jeg af vide, at jeg ikke skulle vaske hvis han kun havde tisset.
    Jeg er rigtig glad for Madsens salve når William har rød numse. Ellers skulle E-vitamin salve, tjæresalve eller kogte klude være godt!


  • #2   20. maj 2009 Køb cremen der hedder A- derma til rumpen efter nogen dage er det væk :0)

  • #3   20. maj 2009 det kan godt være bleerene i bruger, han ikke kan tåle....

  • #4   20. maj 2009 ja jeg ville prøve at skifte bleer, min datters numse blev helt ødelagt af pampers, hun har faktisk stadig ar og hun er 5½ år nu.
    for at hele det kan du bruge kogt vands klude, det heler det ret hurtigt.
    du laver simpelthen nogle stofstykker der passer ind i bleen og dækker det skadede område (fx af stofbleer, viskestykker eller gammelt lagn) så koger du dem, lader dem køle ned og trykker lidt af vandet af og ligger dem på huden under bleen og skifter dem hver gang du skifter ble


  • #5   20. maj 2009 Tak for alle de gode råd..
    - Men har brugt de her bleer fra dag 1 af, og tænker lidt om han så ikk skulle ha vist tegn på allergi overfor dem for længe siden, som sagt er han jo næsten 7 mdr?! ...


  • #6   20. maj 2009 Louise - Jeg vasker kun med rent vand, men har aldrig hørt man kan vaske for meget, har tværtimod altid fået ros af min sp fordi jeg gør det.. Men.. Ja,.. Ved det jo ikk smiley

  • #7   21. maj 2009 Michelle - Jeg ved det ikke.. Synes ikk der er andre tegn på bisser, og vidste slet ikk de kunne få udslet der pga bisser..
    .. Hmm, nej det har han ikke!! .. Eller jo men det har han først fået nu her EFTER det er kommet...

    Hertil morgen da jeg skiftede ham havde det ændret dig, og hans hud var helt løs, ligsom hvis man er solskoldet og man kan sidde og pille huden af, kunne rive sådan nogle flager hud af.. Og så er der kommet sådan nogle små hvide knopper, ligner lidt mini bumser der er klar til at blive trykket.. Tænker lidt om det evt kunne være noget svamp.. ?!!


  • #8   21. maj 2009 Ditte H: Ved du hvad der var i Pampers bleer, der ødelagde din datters hud så meget? Synes det er lidt skræmmende, hvis der er et eller andet kemikalie-halløj i

  • #9   21. maj 2009 Ja tænder eller ble eksem smiley prøv at skift ble mærke .. og smør med helosan =O)

  • #10   21. maj 2009 har godt nok aldrig hørt , at de kan få udslæt af at få tænder...
    min søn på lidt over 7 en halv månede, har lige fået sin 5 tænd og der har ikke været udslæt.. han har kun været lidt ked af det...


  • #11   21. maj 2009 louise s
    nej det ved jeg ikke men alle papirs bleer er jo fyldt med kemikalier, arthur har fx ikke kunnet tåle libero som er dem vi har brugt til de to store

    jeg har været lidt på stofbleer til arthur af samme grund


  • #12   22. maj 2009 Selvom du har brugt de samme bleer i 7 mdr, er det jo ikke et argument for ikke at bliver allergisk overfor det - Tvært imod.

    Papirs bleer er fyldt med kemikalier, og det skulle ikke undre mig hvis de for nogen skulle være allergifremkaldende.
    Ligesom mennesker der har levet med hund eller kat hele livet, lige pludselig kan blive allergiske =)

    Men der er jo forskellige stoffer i forskellige bleer, så prøv at skifte mærke, hvis det ikke hjælper kan jeg anbefale dig at skifte til stofbleer - Ja det lyder lidt hippie og gammeldaws, men prøv at se den her model, den er næsten som papir bare med stof i stedet =)
    http://www.bumgenius.com/one-size.php


  • #13   22. maj 2009 - Har været ved lægen med ham idag, og han mente det var noget udslæt, men da vi kom til lægen var det jo selvfølgelig ikk så slemt så han havde lidt svært ved og bedømme det, men hvis det blusser op igen så skal vi komme med det samme så han kan se ordentligt på det... smiley
    - Men indtil videre er planen et bleskift.. smiley

    Men takker for alle jeres gode råd osv..


  • #14   23. maj 2009 helosan er det bedste og svir overhovedet ikke.

  • #15   23. maj 2009 Helosan, er det dét man får i sådan en blå/hvid tube?!! smiley

  • #16   23. maj 2009 Nu da vi snakker creme..
    Hvad så med sådan noget zinksalve?!! ..


  • #17   23. maj 2009 Ja helosan er fantastisk ! og meget billig i forhold til de andre "viunder" creme.

    Bare et godt lag på og så lad ham ligge med numsen bar når han lige er smurt, gerne en halv times tid.


  • #18   23. maj 2009 Nå, men det må jeg prøve og have fat i så.. smiley ..
    Tror godt jeg ved hvad det er, min mormor smøre vidst sine tørre hænder i det, kan det passe?!! smiley


  • #19   23. maj 2009 Ja det er den hehe.. det billigste sted den kan købes hvad jeg ved er i Harald Nyborg =O) mine får et godt lag i numsen og dog luft tørre 5- 10 min inden cremen kommer på , somregel er det væk 2 dager efter =O)

  • #20   23. maj 2009 Renate - Okay!! ..
    Må prøve hvis det kommer igen... Fordi som sagt nu er det selvølgelig gået væk.. smiley .. TYPISK når man skal til læge med noget..


Kommentér på:
Allergi?!! Eller?!!

Annonce