{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Allergi !!!! {{forumTopicSubject}}

Ja sagen er den at Malthe for 2 weekender siden hvade en allergisk rekation.... Han nyste og det stod ud af næsen på ham med noget vand agtig snot !!! Han har også børneeksem så nu skal vi til hudlæge med ham tirsdag og der skal han også ha en priktest selvom han er lidt for lille endnu......

JEG frygter jo rigtig meget at HVAD HVIS han nu heller ikke kan tåle hund eller kat.....vi har 2 af hver slags :0( !!!

MEN jeg har en stor formodning om at det er pollen han ikke kan tåle da det kun er når vi er ud det hele render på ham...... !!!

ER der nogen herinde som har dyr på trods af at jeres små ikke kan tåle dem ??????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi !!!!
  • #1   13. jun 2010 er pollensæsonen ikke ovre?

    uha jeg fik selv allergi overfor kat da jeg var 13 og havde intet allergi haft før det og vi havde 3 katte hjemme. Det var ikke spor sjovt at gå hjemme hvor der var katte. Det endte også med at min allergi udviklede sig fordi jeg hele tiden blev udsat for kat og det var jo netop hvad min krop ikke kunne tåle eller stå imod. Så min katteallergi blev værre.

    Efter jeg er flyttet hjemmefra fik jeg hund for det havde vi aldrig haft og efter ½ år fik jeg hundeallergi og måtte gå af med den. Gud hvor jeg græd. Men nu er min hundeallergi ikke lige så slem som min katteallergi så jeg kan stadig godt hilse på hunde hvor det er værre med katte fordi jeg blev ved med at være i hjem hvor dervar kat selvom de ikke gik inde i "beboelsen" mere rigtig. Der blev luftet grundigt ud og skiftet gulve ud med nogen der var vaskbare, og sofaen ud med en lædersofa så den kunne tørres af men selvom der blev gjort alle de ting var der jo stadig kattehår osv. overalt i huset.

    det blev først rart igen efter jeg flyttede hjemmefra


  • #2   13. jun 2010 Vi har siden han var 13 mdr rendt til kontrol - tests - udredning mm og har fået ham priktestet for fødevare allergi og dyr - 24 prik i hans små arme - 12 i hver...

    han slog lidt ud for hund og hest, men fik at vide at det ikke var så vildt udslag til at vi skulle holde ham helt væk fra.

    Han har fået astma medicin siden han var 1 år.

    Farmand havde selv multi allergi som barn og kunne de første år kun spise en slags grød og blive vasket i en speciel sæbe. Ellers står den på svær astma på min side.


  • #3   13. jun 2010 Nej pollen er netop i sommer perioden og den er vi i nu :0) .....!!!

    Jeg har selv pollenallergi dog i meget mild grad tager ikke noget for det mere....... !!!!

    Ja ok.... Jeg kender bare en familie hvis begge børn faktisk ikke tåler hund men hudlægen sagde eller spurgte om deres børn ikke var glade for hunden..... og det var de jo !!!! hudlægen sagde så at de ikke skulle gå af med hunden selvom !!! bare sørge for at den ikke kom ind på deres værelse udluftning osv !!!!!!


  • #4   13. jun 2010 Linda : Ok .... skulle lige til at spørge om hvordan de fandt ud af om det var meget slemt eller kun lidt !!!!! det kan jeg så læse at man får at vide efter du har skrevet :0) .....

    Er det mon aveligt hvad man er allergisk overfor ?????


  • #5   13. jun 2010 Ved ikke lige om det er arveligt - men de er jo mere disponible for det når det er i familien...

    Men her var det også få at se om de kan finde ud af hvorfor han ikke rigtig har taget på siden han var 8-9 mdr - men stadig vokser fint i højden...

    Vi gik tilbage til vores forældre og fik dem til at skrive ned havd vi havde af allergi og ikke kunne tåle - gav den så til vores børne læge.

    Vi har også børne eksem herhjemme..


  • #6   13. jun 2010 Linda : Ok ...... det er vel nok aveligt på en måde.... jeg har høfeber som de kalder det !!!! kan ikke tåle græs og hø e. eks ! blev selv prik testet som lille og kan tydeligt huske det !!!! Farvestoffer i madvare osv kunne jeg heller ikke tåle...... så det må jeg heller sige vider til hudlægen !!!! Det er dog kun udenfor han reagere ved at han nyser og hans øjne hæver og der render klar snot ud af næsen ....... JEG HÅBER INDERLIGT at det er pollenallergi !!!! Men det må tiden vise !!!!

    Ja jeg har også selv børne eksem det er et helvede :0( dog er mit meget mildt nu ........


  • #7   13. jun 2010 Min venindes søn på et år, blev for 1 måned siden behandlet for allergi af min svigermor, hun behandlede gennem hans far.

    Han har ikke haft bare det mindste tegn siden og han havde både astma mm....

    Måske det var en ide??


  • #8   13. jun 2010 Da jeg kiggede efter Européer (kat) var jeg forbi en opdrætter, der sagde hun faktisk slet ikke kunen tåle katte (her taler vi om en med huset fuld af katte ;)) ´men hun sagde hun havde fået nogle vaccinationer der gjorde hun nu kunne leve symptomfri med dem..

    Hvis du ahr pollenallergi er der en god chance for det også er det han har smiley

    Min mor har nikkelallergi, og kan i den forbindelse ikke tåle tomater og appelsiner, jeg har desværre arvet de allergier fra hende..

    Hun siger dog hun ikke kan tåle kat, men har aldrig set en reaktion fra hende, tror den allergi hedder jeg-gider-egentlig-ikke-have-de-plager-så-jeg-siger-bare-jeg-har-allergi smiley

    Min far har dog katteallergi, han nyser hvis han er for tæt på mine katte..

    Den allergi har jeg heldigvis ikke arvet, og hvi jeg har vil jeg hellere vælge en vaccination end et salg smiley


  • #9   13. jun 2010 dslimd far begynder at blive rigtig dårlig i rum med katte.. han er allergisk overfor dyr.. men heldigvis ikke vores bomuldshund smiley

  • #10   13. jun 2010 Mie B :
    - Nu bliver jeg da lidt nysgerrig.. Hvordan det?


  • #11   13. jun 2010 Ja, jeg ved jo ikke helt hvordan det foregår, men har set det blive gjort og efterfølgende set virkningen.....

    Hvor i landet bor du??


  • #12   14. jun 2010 Jeg har godt læst det med de vacc. imod allergi og har også en bekendt der heller ikke tåler hunde eller katte ! dog har hun hunde alligevel og har det ganske fint på grund af den vacc :0) ......

    Men må en dreng på 18 mrd gerne få sådan en vacc mon ???? JEG vil nødig gå af med mine dyr da de betyder meget for mig !!!! MEN ja jeg kan jo heller ikke tillade mig at være egocentret heller hmmm......... !!!!!!

    Jeg bor i Varde !

    Han hverken nyser når han er tæt på dyrene herhjemme...... det er når han er ude det går galt !!!!! SÅ er 95 % sikker på at det er pollen !!!! Men man ved jo aldrig om han også måske kunne ha en smule allergi overni for dyr selvom der er ingen af os der har det hmmm.........


  • #13   14. jun 2010 Øv øv, hun bor på Sjælland, men der er vel også allergibehandlere i Jylland, medmindre i kommet til Sjælland i nær fremtid smiley

  • #14   14. jun 2010 Mie : Jamen hedder det bare allergibehandler??? eller er det en metode hvis jeg skulle gå ind og søge efter noget her i nærheden........

  • #15   14. jun 2010 Det siger at en zoneteraput kan gå ind og få det til at forsvinde.. Om det passer ved jeg ikke.. Ved bare, at jeg vil prøve det her i år.. Har nemlig selv fuldstændig sindsygt meget allergi, og det er simpelthen frygteligt..
    Så stakkels din dreng! smiley


  • #16   14. jun 2010 Skal lige finde ud af hvad det hedder så skriver jeg til dig smiley

  • #17   15. jun 2010 Louise : Ja jeg ved godt at det hjælper min mor gik selv til det med os som små !!!! Så det har jeg overvejet meget kraftigt også !!!!! Det hjalp rigtig meget på mig dengang.......

    Pu ha så er det i dag vi skal afsted !!! :0(


  • #18   16. jun 2010 Hej Stine...

    Her har du min sm´s hjemmeside så kan hun fortælle dig hvor du finder en i jylland, hvis det har interesse smiley

    www.allergi-terapi-behandler.dk



  • #19   17. jun 2010 Mie ..... Mange tak !!!! Vi venter et resultat p[ den blodpr've som gerne skulle komme en af dagene

Kommentér på:
Allergi !!!!

Annonce