{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Ja, så blev det vores tur.. {{forumTopicSubject}}

Til at blive "afvist" af vagtlægen. Det bliver nok lidt langt det her.
Oliver fik sin 5 mdr vaccina i onsdags og klarede den flot. Han var lidt ked da han skulle i seng om aftenen, men det var det. Torsdag var han som han plejede smilende og glad. I nat begynder han så at hoste rigtig meget. Han vågner kl 3 kl 5, hvor han får noget at spise og sover så igen til kl 8. Han får grød og lidt mme og bliver lagt ud i barnevognen som vi plejer. Her begynder det så at gå galt. Han vil IKKE sove. Han græder meget og tager sig til ørerne. Ved 11 tiden kommer han i bad og han er stadig meget ked og vil hænge på armen hele tiden. kl 13 får jeg lidt mme i ham igen men han vil stadig ikke sove. Jeg går med ham i armene og han falder kort i søvn, men så snart jeg ligger ham vågner han. Kl 16 kommer han i bad igen, han stor sveder og vi får 200 ml mme i ham og han sover en halv time.
Vi ringede så til vagtlægen kl 22. Han skriger nu rigtig meget, har sovet 45 min siden kl 8 i morges og har ikke fået særlig meget væske. Vi fortæller han tager sig til ørerne, hostede i nat, og rallede da han sov den halve time. Hans temperatur var 37,2 i eftermiddag så feber har han ikke.
Vi får så at vide, at det må være en virus da han ikke har feber kan han ikke have ondt i ørerne. Og en virus kan de altså ikke gøre noget ved. Siger så at jeg syntes det er mærkeligt når han tager sig til ørerne, men er også bekymret for han ikke får væske nok. Hun spørger så hvorfor jeg tror han ikke vil have noget at drikke. Tænker bare, hvor skulle jeg da lige vide det fra, det er derfor jeg ringer, for at få nogle svar. Men enden blev at vi fik at vide vi kunne ringe imorgen, hvis det blev ved.
Vi står nu med en lille dreng på 5 mdr, som ikke vil spise eller drikke, og som kun har sovet 45 min siden kl 8.

Kan det være rigtigt de kun kan have ondt i ørerne, hvis de har feber??

En meget fortvivlet mor, som syntes hun har prøvet ALT for at få hendes lille dreng til at spise og sove...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ja, så blev det vores tur..
  • #1   3. jul 2009 ja de kan godt have feber og have ondt i ørenen.... men det er ik altid de har feber...
    Men hvis han skriger og tager sig til ørene og skriger når han bliver lagt ned vil jeg tro de er ørene.. ring der ind igen og sig han skal tjekkes.. da han slet ik vil sover og skriger vildt meget bare smør tyk på det.
    men giv ham evt noget panodil det kan taget lidt af det og hvis i kan komme afsted så sørg for hans hoved er højt.. læg nogler bøger under madrassen eller noget.

• #2   3. jul 2009 skal lige siges min datter har haft mellemørsbetændelse mange gange og har kun haft feber halvdelene af gangene.. så nej de behøver ik have feber....

• #3   3. jul 2009 ring og sig i er på vej der ud.. de kan da ik bare afvise jer... er bare tosset nu.. men det er fordi vi har døjet med ørene og ved hvad helvede forældre og barn skal igennem hvis der ik bliver gjort noget...
    Men han kan også have tryk/væske/ snot i øret.

• #4   3. jul 2009 Vi har også haft ham til at ligge højt med hovedet og så ligger han bare og kigger. Vil stadig ikke sove.
    Hun hørte hvor meget han skreg, men selvom jeg sagde vi jo ikke vidste om det var ørerne blev hun bare ved med at afvise det og sige det måtte være en virus.
    Skal det ikke være de der børne panodil så? Vi har kun alm.

• #5   3. jul 2009 max uden at være 100procent sikker så mener jeg min datter fik medicin selvom hun ik havde feber.. men det er nu også lige meget... synes det er mega dårligt de ik får kigget på ham.. så har man i det minste noget at forholde sig til... for det lyder jo til drengen har ondt

• #6   3. jul 2009 puha ved ik om du må give dem alm panodil. synes jeg har hørt noget med en halv pille knust men er ik sikker.. har i ik et døgn apotek?
    kan huske min datter lå sammen med mig i sengen da hun havde ondt i ørenen og der var hun tryg og skreg ik og fik sovet.

• #7   3. jul 2009 Ja, vi har af og til en dag, hvor han er sur, skriger og er svært at få til at sove. Men efter 3-4 forsøg så plejer det at lykkes og han tager så en time til halvanden om formiddagen og en om eftermiddagen.
    Normalt sover han 2-3 timer om formiddagen, to om eftermiddagen og bliver lagt i seng ca kl 20. Så det er første gang vi prøver hvor han bare ikke vil noget som helst.
    Nu hører man jo bare så meget om lægevagten lige for tiden. Men når man stor og skal bruge dem for første gang og de bliver ved med at sige han har en virus, så er det heller ikke nemt syntes jeg.

• #8   3. jul 2009 Puha... Hmm... Det hjælper helle ikke at køre en tur i barnvognen for nu det jo ved at være køligt udenfor, og hæve madrasen i barnevogen.. Noah har igså meget svært ved at sove i den her varme.. Har du prøvet bare at give han vand i stedenfor mme?

• #9   3. jul 2009 Min kæreste sidder oppe hos ham nu og der er ro på ham. Så vi venter lidt og ser lige tiden an. Man kan jo også bare se hvor træt han er og at han bare ikke vil overgive sig.

• #10   3. jul 2009 Tror du ikke det kan være varmen som spiller ind?

• #11   3. jul 2009 Det har vi også tænkt på, men syntes jo så det burde blive bedre nu det er blevet køligere, men vi har ikke kunne få ham til hverken at spise eller drikke siden kl 17. Vi har fået meget lidt frugt mos i ham. Men det er alt.

• #12   3. jul 2009 Ja det er lidt underligt han vil heller ikke tage noget vand?

• #13   3. jul 2009 Jeg kan godt forstå i er ved at blive frusteret når han ikke vil sove, men i skal jo huske på at vagtlægen også har andre mennesker der har brug for dem, og de er jo nød til at vudere i telefonen om der er behov for læge lige nu og her, eller om i kan vente til i morgen så i kan tage til lægen.

Hvis i kan få lidt ro over ham, så synes jeg i skal ringe til lægen i morgen tidlig, hvis han ikke falder til ro inden for et par timer, så ville jeg prøve at ringe og snakke med vagtlægen .. hvis de stadig ikke vil tage jer ind, så kan de måske komme med nogle råd til hvordan i får lidt ro på ham smiley

- men prøv at give ham noget vand, det kan vel egentlig også være hovedpine pga væskemangel og varmen ?

• #14   3. jul 2009 jeg ville da mene det var ret alarmerende hvis han ikke vil drikke noget i denne varme smiley
    og ja, vagtlægen skal også tage sig af andre men når han ikke er ældre kan han ikke selv sige hvad der er galt og derfor skal man da tages seriøst når man kontakter vagtlægen

• #15   3. jul 2009 camilla problemet er bare at lægen har ik åben i morgen så de burde tage ham ind og synes ik de kan vudere hvad han fejler igennem en telefon.

• #16   3. jul 2009 Vi har løbende tilbudt ham måde frugtmos som han har ville tage lidt af, mme både varm og kold og vand. Har lige proppet flasken med vand i halsen på ham for at få lidt vand i ham, men han bliver bare hysterisk og spytter det ud. Vi sidder med ham på skift nu og han er ved at falde til ro. Så håber han falder til ro sover et par timer og så vil have en flaske om et par timer.
    Ville også syntes det var nemmere hvis han kunne fortælle. Jeg har ondt i hovedet, ørerne, halsen eller hvor det måtte være. Nu må vi jo bare prøve at læse hans signaler og fortælle dem til lægen, men det hjæler jo ikke når de bare siger det er en virus. ALT er efterhånden en virus.

• #17   3. jul 2009 Det med feberen passer jo ikke på alle børn,de gange jeppe har haft mellemøresbetændelse har han kun et par gange haft feber, og han har haft det min. 1 gang i måneden. SÅ den kan de ikke bruge.

Jeg vil skyde på der er noget halsonde blandet med i en omgang ondt i ørene.

Var det mig så var jeg blevet gal og forlangt at de så på ham nu, og at du ikke længere vil tage ansvaret for dit barn!! Det kan ikke passe at de ikke vil tage sådan et tilfælde seriøs i denne varme, så fortæl vagtlægen at det hermed er på deres ansvar at han skal vente til i morgen!

• #18   3. jul 2009 Anne.

Har lige snakket med min kæreste om at hvis ikke han falder til ro nu og får sovet lidt, så ringer vi og siger vi er på vej, og så bliver vi der til de vil se ham.

• #19   4. jul 2009 God ide.

Krydser fingere og tær for jer.

• #20   4. jul 2009 Christiana D - nå ja, det er sgu'da lørdag i morgen smiley
    Jeg kan ikke følge med.

• #21   4. jul 2009 Oliver sov og var lidt vågen indtil kl 1, hvor vi fik lidt vand i ham. Han var så smadder træt, at han faldt i søvn i sengen og sov til kl 4. Der fik vi 200 ml mme i ham. Han faldte i søvn i vores seng og fik lov at blive liggende, og han sov til 7.30.
    Han virker til at have det bedre nu. Han har lige spist, og skal snart ud i barnevogen, så finder vi nok ud af hvordan han har det og om han vil sove. Vi håber. Det var en lang dag for ham igår.

Men tak for alle jeres svar smiley

• #22   4. jul 2009 Ja, det håber jeg. Han ligger ude i barnevogen nu. Han vil ikke sove, men han skriger heller ikke, så det er fremskridt smiley

• #23   4. jul 2009 Oliver sover, og har gjort det næsten en time. Så håber vi er ovre det værste nu smiley

Kommentér på:
Ja, så blev det vores tur..

Annonce