{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.369 visninger | Oprettet:

opkast hvad gør vi??? {{forumTopicSubject}}

marcus kom i seng kl 19 hvilket jo var fint og normalt, sover og ca kl 22 vågner han med et skrig, jeg går derind og nusser ham og går så da han er rolig, men det gentager sig og det sker nok 10 gange inden klokken bler 23, pludseligt skriger han endnu værrere så jeg skynder mig at løbe derind, kim er stået op (han møder kl 2 om natten, så han går tidligt i seng) og er styrtet over til marcus, der er bræk ud over det hele, knægten kan ikke trække vejret fordi der bliver ved med at stå stråler af bræk ud af ham, vi får det ordnet og får ham trøstet, jeg tager ham så ind til mig i stuen og han ligger og slapper af på sofaen ved siden af mig, pudseligt vil han op at side og skriger, så starter vi lige igen, bræk bræk og bræk.. han har ikke feber 36.3 hvad kan det være, hvad bør jeg gøre ved det?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opkast hvad gør vi???
  • #1   6. jan 2010 stavefejl er gratis på denne tid af dagen.

  • #2   6. jan 2010 det lyder ikk særlig behageligt for ham... håber han får det bedre...

  • #3   6. jan 2010 det er en mave virus og det er der rigtig meget af på denne tid, man kan kun tilbyde ham lidt og drikke da´han selvfølgelig mister meget væske. det skulle gerne gå over i løbet af imorgen. men det smitter rigtig meget. god bedring

  • #4   6. jan 2010 nix er det bestemt heller ikke tror jeg, men han virker nu ellers glad nok alligevel, det er lidt det der gør at jeg ikke helt ved hvordan vi skal forholde os til det..

  • #5   6. jan 2010 man kan desværre ikke rigtig gøre noget, jeg ved hvor hårdt det er. min havde det i november og hans gik ikke over, så han havde det i halvanden uge og de første 2 døgn var det hver halve time. det var så hårdt.og ham smittede så mange mennesker spom var i nærheden
    håber snart han har det bedre


  • #6   6. jan 2010 åååh så er det nok hans far der har fået ham smittet, vi troede ellers lige vi var gået fri, han har nemlig været syg de sidste par dage med kvalme og diarre, men er nu frisk igen øv øv så kan det lige passe jeg også får en tur...mente nu ikke det var vores tur igen igen

  • #7   6. jan 2010 så skal vi da også passe på ikke at smitte folk, hmmm bør vi så lukke os selv inde derhjemme, eller gør man bare som vi plejer???



  • #8   6. jan 2010 ja den kan det godt være, men havde hans far opkast for fik afvide af lægen at det oftes er tynd mave med voksne og opkast ved børn og man smitter i op til 36 timeer efter man er holdt op med at kaste op. går han i dagpleje

  • #9   7. jan 2010 jeg ved ikke om i burde være inde, men det smitte ihvertfald meget,

  • #10   7. jan 2010 nej jeg har stadig barsel heldigvis, okay så de næste dage bør vi passe på, så han ikke smitter andre.

  • #11   7. jan 2010 ja det burde i nok, men de tager det heligcis godt de små

  • #12   7. jan 2010 sådan en tur havde sophia for en uges tid siden..
    præcis som du beskriver med at skrige og så vælter det bare ud....
    det varede ca et døgn......

    og for at det ikke skal være løgn så i foregårs da jeg køre med min store datter i bilen ... bliver hun ligbleg og ud vælter det bare....hjem rengøre bil og putte hende.... om aftenen er hun frisk igen og vi vælger at køre en lille tur på mc donalds så hun kan få en milkshake da hun har lyst til det..... da vi træder ind af døren suser hun ud på deres wc og lidt efter kommer hun ud og har så igen kastet op så vi køre hjem igen og putter... dagen efter er hun rask igen .....

    så nu venter vi andre bare på om vi har fået det :-S


  • #13   7. jan 2010 Vi havde en omgang af det lige inden jul. Alle omkring mig faldt som fluer; alle 3 børn, manden, ,min mor, mine søstre,der var på besøg, men JEG gik fri.
    Må være galvaniseret indeni, for jeg stod bogstavelig talt i bræk til begge armhuler i en uge.

    Lucas var en uge om at komme oovenpå, hvor han kastede op on-off, men de andre havde det overstået på 12 timer.

    Tilbyd ham små bitte tåre at drikke, men vær forberedet på, at det kommer op igen med 200 km i timen....
    Han mister meget væske ved det, så det er en go ide at give juice, saftevand (ikke light) eller sodavand, som du har rystet bruset af, og så saltstænger, eller tuc-kiks, for der kan hurtigt komme ubalance i salt- og sukkerindholdet hos ham.

    Når du ikke står og skal arbejde, så hold jer for jer selv, for det smitter HELT VILDT:
    Hvis sådan en omgang bryder ud på sygehusene, bliver man faktisk isoleret, indtil man har været bræk-skide-fri i 48 timer.
    Så det der med at man slæber sig afsted dagen efter man har brækket sig helt vildt...den er ikke helt go!!!
    Jeg mener virkeligt, at man bør blive hjemme indtil der er gået 2 døgn.

    For det arbejdene folk er det rigtig ærgerligt, men det er det saftsuseme også, hvis resten af arbjdspladsen lægger sig de efterfølgende uger...og det sker som regel!!!!!

    Put ham IKKE til at sove i barnevognen.
    Behold ham inde og "overvåg" ham, så han ikke kvapser rundt i det.

    SKRÆKSCENARIE!!!!!!!
    Vi kender en lille pige der var blevet puttet med sele på og det hele; brækkede sig og var nær druknet i det, fordi hun ikke kunne vende sig om. Hun var slap og blå da de tjekkede hende (de kunne høre i alarmen, at hun lød mærkelig..Hva fanden tænkte de på!!!!!!)
    Hun blev indlagt, lagt i respirator og fik en rygende lungebetændelse, af alt det bræk i lungerne.

    Og så vasker du fingre vasker fingre vasker fingre...gerne en omgang desinfektionsmiddel, hvis du har det.
    Jeg ved ikke, om det er det, der reddede mig denne gang, men jeg var nærmest hudløs på hænderne tilsidst af alt det vand og sæbe ;o)

    Pøj pøj og go bedring med det lille pus.



  • #14   7. jan 2010 ååh hvorfor så også lige nu, må ærligt indrømme "vi har bare ikke tid til sygdom lige nu!" vi skal flytte i næste uge, og mangler bare alt!!!!!

  • #15   7. jan 2010 hvordan har han det idag???

  • #16   7. jan 2010 han har ikke kastet op siden i nat, men nu kommer det meget tyndt den anden vej istedet og han er pylret, han er kun lige vågen 30-45 min for så at sove 30 min igen indtil videre, så det er lidt synd for ham, men håber da det hurtigt bliver bedre.

Kommentér på:
opkast hvad gør vi???

Annonce