{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.603 visninger | Oprettet:

kontanthjælp og barn syg? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at Noah jo har været rigtig syg, og jeg har så lige ringet igen igen ned på jobcenteret for at meldt os syge, for han skal lige være heeelt oven på.. Han har været syg i lidt over en uge nu, og fik så afvide idag at han nok snart skulle blive rask, ellers ville jeg blive vuderet som værende ikke ledig, og derved få taget min hjælp...

Jeg ved bare ikke hvad det er de forventer...

Her i rødovre, der når man er på kontanthjælp skal man komme på sådan et jobcenter... vi er der fra 9-12, og det eneste vi laver er at sidde på facebook og sådan noget... det er dybt useriøst... Når vores barn så bliver syg, kan jeg ikke se hvorfor Jesper skal melde barn syg, og derved miste penge, og risikere sit arbejde når jeg alligevel "bare" sidder dernede de der 3 timer...

Mit spørgsmål til jer er så, hvad gør i når jeres børn er syge?
for vores vedkommende har vi ikke nogen bedsteforældre der bare lige kan komme og passe mens vi er afsted... det ville ellers være dejligt...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kontanthjælp og barn syg?
  • #1   3. feb 2010 Jeg har fået af vide på jobcenteret i Esbjerg at hvis vi har over 4 fraværsdage så blir vi startet på nyt hold.. (Er på så'n noget skod kursus) Men har aldrig hørt om nogen der er blevet trukket pga sygt barn.. Du kan jo prøve at spørge frækt om du bare ska ta ham med så de kan se han er syg..

  • #2   3. feb 2010 Malena - sagde i mandags at jeg gerne kom ned og viste ham frem, så ikk der herskede nogen tvivl om hvor vidt han var syg eller ej...
    Her er vi alle på et stort kursus... så der er ikk noget med at starte om... jeg har flere gange spurgt dem hvad man skal gøre hvis man virkeligt ikke har andre muligheder end at passe sit eget barn :S


  • #3   3. feb 2010 Jeg ville satme oss blive sur hvis de gjorde så'n hvis Tristan kom ind i en af sine syge perioder.. Vi kan jo for fanden ikk bare sende vores børn syge afsted...

  • #4   3. feb 2010 Tenna - jamen jeg tager det nu mere seriøst end flere af de andre der nede som kommer og går som det passer dem... men, jeg vil sku ha barn syg, når mit barn virkeligt er syg, så skal der sku ikk stilles spørgsmålstegn ved hvor vidt han i virkeligheden er syg, eller om det bare er pjæk, hvis du forstår... hun sagde nemlig direkte "du skal nok se at overveje at han bliver rask, ellers skal vi jo ind og vudere om du stadigvæk er ledig for arbejdsmarked, og om du skal ha taget din hjælp"... Say what.. hun ku lige så godt ha sagt at han rent faktisk ikke er syg...

    Men jeg har lige snakket med dagplejemoren, og vi tager afsted imorgen, så må hun ringe hvis hun vudere han ikke er frisk nok...


  • #5   3. feb 2010 Tenna - Hvad skal man så gøre når ens barn er sygt og man ikke har andre muligheder?!! Så skal man sende sit barn afsted selvom man ved der måske går maks 15 min så ringe institutionen igen og beder en om at hente sit job..



    Jeg forstår godt du ikk vil ha' manden tager fri mister penge, og risikere sit job, det ville da også være for dumt at han mister sit job og ender nede hos dig fordi han skulle have fri så du kunne komme på kursus!! smiley


  • #6   3. feb 2010 Tenna - det var mere en forklaring på hvorfor jeg spørger, netop fordi det virkede som om hun satte ? ved det..... smiley

    Trine - nej, det ville være fuldstændigt vanvittigt...


  • #7   3. feb 2010 Kan godt se det er surt
    men når man har et job har man jo heller ikke ret til at blive hjemme i flere dage fordi ens barn er sygt, det heddet barns første sygedag that's it
    vi har også store problemer når vi har syge børn p.t fordi jeg er i praktik og der må man ikke rigtig have noget fravær, der er det noget nemmere når jeg er på skole for der er ikke mødepligt, men når jeg er færdig og får job er det slut

    vi har heller ingen der kan tage (i hvert fald ikke hvis det smitter og det gør det som regl) så vi må prøve at få det til at hænge sammen så godt som muligt

    det eneste man rigtig kan gøre er at melde sig selv syg for det gælder jo ikke kun en enkelt dag, og ja jeg ved godt det er snyd


  • #8   3. feb 2010 Ditte - ja, det tror jeg os jeg gør næste gang... Jeg synes bare det er for meget at de sådan mellem linjerne siger det ikk passer han er syg... også synes jeg igen ikke det kan være rigtigt Jesper skal tage fri... jeg ved godt det er noget andet når jeg får et job, men det her vi går i nu, det er sku mere eller mindre til grin... os med barn syg, vi skal passe på med det ene og det andet, for ellers risikere vi at miste hjælpen, hvorderimod dem som har lidt problemer med stofferne dernede kan komme og gå som det passer dem ude nder sker en skid... Er så træt af at folk der tager stoffer etc kan gøre hvad der paswser dem, men os som har lidt styr på livet, vi skal i hvert fald bare være totalt fejlfrie :S

    Undskyld mit mindre udbrud...


  • #9   3. feb 2010 Sonne
    kan sagtens følge dig, men tror simpelthen det er for at dem der er på kontanthjælp ikke skal have det "bedre" end dem der har et job, så der ikke er en masse børnefamiler der "vælger" kontanthjælp fordi det er nemmere at få hverdagen til at hænge sammen

    ang misbrugere så har de sådan et elendigt liv så dem er der vidst ingen grund til at misunde, mange af dem er garanteret også vurderet uegnede som arbejdskraft i det hele taget, men pga regeringens tiltag om at få alle i arb skal de så dukke op ind imellem, mon ikke det er derfor der bliver set gennem fingre med dem, altså fordi dem der sidder på jobformidlingen godt ved at de ikke har job potentiale under alle omstændigheder smiley


  • #11   3. feb 2010 Tania, nej nu har du ret til barnets 1 + 2 sygedag, men det er selvfølgelig hvis man overhovedet ikke har andre muligheder.

    Det fik vi fra 2009.


  • #13   3. feb 2010 Min søn har været meget syg som lille og jeg har ALDRIG fået brev el ringet op om at de ville trække mig el tage min løn fordi han var syg,men tror også det er en sikkerhed for dem som bare siger at deres børn er syge for ikke at komme på kursus og så går det desværre ud over nogen som det ikke skulle.

  • #14   3. feb 2010 Ditte - nu er jeg selv søster til en stofmisbruger, og nogen af dem der kommer dernede, er ikke "stofmisbrugere", de er derimod weekend misbrugere, og når de så har taget stoffer en hel weekend, og derved været vågen en hel weekend, så er det da helt iorden at de sover til torsdag, og lige kommer 1 time om fredagen....

    I min kommune er man inddelt i forskellige grupper, og er man stofmisbruger så man ikke er tilgængelig for arbejdsmarked så er man i en bestemt gruppe, også skal man ikke komme der nede...

    Tania - ja, det er sku da en nødvendighed... :S



  • #15   3. feb 2010 Sonne
    nu var det jo ikke til at vide når du skriver folk der har problemer med stoffer
    men synes da selvfølgelig ikke det er ok at blive væk fordi man har festet i weekenden, lige som det ikke ville være på en arbejdsplads


  • #16   3. feb 2010 Ditte - gik ud fra du viste at folk der er stofmisbrugere ikke er sådan et sted, men i en helt anden match gruppe.. smiley
    Nej, synes os det er alt for galt... :S


  • #17   3. feb 2010 Sonne
    jamen det var det jeg ikke kunne forstå altså at du forventede at de kom der smiley


  • #18   3. feb 2010 hihi.. nårh... nej, så har vi vist lige misforstået hinanden...

  • #19   3. feb 2010 smiley

Kommentér på:
kontanthjælp og barn syg?

Annonce